بازدید 5746
امیردریادار سیاری عنوان کرد ;

دفع دزدان دریایی توسط تکاوران نیروی دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توانمندی ساخت ناو هواپیمابر وجود دارد و جوانان این مرز و بوم این پتانسیل را دارند ولی نیاز و دستور ساخت باید صادر شود.
کد خبر: ۴۵۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰ 23 November 2014
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توانمندی ساخت ناو هواپیمابر وجود دارد و جوانان این مرز و بوم این پتانسیل را دارند ولی نیاز و دستور ساخت باید صادر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در راستای مراسم تجلیل از پیشکسوتان و کارکنان این نیرو که در سالن دریای نور برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دزدان دریایی در ابتدای کانال ورودی "خلیج عدن" چهار فروند قایق تندرو و یک فروند نفتکش جمهوری اسلامی حمله کردند و با مقابله تکاوران مواجه شده و منطقه را ترک کرده اند،اما دوباره هجوم می آورند و بازهم با مقابله تکاوران مواجه شده و فرار می کنندو دزدان دریایی در منطقه هستند و ما با شدت با آن ها برخورد می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره ساخت ناوهواپیمابر و به کارگیری آن در دریاها گفت: توانمندی ساخت ناو هواپیمابر وجود دارد و جوانان این مرز و بوم این پتانسیل را دارند ولی نیاز و دستور ساخت باید صادر شود و قطعا در آب های آزاد دنیا نیاز به ناوشکن وجود دارد و بحث ساخت ناوهای بزرگتر مطرح است.
 
وی با اشاره به انجام فرامین فرماندهی معظم کل قوا و انجام سفرهای دریایی براساس راهبردهای کلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق مختلف اضافه کرد: برنامه ای داریم که قاره آفریقا را دور بزنیم و وارد اقیانوس اطلس شویم و یا این که از طریق "سوئز" و" جبل الطارق" دریانوردی کنیم و زمان آن بستگی به سلسله مراتب دارد و این نشان از جایگاه والا و توان والای نیروی دریایی ارتش در انجام ماموریت های خود دارد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره توانمندی اژدرها مطرح شده در دو روز اخیر و استفاده آن رزمایش ها خاطرنشان کرد:" اژدر" سلاح موثری در دفاع دریایی است و به ویژه توان ما را در مقابل حملات زیردریایی ها افزایش می دهد و می تواند از ناو و از سطح و از هوا پرتاب شود و این ویژگی خاصی است که به ویژه می توان علیه زیردریایی دشمن از آن استفاده کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار