بازدید 10520
۳

کشف منشا ویروس ها و میکروب های منزل

پس از خشک کردن دستهایتان با حوله، آلودگی را به مواد خوراکی منتقل کنید و در نهایت به آلودگی بدن و بروز بیماری منجر می شوید.
کد خبر: ۴۵۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰ 22 November 2014
پس از خشک کردن دستمال‌هایتان با حوله، آلودگی را به مواد خوراکی منتقل کنید و در نهایت به آلودگی بدن و بروز بیماری منجر می شوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، متخصصان هشدار دادند میکروب‌های نهفته در حوله اصلی‌ترین و بدترین عامل شیوع میکروب در فضای خانه است.
 
متخصصان با بیان اینکه حوله مورد استفاده در آشپزخانه و حتی حمام عامل شیوع میکروب است اظهار داشتند: از آنجا که سطح حوله برای مدت زمان طولانی مرطوب باقی می‌ماند موجب حفظ بقای باکتری شده و همچنین حوله‌ها اغلب در پرمیکروب‌ترین نقاط خانه استفاده می‌شوند.
 
متخصصان دانشگاه آریزونا در بررسی‌های خود مشاهده کردند باکتری کولیفرم که در مدفوع موجود است و می‌تواند موجب شیوع مسمومیت غذایی و اسهال شود در ۸۹ درصد دستمال‌های مورد استفاده در آشپزخانه و باکتری E.Coli در بیش از ۲۵ درصد حوله‌ها وجود دارد. به گفته کارشناسان، حوله‌ها بیش از دیگر وسایل خانه و آشپزخانه محل مناسبی برای رشد و بقای باکتری‌ها هستند.
 
چارلز گربا نویسنده ارشد این مطالعه گفت:این امکان وجود دارد پس از خشک کردن دستهایتان با حوله، آلودگی را به مواد خوراکی منتقل کنید و در نهایت به آلودگی بدن و بروز بیماری منجر شود.
 
 همچنین در صورتی که حوله حمام و حوله مورد استفاده برای خشک کردن دست و صورت میان اعضای خانواده مشترک باشد احتمال شیوع بیشتر باکتری‌ها و ویروس‌ها بالا می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳
بهترین کار این است که در آشپزخانه از کاغذهای مخصوص آشپزخانه استفاده بشود به جای حوله. این کاغذها را یکبار برای خشک کردن ظروف و یا دستها استفاده کرده و سپس به دور میندازند. به این ترتیب میکروبها و باکتری ها شانسی برای انتقال به قسمتهای دیگر ندارند.
به نظر تحقیق صحیحی می رسد من خودم شخصا 10 سال است از دستمال کاغذی استفاده میکنم چون به محض استفاده از حوله گلودرد می گرفتم.
بهترین را ه اینه که هر روز حوله ها را 1 دقیقه در مایکرو فر قرار دهید البته نه حوله هایی که با الیاف تزیینی فلزی و الومنیومی دوخته شده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل