بازدید 4997
رییس اتاق بازرگانی ایران هشدار داد ;

جلوگیری از دلاردرمانی و سرکوب قیمت ها

رییس اتاق بازگانی ایران گفت: اگر درآمدهای نفتی، کشور را دچار تحول کرد، ذوق‌زده نشویم و دوباره دنبال دلار درمانی و سرکوب قیمت‌ها نباشیم و صادرات را به حاشیه نبریم.
کد خبر: ۴۵۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲ 22 November 2014
رییس اتاق بازگانی ایران گفت: اگر درآمدهای نفتی، کشور را دچار تحول کرد، ذوق‌زده نشویم و دوباره دنبال دلار درمانی و سرکوب قیمت‌ها نباشیم و صادرات را به حاشیه نبریم.

به گزارش ایسنا غلامحسین شافعی امروز - شنبه - در همایش روز ملی صادرات و تجلیل از واحدهای نمونه صادراتی این استان اظهار کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در دستور کار مسئولان کشور قرار دارد که این سیاست‌ها ضمن شناسایی چالش‌های پیش‌روی اقتصاد باعث تدوین برنامه خوبی برای اقتصاد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه تکیه بر صادرات نفتی اولین و مهم‌ترین چالش کنونی اقتصاد کشور ماست، اظهارکرد: جدایی از نفت و ایجاد درآمدهای غیرنفتی عامل غلبه بر این چالش بزرگ است و دولت تأکید ویژه‌ای بر صادرات غیرنفتی دارد.

رییس اتاق بازگانی ایران با اشاره به اینکه صادرات پیش‌ران اقتصاد است، خاطرنشان کرد: کار صادرات یک کار کوتاه مدت و مقطعی نیست بلکه صادرات لازم و ملزوم هر کشوری است بنابراین تدوین یک استراتژیک جامع صادراتی برای ایجاد اقتصاد پایدار ضروری است.

شافعی با بیان اینکه نباید به بازارهایی که براساس برخی اتفاقات ایجاد می‌شود توجه کنیم چراکه چنین بازارهایی ناپایدار هستند، تصریح کرد: زمانی صادرات پایدار و موفق خواهیم داشت که از تولید قوی برخوردار باشیم و تقویت و رونق تولید، سبب ایجاد صادرات پایدار می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی به فکر راهبرد مشخص برای صادرات پایدار کشور نباشیم اگر تمام مرزهای دنیا روی ما گشوده شود، هرگز اقتصاد پایدار نخواهیم داشت.

رییس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: تعامل با اقتصاد جهانی و دیپلماسی سیاسی یکی از اقدامات اساسی دولت برای ایجاد صادرات پایدار در ایران است و دیپلماسی اقتصادی راه کمک به دولت است. دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی سیاسی را پایدارتر خواهد کرد و امسال نگاه به مسائل سیاسی کشور ویژه‌ است.

شافعی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌ها و استعدادهای قابل توجهی دارد و با وجود داشتن این امکانات بالا بودن نرخ بیکاری مردم این استان نسبت به نرم کشوری جفا است که امیدواریم با برنامه‌های مدنظر بخشی از پتانسیل‌های کهگیلویه و بویراحمد احیا شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: برای بهبود صادرات در استان کهگیلویه بویراحمد باید اولویت توسعه اقتصادی در این را استان شناسایی کرد چراکه شناختن اولویت توسعه می تواند مبنای حرکتی درست و صحیح و امید بخش برای توسعه صادرات در این استان باشد.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش از واحد های نمونه صادراتی استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار