بازدید 7684
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور مطرح کرد

بیکاری 15 هزار پزشک عمومی در کشور

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 15 هزار پزشک عمومی در کشور مشکل اشتغال دارند.
کد خبر: ۴۵۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ 22 November 2014
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 15 هزار پزشک عمومی در کشور مشکل اشتغال دارند.

اسماعیل ایدنی امروز در حاشیه سفر به رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه در تربیت نیروی انسانی به خودکفایی و خوداتکایی رسیده‌ایم به طوری که هم‌اکنون 15هزار پزشک عمومی در کشور مشکل اشتغال دارند.

وی ادامه داد: الگوی پزشکی و سلامت ما در دانشکده‌های پزشکی جهانی تدریس می‌شود و در حوزه پژوهش و سلامت نیز اقدامات قابل تأملی داشته‌ایم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در ادامه تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که پرداختی مردم در حوزه سلامت 95 درصد بود که بسیار اشتباه است و در برنامه چهارم توسعه هدف‌گذاری شده بود که به 30 درصد برسد ولی چون سهم سلامت در بودجه کشور به درستی دیده نمی‌شد این سهم تغییر نکرد.

وی افزود: تورم نیرو‌ها در حوزه‌های ستادی استان طی سال‌های گذشته از 210 هزار نفر پرسنل به 430 هزار نفر رسیده بود و با توجه به حجم بیشتر پرسنل، متاسفانه خدمات پایین آمد که زیبنده استان نبود.

ایدنی همچنین عنوان کرد: بودجه‌ای معادل یک میلیارد و 400 میلیون تومان با رایزنی‌هایی که انجام شد برای خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان رامهرمز تهیه شده که به زودی دستگاه خریداری و در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه متذکر شد: اگر سدبندی جمعیتی اجازه بدهد و افراد خیر هم همکاری کنند اقدام به خرید و راه‌اندازی دستگاه‌ ام آر آی جهت این شهرستان نیز خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: 31 شهر در کل کشور باید نظام جامع بهداشت در آن اجرایی شود که یکی از این شهر‌ها رامهرمز است که نیاز به حمایت‌های خاصی از وزارت بهداشت دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۷
" "خوشبختانه"!!!!! در تربیت نیروی انسانی به خودکفایی و خوداتکایی رسیده‌ایم به طوری که هم‌اکنون 15هزار پزشک عمومی در کشور مشکل اشتغال دارند." !!!!
اینهمه مهندس بیکار هستن یه ذره هم دکترها بیکار بشن بهتره
کیفیت چطور؟
بیکاری غوغا می کنه و معضلی شده. اگر فکری نشود مشکل جدی اجتماعی خواهیم داشت.
مشکل جامعه تحصیل کرده بیکاری است... وقتی دکتری تخصصی این کشور بیکار است پزشک عمومی دیگر جای بحث ندارد...به فکر همه باشید نه یک گروه را مدام فریاد بزنید...
ایضا مرقوم بفرمایید مهندسین عمران را
ولا براي پزشكان كار است ولي متاسفانه توقع و انتظاراتشان درحد تيم ملي است .
الان مي توان فهميد ، كه علم بهتر است يا ثروت ،
مشکل توزیع پزشک است در بند لنگه یک ماما وظیفه پزشک را هم انجام می داد چون پزشک زن نیست .
خوشبختانه درتربیت پزشک به خودکفایی رسیده ایم بطوریکه درکشور 15000 پزشک بیکار داریم! الگوی پزشکی و سلامت ما در دردانشکده های پزشکی جهان تدریس میشود! چه افتخار بزرگی برای ما و وای بحال دانشکده های پزشکی جهان.
یعنی فقط پزشکان بیکارند؟!! باید تبریک گفت به سیستم آموزشی که ایدئولوژیش اینه که ما وظیفه مونو انجام می دهیم. دیگه اونها باید خودشون برن و کار آفرینی کنند. خدایش بعضی وقتها گریم میگیره از وضعیت کار و آینده مبهم.
اگر راضی بشن برن مناطق محروم مشکل بیکاری ندارن همه خدارو با خرما میخوان بعضی جاها پرستار هم ندارن حالا 15 هزار پزشک بیکار
برنامه ای تحت عنوان "نظام جامع بهداشت " وجود ندارد. ضمنا" پزشکان محترم می توانند کمبود پزشک در مناطق روستایی را جبران کنند. اجرای پزشک خانوده در مناطق روستایی به کمتر از نصف تعداد ذکر شده نیاز دارد و لیکن علیرغم افزایش حقوق هنوز هم در بسیاری از مناطق همچان کمبود پزشک وجود دارد. به نظر می رسد آمار و ارقام ارائه شده در مورد میزان بیکاری پزشکان غیر واقعی باشد.
اگر اين پزشكان تخصص مي‌گرفتن و انحصار هم برچيده مي‌شد احتمالا مردم مجبور به پرداخت زیرمیزی به پزشكان نبودند
این همه تو رشته های دیگه بیکار داریم اینم روش
دروغ که هزینه ندارد لطفا بجای 15000 نفر بیکار 5 نفر بلی فقط 5 نفر معرفی کنید کجای دنیا متوسط حقوق کار مندان در ماه یک میلیون تومان و متخصصان حد اقل چهل میلیون تومان در ماه و تا حدودی معاف از مالیات هستند در تمام دنیا با افزایش در امد مالیات تصاعدی بالا میرود الا برای متخصصان کشور ما که می توانند با طرح سلامت بنام مردم و بکام متخصصان تعرفه ها را افزایش در امد ها را نجومی کنند و باز هم مدعی شوند که تعرفه ها پایین هست
15 هزار بی عرضه که نمیتونند توی یک شهرک یا روستا مقیم بشندو به داد مردم برسند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها