بازدید 3462

گزارش سایت AFC از سردار آزمون؛ مسی ایران آماده شلیک

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از مهاجم ۱۹ ساله تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخت و عنوان کرد مسی ایران آماده شلیک است.
کد خبر: ۴۵۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴ 22 November 2014
 سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از مهاجم ۱۹ ساله تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخت و عنوان کرد مسی ایران آماده شلیک است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با انتشار گزارشی با تیتر «آزمون آماده شلیک» به تمجید از مهاجم جوان تیم ملی کشورمان پرداخته است.

در این گزارش آمده است: سردار آزمون با موهایی سیاه‌رنگ، چهره‌ای پسرانه و گام‌هایی سریع خیلی زود با لقب «مسی ایران» به شهرت رسید. هرچند آزمون مسیر مستقیمی را برای تبدیل شدن به فوتبالیست حرفه‌ای نپیموده است، بازیکنی که حتی در تیم جوانان والیبال ایران بازی کرده است. پس از اینکه آزمون با تیم فوتبال سپاهان قرارداد امضا کرد خیلی زود مورد توجه باشگاه روبین‌کازان قرار گرفت و با وجود دریافت پیشنهاداتی از تیم‌های پرسپولیس و استقلال و اینتر ایتالیا، وی به این تیم روسی پیوست.

گزارش سایت AFC اینچنین ادامه پیدا کرده است: سردار در فصل اول حضورش در روبین‌کازان (13-2012) نامش در تیم ذخیره بود تا اینکه در ماه ژوئن 2013 نخستین بازی‌اش را برای این تیم در رقابت‌های لیگ اروپا انجام داد. در همین رقابت‌ها بود که آزمون اولین گلش را برای روبین‌کازان به ثمر رساند و از همانجا بود که او دیگر بازگشت به عقب نداشت و رو به جلو حرکت کرد.

در این گزارش همچنین تصریح شده است: دوران حرفه‌ای آزمون در رده ملی نیز با گلزنی‌های او در تیم جوانان ایران شروع شد که در نهایت توجه کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم بزرگسالان را به سوی خود جلب کرد. در سال 2012 سردار با هفت گلی که در شش بازی در مسابقات کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به ثمر رساند عنوان برترین گلزن رقابت‌ها را به خود اختصاص داد و یک سال بعد از آن به تیم بزرگسالان ایران فراخوانده شد.

براساس این گزارش، در بخش پایانی گزارش AFC خاطر نشان شده است: نام آزمون در فهرست ابتدایی کارلوس کی‌روش برای حضور در رقابت‌های جام جهانی 2014 دیده می‌شد هرچند در نهایت نام او از فهرست نهایی خط خورد و از سفر به برزیل بازماند. آزمون اخیراً در دیدار دوستانه‌ای که تیم ملی ایران مقابل کره‌جنوبی به برتری یک بر صفر رسید نخستین گل ملی‌اش را به ثمر رساند. در حالی که چندین تیم اروپایی خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن ایرانی هستند، آزمون به دنبال این است تا در نخستین تورنمت بین‌المللی‌اش یعنی جام ملت‌های آسیا که از ماه ژانویه 2015 آغاز خواهد شد، نقشی کلیدی داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل