بازدید 3468

رسیدگی ویژه اصل 90 به پرونده "چادرملو"

کد خبر: ۴۵۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶ 23 November 2014
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از پیگیری ویژه پرونده تخلفات شرکت معدنی- صنعتی چادر ملو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران؛محمدعلی پورمختار از دریافت شکایت نامه نادر قاضی‌پور از وزیر اقتصاد و دو مسئول دیگر به کمیسیون اصل نود خبر داد.
 
وی افزود: اواخر هفته گذشته شکایات نماینده ارومیه از مسئولان به کمیسیون اصل نود رسید و من هم آن را به منظور بررسی و مطالعه به کارشناس ارجاع دادم تا دنبال شود.
 
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: این موضوع سنگین بوده و اعداد و ارقام آن نیز سنگین است و طبیعتا بررسی و احراز ممکن است زمان‌بر باشد.
 
پورمختار درخصوص این که آیا به صورت ویژه به این پرونده رسیدگی خواهید کرد گفت: بله، ان شالله.
 
این در حالی است که «نادر قاضی‌پور» نماینده مردم ارومیه از «علی طیب‌نیا» وزیر امور اقتصاد و دارایی، «علی عسگری» رئیس سازمان امور مالیاتی و نوربخش مدیرکل امور مالیاتی استان یزد شکایت کرد.
 
طبق گفتگوی قاضی‌پور با باشگاه خبرنگاران، این شکایت در پی تخلفات صورت گرفته در شرکت معدنی «چادر ملو» انجام شده است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شکایت خود را به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.
 
عضور ناظر مجلس در شورای رقابت می‌گوید: نباید اجازه دهیم برخی افراد با همکاری هم و رانت‌های درست شده به اموال مردم دست‌اندازی کنند.
 
وی تصریح کرد: باید مشخص شود دست چه کسانی در پشت پرده این معدن مشغول است که چنین رانت و تخلفاتی به راحتی انجام می‌شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس می‌گوید: اینکه سال‌ها از این رانت استفاده‌ کرده‌اند کافی است، باید حق مردم استیفا شود تا عده‌ای معدن چادرملو را ارث پدری خود فرض نکنند تا هر گونه که دوست داشتند، درآمد آن را حیف و میل کنند.
 
همچنین رونوشت این شکایت به رئیس مجلس، رئیس جمهور، رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جهت استحضار و صدور دستور پیگیری جدی برای وصول حق دولت ارسال شده است.
 
در نامه شکایت قاضی پور از وزیر اقتصاد و امور دارایی آمده است:
 
«ریاست محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی
با سلام
احتراما، به استناد نامه شماره 5000.303.د- 93.8.25 معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنائی دیوان محاسبات کشور، شرکت چادر ملو از سال ۱۳۹۰ الی شش ماهه ۹۳ مبلغ ۱۹.۵۳۴.۸۱۰.۳۹۵ هزار ریال بدهی به دولت بابت حق انتفاع از معدن که در اجرای ماده ۴۸ قانون محاسبات عمومی کشور مراتب طبق مقررات اجرائی قانون مالیات‌های مستقیم قابل وصول می‌باشد، متاسفانه سازمان امور مالیاتی برخلاف قانون نسبت به وصول حقوق دولت اقدامی ننموده، بلکه مدیرکل امور مالیاتی یزد برخلاف واقعیت مصاحبه نموده که شرکت فوق بدهی ندارد، لذا از آقایان دکتر طیب نیا وزیر محترم امور اقتصادی و دارائی، دکتر عسکری رئیس محترم سازمان امور مالیاتی و نوربخش مدیرکل محترم امور مالیاتی استان یزد شکایت دارم که حقوق دولت را از شرکت‌های چادر ملو و گل گهر به مبلغ۱۵۳۱۷۵۷۴۶۴۸ هزار ریال جمعا ۳۴.۸۵۲.۳۸۵.۰۴۲ هزار ریال میزان حق انتفاع دارند پروانه بهره برداری از معادن آن وصول ننموده‌اند.
این در حالی است قاضی پور، در جلسه علنی روز سه‌شنبه 27 آبان ماه نیز طی تذکر شفاهی گفته بود: متأسفانه دو معدن چادرملو و گل‌گهر حدود 3 هزار میلیارد و 485 میلیون تومان بدهی دارد و باید پرداخت کند، از این رو وزارت اقتصاد و امور دارایی هم باید این موضوع را پیگیری کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل