بازدید 2366

خطر کاربرد غلط تلفن همراه برای ستون فقرات

کد خبر: ۴۵۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲ 22 November 2014
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد پیامک زدن با گوشی‌های همراه بسته به زاویه‌ای که گردن در این وضعیت دارد فشاری نزدیک به 23 کیلوگرم روی ستون فقرات وارد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «کنت کی هانسراج» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: انحنای غیرطبیعی در ستون فقرات گردنی منجر به افزایش فشارها در این ناحیه می‌شود.

به گفته هانسراج زمانیکه گوشی تلفن در راستای شانه‌ها قرار گرفته باشد و لبه شانه‌ها به عقب کشیده شده باشند ستون فقرات در بهترین وضعیت است اما در غیر این صورت فشار مضاعفی به ستون فقرات وارد می‌شود. در طول انجام این مطالعه هانسراج مشاهده کرد: در درجه صفر خمیدگی، فشار وارد شده بر ستون فقرات برابر با وزن سر فرد یعنی حدود 4.5 تا 5.5 کیلوگرم است. اما به ازای هر 15 درجه انحنا میزان این فشار افزایش می‌یابد. در زاویه 15 درجه‌ای فرد فشاری در حدود 12 کیلوگرم را در ناحیه ستون فقرات احساس می‌کند و در زاویه 30 درجه‌ای این فشار حدود 18 کیلوگرم خواهد بود.

افرادی که در طول روز دو تا چهار ساعت از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند به این مفهوم است که گردنشان در مدت یک سال حدود 700 تا 1400 ساعت خم می‌ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، در حالی که استفاده نکردن از چنین تکنولوژی‌هایی امروزه غیرممکن است افراد باید سعی کنند هنگام استفاده از تلفن همراه از قوز کردن خودداری کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر