بازدید 3741

رییسی: دشمنان سوار موج اسیدپاشی شدند

دادستان کل کشور گفت: ضمن اینکه اسید پاشی عمل محکومی است و باید مورد پیگیری قرار گیرد اما دشمنان سوار این موج شده اند تا کشور را ناامن جلوه دهند.
کد خبر: ۴۵۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰ 22 November 2014
دادستان کل کشور گفت: ضمن اینکه اسید پاشی عمل محکومی است و باید مورد پیگیری قرار گیرد اما دشمنان سوار این موج شده اند تا کشور را ناامن جلوه دهند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آنان قصد داشتند نوعی ناامنی روانی در کشور ایجاد کنند که البته توفیقی نداشته اند.

وی تاکید کرد: رسانه ها و مردم باید مراقب باشند زیرا دشمنان به دنبال سوء استفاده هستند.

وی ادامه داد: شناسایی عاملان اسیدپاشی در اصفهان توسط مسوولان امنیتی و انتظامی زیر نظر دادستان مرکز این استان بصورت مداوم در حال پیگیری است.

دادستان کل کشور بیان کرد: موارد دیگری از اسیدپاشی نیز اگر در بخش های دیگر مطرح است رسیدگی و عوامل آن کیفر می شوند.

وی همچنین گفت: فضای مجازی فضایی است که باید مورد استفاده تمامی کاربران در بخش هایی از نظام اداری کشور و مردم قرار گیرد اما سخن این است که چه کنیم از این پدیده استفاده صحیح شود و تهدیدات این ناحیه نسبت به اخلاق، فرهنگ و امنیت را نداشته باشیم.

حجت الاسلام رییسی افزود: وظیفه وزارت ارتباطات به عنوان مرزبان در فضای مجازی این است که با ایجاد ساز و کارهایی ضروری و لازم به نحوی اقدام شود که در فضای مجازی امنیت حریم خصوصی رعایت شود و ناهنجاری های تهدید کننده اخلاق، امنیت و ارتباطات وجود نداشته باشند.

وی از نیروهای مسلح به عنوان مرزبانان جغرافیایی، وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان مرزبانان اقتصادی و مسوولان فرهنگی به عنوان مرزبانان فرهنگی یاد کرد و گفت: مرزبان فضای مجازی، وزرات ارتباطات است که نباید اجازه دهد امنیت اجتماعی، روانی و اخلاقی در جامعه دچار آسیب شود.

دادستان کل کشور اضافه کرد: حوزه امنیت فضای مجازی موضوع بسیار مهمی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دستور ایجاد شورای عالی فضای مجازی را صادر کردند.

وی گفت: اهمیت حفظ امنیت فضای مجازی که برای این منظور شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اهمیت آن را گوشزد کرده اند بیانگر آن است که دست اندرکاران این حوزه باید بصورت جدی وارد شوند.

وی بیان کرد: برخی افراد گاهی در سخنان خود اینگونه وانمود می کنند که ما موافق بهره برداری از فضای مجازی نیستیم در حالی که استفاده صحیح و سالم که تهدید کننده امنیت اجتماعی و اخلاقی نباشد، مورد تاکید است.

حجت الاسلام رییسی گفت: فضای مجازی بدون جرم را می خواهیم و در این رابطه شبکه های اجتماعی مختلفی توسط دانشجویان و دانشمندان ایرانی ایجاد شده که افراد می توانند اطلاعات خود را در این شبکه ها قرار دهند.

دادستان کل کشور امروز برای شرکت در آیین معرفی دادستان جدید کرمان به این استان سفر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل