بازدید 13351
۲

اعتراض سران داعش به تک‌روی‌های «البغدادی»

منابع آگاه عراقی در عشایر این کشور از وجود اختلافات شدید میان سرکردگان و رهبران بارز «داعش» با «ابوبکر البغدادی»، سرکرده این گروهک تروریستی تکفیری خبر دادند.
کد خبر: ۴۵۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ 22 November 2014
منابع آگاه عراقی در عشایر این کشور از وجود اختلافات شدید میان سرکردگان و رهبران بارز «داعش» با «ابوبکر البغدادی»، سرکرده این گروهک تروریستی تکفیری خبر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، منابع محلی و عشیره‌ای عراقی و نزدیک به گروهک تروریستی تکفیری «داعش» از وجود شکاف‌های عمیق در بین سرکردگان این گروهک تروریستی به دلیل وجود اختلافات شدید در خط مشی و نحوه اداره این گروهک به دست «ابوبکر البغدادی»،سرکرده داعش خبر می‌دهند.

این منابع از «ابو غاده الاردنی» ملقب به «المعانی» از بارزترین سرکردگان داعش و از افراد نزدیک به «ابو مصعب الزرقاوی» سرکرده سابق گروهک تروریستی «القاعده» در عراق به عنوان یکی از قطب‌های مخالف البغدادی یاد می‌کنند.

یکی از مسئولان عشایری عراق و عضو شورای عشایر الانبار این کشور در این خصوص توضیح داد که سرکردگان عراقی و اردنی و سعودی داعش به شدت با تصمیم البغدادی مبنی بر اعدام صدها نفر از عشایر مخالف این گروهک تروریستی تکفیری مخالفت کردند، چون بر این باور بودند، این اقدام البغدادی قیام عشایر عراق علیه آنها را به همراه دارد و داعش توان مقابله با این اعتراض‌ها و قیام را ندارد، علاوه بر اینکه آنها تاکید داشتند، هنوز ارتداد و رویگردانی این افراد کاملا برای آنها ثابت نشده است.

این منبع آگاه تاکید می‌کند که سرکردگان و رهبران داعش به شدت از تصمیم‌گیری‌های خودسرانه و بدون شور و مشورت البغدادی که ظرف تنها 2 هفته موجب قتل عام بیش از 800 نفر از عشایر عراق شد، خشمگین و ناراحت هستند.

این منبع که به دلایل امنیتی از افشای نامش خودداری کرد، افزود: این سرکردگان و رهبران داعشی از جمله ابوغاده الاردنی مسئولیت شکست‌های اخیر داعش را متوجه البغدادی می‌دانند که تنها در اندیشه توسعه جغرافیایی مناطق تحت تصرف خویش بدون توجه به تعداد نیرو و تجهیزات نظامی در اختیار این گروهک و واداشتن عناصرش به انجام حملاتی نظامی علیه مناطق می‌دانند که در عرف نظامی مستحکم خوانده می‌شوند.

همچنین آنها به اختیارات داده شده از سوی البغدادی به «ابو محمد العدنانی» به عنوان سخنگوی این گروهک با وجود سن کم و تجربه اندک «جهادی» وی، با وجود افراد با تجربه‌تر و کارآمدتر از العدنانی انتقاد کردند.

این منبع عراقی در شورای عشایر الانبار بر این باور است که هر روز بر دامنه اختلافات رهبران و سرکردگان داعش با البغدادی افزوده می‌شود و همین موضوع موجب شده تا البغدادی دست به تغییراتی در کادرهای بالا و ارشد این گروهک به ویژه در استان‌های الانبار و نینوا و تکریت بزند.

وی با بیان اینکه این اختلافات از 3 هفته پیش آغاز شده، مهمترین مخالفان البغدادی را سرکردگان سابق القاعده در عراق و افراد نزدیک به ابومصعب الزرقاوی می‌داند که دور از انتظار نیست، به شاخه داعش در سوریه نیز کشیده شود که در این صورت باید در انتظار ظهور و قدرت یافتن مجدد گروهک تروریستی تکفیری «القاعده در عراق» و «جبهه النصره»، به عنوان شاخه رسمی القاعده در سوریه باشیم.

در این راستا سرهنگ «احمد العبیدی» از مسئولان نظامی و نیروی پلیس استان الانبار اعلام کرد که داعش یک‌شنبه گذشته اقدام به اعدام 5 نفر از عناصرش کرد که در میان آنها یک سوری و یک سعودی مشاهده می‌شدند، بدون آنکه دلیل این اعدام‌ها مشخص شده باشد.

العبیدی افزود: داعش با رها کردن اجساد این تروریست‌های تکفیری اعدام شده در جاده‌ها و مسیر در کنار آنها برگه‌هایی مشاهده می‌شد که روی آنها «خیانتکارانی که از اسلام رویگردان شدند» نوشته شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
میگم مگه همین یه هفته قبل نبود که گفتین بغدادی کشته شده؟!
انشالله بزودی زود همه شان با خود البغدادی به درگ واصل شوند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر