بازدید 1922

دلیل برگزار نشدن انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی

در حالی که نزدیک به دو ماه از پایان ریاست مجدآرا در فدراسیون ورزش‌های همگانی می‌گذرد اما هنوز تکلیف برگزاری انتخابات این فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان مشخص نشده است؟
کد خبر: ۴۵۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷ 22 November 2014
در حالی که نزدیک به دو ماه از پایان ریاست مجدآرا در فدراسیون ورزش‌های همگانی می‌گذرد اما هنوز تکلیف برگزاری انتخابات این فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان مشخص نشده است؟


به گزارش خبرگزاری تسنیم، بحث برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی در زمان تصدی‌گری محمود گودرزی بر وزارت ورزش و جوانان همواره با حواشی‌ مختلف و به نوعی یک بام و دو هوا همراه بوده است. بحث حضور بازنشسته‌ها در ابتدای کار و همچنین نمایندگان شورای شهر و مجلس جزو این موارد است.

وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات برخی از فدراسیون‌ها مانند بسکتبال دلیلی مبنی بر در پیش بودن رقابت‌های مختلف داشت. این در حالی بود که فدراسیونی مانند قایقرانی هم رویداد بزرگی به اسم بازی‌های آسیایی را در پیش داشت اما انتخابات آن برگزار شد ولی برای بسکتبال چنین موردی محقق نشد.

هم اکنون انتخابات دو فدراسیون دیگر به نام‌های ورزش‌های همگانی و پزشکی ورزشی هم دستخوش مرور زمان شده اما شرایط در مورد فدراسیون همگانی کمی متفاوت است. ورزش‌ همگانی یا «ورزش برای همه» مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری است و ایشان در فرمایشات خود تاکید زیادی به این بخش کرده‌اند.

ورزش همگانی کاملا مختص به فدراسیون‌ ورزش‌های همگانی نیست اما این فدراسیون یکی از متولیان اصلی این بخش از ورزش است که کم توجهی به آن می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به بدنه ورزش همگانی کشور وارد کند.

با این وجود در حالی که مدت ریاست 4 ساله مجدآرا، رئیس پیشین فدراسیون در تاریخ هفتم مهر ماه سال جاری به اتمام رسیده، هنوز خبری از برگزاری انتخابات نشده است. وزارت ورزش ابتدا قره که نامزد ریاست این فدراسیون است را به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب اما بلافاصله دارابی را جانشین او کرد.

اینکه دقیقا چرا انتخابات فدراسیون‌های مانند ورزش‌‎های همگانی و پزشکی ورزشی که رویداد خاصِ قهرمانی ندارد در زمان مقرر برگزار نمی‌شد، هنوز مشخص نیست اما این نکته مهمی است که توجه به ورزش همگانی در گام اول باید در برگزاری به موقع انتخابات این فدراسیون مدنظر قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل