بازدید 1727

ورود سموم کشاورزی غیراستاندارد به کشور

کد خبر: ۴۵۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷ 22 November 2014
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه سموم کشاورزی غیراستاندارد به دلیل قیمت پایین توسط قاچاقچیان واردکشور می‌شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید بر واردات و همچنین وجود این محصولات غیراستاندارد در بازارها، توجه بیشتری نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ "سید راضی نوری" عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درمجلس با بیان اینکه سموم کشاورزی فاقد استاندارد به دلیل قیمت پایین توسط قاچاقچیان وارد کشور می‌شود، اظهار داشت: با توجه به نظارت دستگاه‌هایی همچون سازمان استاندارد، بهداشت و درمان و کشاورزی باز این سموم غیراستاندارد توسط کشاورزان استفاده می‌شود.

نماینده شوش تصریح کرد: سال گذشته با توجه به بارندگی خوب در استان خوزستان محصول کمی برداشت شد، که این امر به دلیل وجود بذرهای نامرغوب و سموم شیمیایی غیراستانداردی بود که کشاورزان به طور ناآگاهانه از آن‌ها استفاده کردند.

وی با تاکید براینکه دستگاه‌های نظارتی باید بر واردات و همچنین وجود این محصولات غیراستاندارد در بازارها، توجه بیشتری نشان دهند، گفت: رسانه‌ها نباید تا کسب اطمینان از صحت موضوعی به شیوع آن دامن زده و مردم را دچار تشویش کنند و بگویند که استفاده از محصولات کشاورزی منجر به سرطان می‌شود.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: گاهی اوقات شایعات رسانه‌ها بر اقتصاد کشور نیز اثر می‌گذارد، همان‌طور که بعد از برخی خبرها مبنی بر وجود روغن پالم بسیاری از قراردادهای صادرات لبنیات از ایران به عراق کنسل شد و به اقتصاد کشور آسیب زد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل