بازدید 1854

جلوگیری از تکرار تجربه تلخ مسکن مهر

کد خبر: ۴۵۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴ 22 November 2014
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اعطای وام بافت فرسوده بایداز طریق بانک مسکن انجام شود، گفت:براساس تصمیمات اخیر مسئولان گویا مقرر شده اعطای وام بافت فرسوده از سایر بانک ها نیز صورت گیرد که این عملکرد کاملا اشتباه است و تبعات منفی را به دنبال خواهد داشت.

علیرضا خسروی در گفت و گو با خانه ملت، افزود: بر اساس تصمیم مسئولان وزارت راه وشهرسازی قرار است بزودی برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده تسهیلات  پرداخت شود. اما این نوع تسهیلات زمانی ارزشمند است که از طریق مکانیزمی صحیح ارائه شود در غیر این صورت نه تنها موثر نخواهد بود بلکه آغازگر مشکلات جدید تر نیز می شود.

نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به ارائه تسهیلات از طریق بانک هایی غیر از مسکن، خاطرنشان کرد: بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در زمینه ارائه تسهیلات مختلف مسکن، با روش های اهدای اینگونه وام ها کاملا آشنا است.

وی ادامه داد: اما سایر بانک ها تجربه خاصی در زمینه اهدای اینگونه وام ها ندارند و ممکن است که تجربه نامطلوب مسکن مهر را مجددا تکرار کنند.

خسروی با بیان اینکه رویکرد وعملکرد سایر بانک ها به جز بانک مسکن در تسهیلات دهی مسکن مهر نامطلوب بود، توضیح داد: چنانچه قرار باشد اهدای وام بافت فرسوده نیز از طریق سایر بانک ها صورت گیرد قطعا این طرح شکست می خورد و باید گفت این کار کاملا اشتباه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه بافت های فرسوده تهدیدی برای پیشرفت جامعه شهری به شمار می روند، گفت: بافت های فرسوده مانند یک بمب  برای شهرها عمل می کنند که میتوانند در زمان بروز حوادثی از جمله زلزله، بحران زا باشند.

نماینده مردم سمنان و مهدی شهردر مجلس  اضافه کرد: علاوه بر این بافت های فرسوده چهره شهرها را مخدوش می کنند و با عدالت شهری نیز در تعارض هستند.بنابراین مسئولان باید بهسازی و نوسازی این بافت ها را که اتفاقا فرصتی مناسب برای رفع نیاز مسکن محسوب می شوند را در اولویت قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل