بازدید 3094

21 میلیون افغان شناسنامه ندارند

اداره ثبت و احوال افغانستان از آمادگی‎ها برای توزیع شناسنامه هوشمند در این کشور در آینده‌ نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۴۵۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰ 22 November 2014
اداره ثبت و احوال افغانستان از آمادگی‎ها برای توزیع شناسنامه هوشمند در این کشور در آینده‌ نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «زمری باهر» سرپرست اداره ثبت احوال افغانستان در جمع خبرنگاران گفت: تمام آمادگی‎های لازم برای توزیع شناسنامه‎های هوشمند اتخاذ شده و در صورت امضای رئیس جمهور، توزیع آن به زودی آغاز خواهد شد.

زمری باهر در ادامه اظهار داشت: اداره ثبت احوال در حال حاضر توانایی توزیع 4 هزار جلد شناسنامه در یک روز را دارا بوده و قرار است این رقم بعد از آغاز به کار افزایش یابد.

بر اساس اطلاعات اداره ثبت احوال افغانستان هم اکنون از مجموع 35 میلیون جمعیت این کشور فقط 14 میلیون نفر دارای شناسنامه هستند.

باهر، یکی از چالش‎های عمده فرا راه توزیع شناسنامه‎های هوشمند را عدم تثبیت هویت تمام اتباع افغانستان خواند و از اینکه اتباع کشورهای دیگر نیز شناسنامه‎های هوشمند دریافت کنند ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین تصریح کرد: انتخابات پارلمانی در افغانستان باید برگزار شود و دولت نباید منتظر بماند که تمام مردم شناسنامه هوشمند دریافت کنند، زیرا اداره ثبت احوال افغانستان، قادر نیست تا زمان برگزاری این انتخابات بین تمام اتباع این کشور شناسنامه توزیع کند.

این اظهارات در حالی است که شبکه جامعه مدنی افغانستان پیشتر از دولت این کشور خواسته بود تا زمان توزیع شناسنامه‎های هوشمند انتخابات پارلمانی را به تأخیر بیاندازد.

قرار بود توزیع شناسنامه‎های هوشمند در افغانستان، 2 سال قبل آغاز شود اما به دلیل اختلاف‎ها در زمینه  چگونگی درج هویت (ملیت، مذهب، قوم) توزیع آن به تأخیر افتاد.

پارلمان افغانستان سرانجام پس از ماه‎ها بحث در مورد چگونگی درج هویت در شناسنامه‏‌های هوشمند به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، نام قوم در شناسنامه درج نمی‎شود اما تمام اطلاعات و مشخصات افراد در بانک اطلاعاتی ثبت احوال درج خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار