بازدید 20502

غیراخلاقی‌ترین کار پزشکان زیاده خواه

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: غیراخلاقی ترین کار این است که در مواقع اضطرار؛ پزشک زیاده خواهی کند و برای ارجاع درست بیمار نیز باید به سمت کنترل و فرهنگسازی حرکت کنیم. تحمیل مخارج غیرضروری به بیمار ممنوع است.
کد خبر: ۴۵۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹ 21 November 2014
 وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: غیراخلاقی ترین کار این است که در مواقع اضطرار؛ پزشک زیاده خواهی کند و برای ارجاع درست بیمار نیز باید به سمت کنترل و فرهنگسازی حرکت کنیم. تحمیل مخارج غیرضروری به بیمار ممنوع است.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی در چهارمین همایش کشوری مسئولان انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه هر طرحی برای اجرا شدن نیازمند فهم و نگاه عمیق است، بیان داشت: اگر گفت‌وگوی اجتماعی مناسب پیرامون هر طرحی شکل نگیرد و  اصلاحات در مسیر حرکت آن نباشد؛ به طور حتم آن طرح با شکست مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهم است برای آینده طرح‌ها نیز پیش بینی‌هایی انجام شود، افزود: شورای عالی بیمه درها و گوش‌های خود را همواره برای اصلاح بازگذاشته است تا نظرات گروه‌ها و انجمن‌هایی که به خوبی در طرح بزرگ ملی تحول سلامت دیده نشده است مورد توجه قرار گیرد.

قول وزیر رفاه برای تشکیل ماهانه جلسه شورای عالی بیمه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بحث سلامت و بیمه برای همه ایرانیان اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم هر ماه جلسه شورایعالی بیمه را تشکیل دهیم تا تضمینی برای اجرای بهتر فرآیند اصلاح و بهبود در روند طرح تحول سلامت باشد.

ربیعی با تاکید بر اینکه همه ذی نفعان باید از طرح تحول سلامت راضی باشند، ادامه داد:باید ساختار و نهاد مناسب در این زمینه ایجاد کنیم تا فرهنگ سازی لازم برای اجرای طرح تحول سلامت صورت پذیرد.

وی رضایت ذی نفعان، ساختار و نهادهای مناسب، و فرهنگ را از عواملی برشمرد که سبب موفقیت طرح تحول سلامت می‌شوند و با تغییرات و ورود به مرحله جدید باید نسبت به تغییر ساختارها نیز اقدام کنیم.

برخی انتقادهای بی رویه به جامعه پزشکی ناشی از اختلافات سیاسی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به حمله و انتقاد بیش از اندازه به جامعه پزشکی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این امر غیراخلاقی کردن وجهه کاری جامعه پزشکی است و باید به نوعی پاسخگو باشیم زیرا ممکن است تعدادی اختلاف سیاسی، فکری و روشی داشته باشند.

وی همچنین از طرح تحول سلامت به عنوان یک طرح بزرگ ملی یاد کرد و بیان داشت: نباید این طرح را که نفع همه آحاد جامعه در آن است به نقطه رسانه زده غیر اخلاقی آغشته کنیم و اگر صحبت از اصلاح و کنترل می کنیم منظور برخی رفتارهای نادرست است.

ربیعی با تاکید براینکه هر بحثی پیرامون این طرح باید منصفانه باشد تصریح کرد: بحث زیرمیزی و تعمیم آن به کل جامعه پزشکی یک آسیب جدی برای این طرح بزرگ اجتماعی است و باید مراقب باشیم که همه را متهم نکنیم.

به گفته وی تلاش سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های علمی تخصصی و وزارت بهداشت خالصانه بوده و برای واقعی کردن یک امر خیر در جامعه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چهار سیاست مبارزه با فقر سواد، فقر خوراکی، فقر امنیت غذایی و فقر آینده و مسکن در دولت اشاره کرد و گفت: دولت سیاست‌های دفاعی خود را بر مبارزه با این چهار فقر استوار نموده و در کمیسیون اجتماعی دولت نیز در مورد صدور آیین نامه و یا لایحه در این زمینه بحث می شود.

ربیعی با اشاره به اینکه زیبنده ایران اسلامی نیست که درآن فردی بیسواد باشد ،افزود: نباید هیچ کودک بازمانده از تحصیل یا فرد سالخورده ی بیسوادی در کشور داشته باشیم و برای  کسانی که بیش از مقطع دبیرستان درس نخوانده اند نیز برنامه هایی خواهیم داشت.

اجرای طرح پوشش غذایی 10 میلیون ایرانی در دستور کار وزارت رفاه

وی با اشاره به اینکه انجام این کارها یک استراتژی است که دولت باید در سیاست‌های دفاعی خود جهت دار و با کارشناسی تمام عمل کند، ادامه داد: تا یک ماه آینده این طرح را نهایی خواهیم کرد و در بحث فقر غذایی نیز با برنامه ریزی انجام شده است، 10 میلیون نفر را تحت پوشش غذایی قرار دادیم و برای این کار استانداردهای جهانی را برای گرسنگی در نظر گرفته ایم.

ربیعی با بیان اینکه در راه مبارزه با گرسنگی نباید هیچ سفره ای تهی از کالری باشد، اذعان داشت:بودجه‌های لازم را برای تحقق این امر افزایش می‌دهیم و برای امنیت آینده نیز نظام‌های اجتماعی چند لایه را دنبال می‌کنیم.

برخورد پیشگیرانه بهتر از مچ گیری است

وی طرح تحول سلامت را بزرگترین پروژه اجتماعی برای مبارزه با فقر سلامت عنوان کرد و گفت:عملیاتی شدن این طرح تاثیرات شگرفی دارد که آثار مثبت آن به جای خواهدماند اما به دلیل چند وجهی بودن سلامت تحولات در این طرح با پیچیدگی همراه است.

ربیعی مدیریت سازمانی، ارتباط بیمه‌ها، اخلاقی و ارزشی کار کردن را از جمله عوامل دخیل در این زمینه دانست و افزود: به هیات‌های انتظامی از ابعاد انسانی و اخلاقی تاکید می‌کنم که فرهنگی کار کردن مهمترین عنصر در این حوزه است و برخورد پیشگیرانه و فرهنگسازی بهتر از مچ گیری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آیین نامه انتظامی وجوه زیادی دارد که اگر مندرجات آن فرهنگسازی شود کار زیادی صورت گرفته است ؛ادامه داد: طبق ماده 2 آیین نامه انتظامی شاغلان پزشک بدون توجه به نژاد و مذهب بیمار باید حداکثر تلاش خود را برای کمک به او انجام دهند و موقعیت اجتماعی بیمار تاثیری در رفتارهای این گروه نداشته باشد که اگر این بند جاری و ساری شود انقلاب بزرگی در این حوزه رخ داده ا ست.

وی همچنین به ماده 7 آیین نامه انتظامی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تحمیل مخارج غیرضروری به بیمار ممنوع است و اگر گاید لاین‌ها و استاندارهای دیگر رعایت شود هیچ حقی از بیمار ضایع نخواهد شد و خود جامعه پزشکی نیز راحت تر به وظیفه انسانی خود عمل می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ماده 10 آیین نامه و رعایت تعرفه‌های مصوب گفت: غیراخلاقی ترین کار این است که در مواقع اضطرار؛پزشک زیاده خواهی کند و برای ارجاع درست بیمار نیز باید به سمت کنترل و فرهنگسازی حرکت کنیم.

ربیعی بر این نکته تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی در قالب هیات‌های انتظامی با جدیت در پی اجرایی کردن مندرجات آیین نامه عمل می‌کند و در جهت افزایش سرمایه اجتماعی و اخلاقی تر کردن جامعه پزشکی گام بر می‌دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح کنترل را صیانت از جامعه پزشکی نامید و بیان داشت: این امر اخلاقی کردن رفتارهاست و باید به سمت سازمان سیاست پژوه حرکت کنیم تا با شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در جهت تحقق اهداف گام برداریم.

وی تصریح کرد: هیات‌های انتظامی فقط در خصوص نقض مقررات عمل نکنند بلکه با اصلاح رفتارها و ساختار امکان نقض موارد آیین نامه را کاهش دهند و این طرح اخلاقی و انسانی و دینی است.

ربیعی با بیان اینکه اگر درد و رنج مردم را کاهش دهیم در آن صورت موفق عمل کردیم، خاطرنشان ساخت: شورای عالی بیمه در کنار جامعه پزشکی است و کمک‌های لازم را انجام خواهیم داد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر