بازدید 4113
معاون سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد ;

راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی جهت صادرات

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای افزایش صادرات، اعتبارایت برای راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی واریز می شود و این خطوط نیز راه خواهند افتاد.
کد خبر: ۴۵۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶ 22 November 2014
معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای افزایش صادرات، اعتبارایت برای راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی واریز می شود و این خطوط نیز راه خواهند افتاد.

به گزارش ایسنا در خراسان جنوبی، یغمور قلی‌زاده، امروز - یکم آذر ماه - در کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ما عضو شدن در سازمان توسعه تجارت جهانی است، اظهار کرد: در برنامه دولت آمده که به صادرات دارای ارزش افزوده امتیاز داده شود و از صادرات مواد خام و اولیه جلوگیری شود اما به سبب شرایط تحریم در این زمینه سخت‌گیری نمی‌شود چراکه به ارز آن نیاز داریم.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران، معاون سازمان توسعه تجارت ایران دبیرخانه شورای عالی صادرات را مهمترین بخش در این سازمان دانست و افزود: این دبیرخانه مرکب از 17 وزیر است و رئیس جمهور نیز یکی از اعضای این دبیرخانه است.

قلی‌زاده عمده فعالیت‌های پیگیری شده در سال جاری را بحث زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: این موضوع در اولویت امور وزارتخانه قرار دارد و این وزارتخانه در تلاش است برای زیرساخت‌ها ردیف بودجه در سال آینده بگیرد.

وی مشکل کشور را در بخش صادرات زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد: هنوز فرهنگ صادراتی دنیا در کشور ما جا نیفتاده است و سرمایه‌داری با آن عزتی که در دنیا وجود دارد در کشور ما مطرح نیست.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ما از یک سری دستاوردهای جهانی عقب هستیم، افزود: در بحث افغانستان ما هنوز نسبت به این کشور تردید داریم و همان امکاناتی که افغانستان به سایر کشورها می‌دهد باید به ایران نیز بدهد.

وی با بیان اینکه کشور باید روی صادرات غیرنفتی کار کند، تاکید کرد: بحث صادرات وظیفه یک دستگاه نیست و در یک سال گذشته بیشترین تعامل را با بخش خصوصی داشته‌ایم.

قلی‌زاده با بیان اینکه از سال 1389 به این طرف حمایت از صادرات در ادبیات صادرات کشور حذف شده است، گفت: در رابطه با کمک نقدی برای احداث نمایشگاه بین‌المللی استانی در سایر کشورها ردیف بودجه در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان ما در شرایط بسیار سخت رقابت می‌کنند، ادامه داد: صحنه رقابت در صادرات بسته شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: مشکل اساسی خراسان جنوبی را جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد در رابطه با معادن بسیار غنی این استان می‌توان سرمایه‌گذار جذب کرد کشورهایی مانند قطر و عمان علاقه‌مند هستند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

قلی‌زاده یادآور شد: بحث تسهیل، زیرساخت‌ها و کمک‌ برای سال آینده جزو مصوبات هیئت وزیران قرار دارد.

معاون سازمان توسعه و تجارت ایران از افزایش 19.6 درصد صادارت کشور نسبت به سال گذشته خبرداد.

قلی زاده گفت: بخش عمده مشکلات صادرات مربوط به روند شکل گیری صادرات کشور بوده که از گذشته نیز اولین مشکل بخش صادرات مالیات بوده است.

وی با اشاره به اینکه صندق ضمانت صادرات در سال گذشته هیچ اعتباری را برای ضمانت کالا نداشته است، افزود: 100 میلیارد تومان در خصوص پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی مصوب شده که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در اختیار صادرکنندگان قرار خواهند داد.

معاون سازمان توسعه و تجارت ایران تصریح کرد: صادرات فقط کالا نیست و یکی از مشکلات در خدمات فنی و مهندسی بخش آیین‌نامه بوده است.

وی با اشاره به مشکلات بخش مشوق‌ها، یادآور شد: در سال آینده ردیف بودجه‌ای برای مشوق‌های صادارتی نیز در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: در بحث حمایت‌های غیرنقدی به صادرکنندگان مقرر شده در سال آینده ردیف بودجه‌ای خاص در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: سیاست‌های دولت باعث افزایش صادرات شده است؛ به طوری که صادرات به اروپا در شش ماهه اول سال جاری 33 درصد افزایش داشته است.

علیرضا جمیع، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند نیز گفت: برای افزایش صادرات باید به تولید توجه و تولید نیز باید صادرات محور باشد و برای این امر باید به شرکت‌های دانش بنیان و علوم جدید روی آوریم.

وی با اشاره به اینکه باید فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک داشته باشیم، افزود: برای برنامه‌ریزی باید بر اساس مزیت‌ها مطالعه و در اختیار سازمان‌های تصمیم گیرنده قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند ادامه داد: با نرخ سود تسهیلات 22 درصد حضور موفق صادرکنندگان در بازارهای جهانی گرفته شده است.

جمیع یادآور شد: مشوق‌های هدفمند صادارتی نیز باعث ایجاد انگیزه می‌شود در حالی که بسیاری از صادرکنندگان هنوز موفق به دریافت مشوق‌های سال 1389 نشده‌اند.

وی تصریح کرد: برای حضور فعال در افغانستان باید به بخش زیر ساخت‌های گمرکات استان توجه ویژه شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند خاطرنشان کرد: باید با کمک از شرکت‌های دانش‌بنیان به برندسازی توجه شود، تا صادرات استان رو به افزایش یابد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار