بازدید 2225

آغاز انتخابات پارلمانی در بحرین

رای‌دهندگان بحرینی امروز(شنبه) برای انتخاب مسئولان جدید پارلمانی و شهرداری‌ها به پای صندوق‌های رای رفتند و در این انتخابات‌ها 419 نامزد برای تصدی کرسی‌های پارلمان و شهرداری‌ها با هم رقابت می‌کنند. حزب شیعه "وفاق" بزرگترین حزب مخالف دولت این انتخابات را تحریم کرده است
کد خبر: ۴۵۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ 22 November 2014
رای‌دهندگان بحرینی امروز(شنبه) برای انتخاب مسئولان جدید پارلمانی و شهرداری‌ها به پای صندوق‌های رای رفتند و در این انتخابات‌ها 419 نامزد برای تصدی کرسی‌های پارلمان و شهرداری‌ها با هم رقابت می‌کنند. حزب شیعه "وفاق" بزرگترین حزب مخالف دولت این انتخابات را تحریم کرده است

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، قرار است که این رای‌گیری تا ساعت هشت شب (به وقت منامه) ادامه داشته باشد. وزارت کشور بحرین نیز اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد هیچ اقدامی مانع از روند رای‌گیری در روز شنبه شود.

خبرگزاری رسمی بحرین نیز به نقل از طارق حسن الحسن، رئیس امنیت عمومی بحرین گزارش داد که تمهیدات امنیتی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری تکمیل شده است و امنیت تمامی مقرهای اخذ رای تامین شده است.

دولت بحرین کمی قبل از این انتخابات اعلام کرد که به مذاکره با مخالفانی که انتخابات را تحریم کرده‌اند، روی باز نشان می‌دهد اما آشوب در کشور را نخواهد پذیرفت.

این انتخابات در حالی آغاز شده است که دولت بحرین در آستانه این انتخابات سرکوب گروه‌های مخالف را تشدید کرده است.

این اولین انتخابات بحرین پس از ناآرامی‌های بهار ۲۰۱۱ در این کشور است که درجریان آن صدها هزار تظاهرات کننده خواهان اصلاحات در سیستم سیاسی کشور شدند.

حزب شیعه وفاق بزرگترین حزب مخالف دولت این انتخابات را تحریم کرده است. این حزب در سال ۲۰۱۰، یازده کرسی از ۴۰ کرسی پارلمان بحرین را در اختیار داشت.

یکی از نمایندگان سابق وفاق در مجلس بحرین گفت، انتخاباتی که دموکراسی واقعی را به بار نیاورد، مشروعیت ندارد و از نظر سیاسی بی معنی است. نیروهای مخالف خواهان برقراری یک رفراندوم تحت نظارت سازمان ملل شده‌اند تا از طریق آن سیستم سیاسی آینده کشور تعیین شود.

در آستانه برگزاری این انتخابات، دولت این کشور اقدامات خود را علیه گروه‌های مخالف تشدید کرد. علاوه بر تعداد زیاد فعالانی که در زندان به سر می‌برند، اخیرا نبیل رجب چهره سرشناس مدافع حقوق بشر و زینب خواجه، فعال سیاسی دستگیر شدند. هرچند این دو پس از مدتی آزاد شدند اما اعلام شده که دادگاه آنها به اتهام توهین به نظام پادشاهی در هفته آینده برگزار خواهد شد. این اتهام بر اساس قوانین جدید بحرین تا هفت سال زندان و ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه نقدی دارد.

از حدود سه سال پیش، پادشاه بحرین وعده داده بود که اصلاحاتی را در این کشور اعمال کند و همچنین قرار بود که کمیته مستقلی برای تحقیق درباره سرکوب اعتراضات تشکیل شود ولی تاکنون نه تنها این وعده‌ها عملی نشده بلکه برقراری گفتگوهای ملی با گروه‌های شیعه نیز به تعویق افتاده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان