بازدید 7102
۱

اعلام تعرفه اینترنت سیم‌کارت‌های اعتباری

سقف نرخ استفاده از خدمات اینترنت تلفن همراه در جلسه روز گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کیلوبایتی ۰.۵ ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۴۵۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ 24 November 2014
سقف نرخ استفاده از خدمات اینترنت تلفن همراه در جلسه روز گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کیلوبایتی ۰.۵ ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی در نظر گرفته شد.

به گزارش تسنیم، سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر چنین مصوبه‌ای را اینگونه داد: سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم کارت‌های دایمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل ۲ و۳ به ازای هر کیلو بایت، نیم (۰,۵) ریال تعیین شد.

عمیدیان افزود: به این ترتیب تعرفه دیتای نسل ۲ به میزان چشمگیری (حداقل ۵۰ درصد) کاهش یافت.

اما این نرخ برای سیم‌کارت‌های دائمی است و چیزی از سیم‌کارت‌های اعتباری که درصد بالایی از مشترکان اپراتورها را شامل می‌شود، گفته نشده است.

لذا برای روشن شدن وضعیت سیم‌کارت‌های اعتباری و سقف نرخ اینترنت این سیم‌کارت‌ها، باید نگاهی به مصوبات قبلی این کمیسیون‌ها که در قالب بند در پروانه اپراتورها نیز دیده شده، نگاهی انداخت. اپراتورها براساس مجوز از پیش صادر شده اختیار دارند که تعرفه سیم‌کارت اعتباری را تا ۵۰ درصد گران‌تر از سیم‌کارت دائمی لحاظ کنند.

بنابراین سقف تعرفه آزاد اینترنت موبایل برای سیم‌کارت‌های دائمی ۰.۵ ریال است که با احتساب تعرفه ۵۰ درصد گران‌تر برای سیم‌کارت‌های اعتباری، سقف نرخ استفاده از دیتای آزاد اعتباری‌ها نهایتا کیلوبایتی ۰.۷۵ ریال می‌شود.

مصوبه اخیر به شکل یکپارچه دیده شده به این معنی که نرخ GPRS با ۳G یکی شده است و از این جهت کلیه خدمات دیتای آزاد موبایل نهایتا باید با نرخ‌های ۰.۵ و ۰.۷۵ ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری محاسبه شود.

اپراتورها یک ماه فرصت دارند تا خود را با شرایط جدید تطابق دهند و نرخ‌های تازه تصویب شده را در شبکه خود اعمال کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
تابناک با سلام به مخابرات بفرمایید بابا خسته نیستید از این همه حساب کتاب به کیلو و تن خروار و ریال نیم ریال !!؟؟
شما هم مثه بقیه کشور ها یک ابونمان بدید . دیگه این همه طول و تفسیر وتفضیل نداره .
من نزدیک به 12 سال هست اینترنت عالی دارم 24 ساعت هم روشن یک پر داختی هم دارم .دیگه این همه اما اگر نداره
یک مشتری یک اینترنت یک مبلغ .بدون نگرانی .مشتری چیکار به بایتو مایتو اینجور چیزا داره؟؟؟ اخه خسته نکنید کار بر اینترنت رو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر