بازدید 6118

متهمان قتل را به گردن یکدیگر انداختند

کد خبر: ۴۵۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ 23 November 2014
ک دختر و پسر جوان که متهمند برای تامین مخارج جشن عروسی‌شان با همدستی یک مرد، فروشنده خودروهای گران‌قیمت را در خانه‌اش کشتند و خودرویش را دزدیدند دیروز پای میز محاکمه ایستادند.

به گزارش فرهیختگان، ساعت 3:30 بامداد بیست‌وششم مرداد 88 وقوع آتش‌سوزی در یک خانه مجردی به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا اطلاع داده شد. پلیس وقتی به محل رسید دریافت آتش‌نشانان به مهار شعله‌ها پرداخته‌اند و با جنازه خونین یک مرد ۴۷ ساله به نام «فرشید» روبه‌رو شده‌اند که با پیچیده شدن طناب به دور گردنش کشته شده است. به این ترتیب فرضیه آتش‌سوزی عمدی قوت گرفت و پلیس به پرس‌وجو از همسایه‌ها پرداخت. بررسی‌ها نشان می‌داد فرشید پس از جدایی از همسرش به تنهایی در خانه مجردی زندگی می‌کرد.

یکی از همسایه‌ها به پلیس گفت: «ساعت حدود سه نیمه‌شب بود که متوجه شدم زن و مردی جوان به سرعت از خانه فرشید خارج و سوار ماشین او شدند و از پارکینگ بیرون رفتند. همان موقع بود که متوجه شعله‌های آتش شدم که از پنجره خانه فرشید به بیرون زبانه می‌کشید.»

به دنبال اظهارات این مرد فرضیه جنایت با ‌انگیزه سرقت از سوی زن و مرد ناشناس قوت گرفت و شماره پلاک خودروی فرشید در اختیار واحدهای گشتی قرار گرفت تا اینکه سوم مهرماه خودروی قربانی در یکی از خیابان‌های پایتخت متوقف و یک دختر و پسر جوان که سوار آن بودند بازداشت شدند.

محمد و رویا که هر دو 21ساله هستند به قتل فرشید اعتراف کردند.

محمد گفت: «من و رویا قصد داشتیم با هم ازدواج کنیم اما پولی در بساط نداشتیم. چون فرشید که فروشنده ماشین‌های گران‌قیمت بود را می‌شناختیم نقشه سرقت از خانه او را طراحی کردیم. من و رویا به همراه دوستم فرزاد که طلافروش بود به خانه فرشید رفتیم و از او پول خواستیم اما با هم درگیر شدیم. در آن بین من با گلدان به سر فرشید کوبیدم و رویا هم با ماهیتابه به او ضربه زد و فرزاد هم او را خفه کرد.» به دنبال اعتراف‌های پسر جوان رویا نیز معاونت در قتل را گردن گرفت اما تلاش برای دستگیری فرزاد بی‌نتیجه ماند.

چهار سال از این ماجرا گذشته بود که سرانجام پلیس بیست‌وپنجم شهریور 92 فرزاد را بازداشت کرد. این مرد به قتل فروشنده خودرو اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت.

سه متهم دیروز در شعبه 71دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و با حضور چهار مستشار در حالی پای میز محاکمه ایستادند که اولیای‌دم برای آنها اشد مجازات خواستند.

 سپس فرزاد پشت تریبون دفاع ایستاد و انگشت اتهام را به سوی محمد نشانه رفت. این مرد گفت: «مقتول یک و نیم میلیون تومان پول از من قرض گرفته بود اما پولم را پس نمی‌داد. برای گرفتن پولم با هماهنگی محمد و رویا به خانه او رفتم و آنجا مواد کشیدیم. همان موقع محمد و دختر مورد علاقه‌اش هم به آنجا آمدند. محمد گفت وسایل خانه را برمی‌داریم و به جای طلبت با خود می‌بریم. وقتی من و محمد مشغول برداشتن وسایل شدیم فرشید به ما اعتراض کرد که با هم درگیر شدیم. من با گلدان به سر او زدم. در آن بین رویا هم با ماهیتابه چند ضربه به او زد. سپس محمد او را خفه کرد و خانه را به آتش کشید.»

نوبت دفاع به محمد که رسید منکر طراحی نقشه قتل شد. این پسر گفت: «ما به قصد سرقت به خانه فروشنده خودرو نرفته بودیم. فرزاد مواد کشیده بود و حال طبیعی نداشت که بی‌دلیل فرشید را خفه کرد. او به‌خاطر کینه قبلی که از فرشید داشت او را کشت.»

رویا نیز معاونت در قتل را نپذیرفت و گفت: «وقتی محمد و فرزاد با فرشید درگیر شدند من از ترسم از خانه خارج شدم و پس از چند دقیقه هر سه با ماشین مقتول فرار کردیم. من و محمد می‌خواستیم با فروش ماشین مقتول جشن عروسی راه بیندازیم که دستگیر شدیم.»

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار