بازدید 1735

مهدکودک‌ها آیین نامه اجرایی بهزیستی را باید اجرا کنند

کد خبر: ۴۵۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵ 22 November 2014
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مهدکودک‌ها باید در راستای قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی سازمان بهزیستی گام بردارند گفت: اگر سازمان بهزیستی هم در این مورد رسیدگی نکند طبیعتا وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا؛عباس قائدرحمت درباره اینکه آیا مجلس هم نظارتی بر عملکرد سازمان بهزیستی به ویژه درخصوص افزایش شهریه‌های مهدکودک داشته است یا خیر گفت: تا به حال گزارشی به کمیسیون اجتماعی و مجلس ارائه نشده است.

وی افزود: معتقدیم دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان بهزیستی، وزارتخانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، علوم و ... و نهادهای زیر مجموعه خود تکلیف دارند که هم مدیریت کرده و هم آیین نامه‌ها و قوانین را ابلاغ کنند؛ ضمن اینکه باید در عملکرد نهادهای زیرمجموعه خود نظارت هم داشته باشند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی نیز قطعا برای دستگاه‌ها و نهادهای زیرمجموعه خود سالیانه تکالیف و آیین‌نامه‌هایی دارد که ابلاغ می‌کند و اگر این قوانین جاری شود جای سوال باقی نمی‌ماند و اگر غیر از این باشد وزارت تعاون و رفاه اجتماعی باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس در پاسخ به این سوال که برخی از مهدکودک‌ها دو بار در سال شهریه دریافت کرده و افزایش هم داشته‌اند گفت: هر آنچه که آیین نامه سازمان بهزیستی از مهدکودک‌ها باید آن را اجرایی کند و اگر در جایی تخلف صورت گیرد سازمان مربوطه موظف به نظارت بوده و در صورت نیاز گزارش آن را به وزارتخانه متبوع ارائه می‌کند.

وی یادآور شد: در واقع اگر شخص حقیقی‌ نسبت به این گونه مسائل اعتراض دارد باید ابتدا شکایت خود را به نهاد بازرسی سازمان مربوطه ارائه کرده و پس از آن در صورت اجرایی نشدن وزارتخانه مربوطه پاسخ دهد و نهایتا اگر مشکل حل نشد گزارش آن به مجلس جهت بررسی‌های بیشتر ارجاع می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل