بازدید 8177
مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات سوریه فاش کرد

ورود 1200 پاکستانی به سوریه با تلاش اسراییل

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات سوریه فاش کرد اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد اسرائیل و اردن با نظارت آمریکا و سرویس های اطلاعاتی سایر کشورها، برای ورود یک هزار و ۲۰۰ پاکستانی به درعا در جنوب سوریه با هم همدست شدند.
کد خبر: ۴۵۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰ 21 November 2014
همدستی اسرائیل و اردن با نظارت آمریکا برای ورود ۱۲۰۰ پاکستانی به جنوب سوریه
خبرگزاری تسنیم: مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات سوریه فاش کرد اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد اسرائیل و اردن با نظارت آمریکا و سرویس های اطلاعاتی سایر کشورها، برای ورود یک هزار و ۲۰۰ پاکستانی به درعا در جنوب سوریه با هم همدست شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، یک کارشناس سیاسی عرب با اشاره به توطئه بسیاری از کشورهای همسایه علیه سوریه گفت: این توطئه ها تا همدستی اردن با اسرائیل برای اعزام بیش از یک هزار تروریست به جنوب سوریه پیش رفت.

در این میان روشن است که دولت ها در قبال ورود شهروندان تروریست خود به خاک سوریه مسئولیت سنیگنی دارند و چه بسا 15 هزار جنگجوی خارجی در سوریه که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به آن اشاره کرد کمترین آماری است که وی در این خصوص به آن دست یافته است .

اما 80 کشور ی که بان کی مون به آنان اشاره کرد، همگی در ورود مجرمان عربی و غربی به سوریه و کشتار مردم این کشور شرکت داشتند و بیشتر این کشورها عربی و برخی از آنان همسایه سوریه هستند.

بسام أبو عبدالله مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات دمشق در مورد آمار بان کی مون در خصوص تعداد تروریست های موجود در سوریه گفت: اطلاعات مراکز اطلاعاتی فرانسه و یا انگلیس در مورد آمار تروریست هایی که وارد خاک سوریه شده اند، نشان می دهد که این کشورها از ورود تروریست ها به سوریه با خبر بودند.

وی در توضیح این مطلب افزود: منابع فرانسوی از حضور یک هزار تروریست فرانسوی در سوریه سخن گفته و منابع انگلیسی نیز اعتراف مشابهی داشتند.

ابوعبدالله افزود: حضور تروریست ها با همکاری سرویس اطلاعاتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صورت گرفت و بد نیست بدانیم که ترکیه مرکز منطقه ای ناتو به شمار می آید، تا جایی که سرویس اطلاعاتی ترکیه و آمریکا و چند کشور دیگر از جمله عربستان و قطر و غیره در  خصوص ورود تروریست ها به سوریه همکاری داشتند.

وی تاکید کرد، بی تردید با اطلاع سرویس اطلاعاتی این کشورها و تحت نظارات آنان تروریست ها در قالب گروههای مختلف مورد بهره برداری قرار گرفتند.

ابوعبدالله توضیح داد که برخی از تروریست ها  به عنوان مزدور اطلاعاتی مورد استفاده قرار گرفتند و وظیفه آنان اطلاع از جریان امور در سوریه بود و عده ای دیگر نیز به عنوان قاتل و جنایت کار برای حمله به سوری ها به مزدوری غرب و دشمنان سوریه پرداختند.

این کارشناس سوری افزود: در چند قطعنامه بین المللی از جمله قطعنامه 2170 و 2178 این کشورها در خصوص ورود تروریست ها به خاک سوریه مسئول شناخته شدند.

ابو عبدالله تروریست هایی را که وارد خاک سوریه شده اند، شبکه بین المللی از جنایت کاران دانست که قدرت های بزرگ جهان و منطقه از آنان برای تحقق اهداف ژئوسیاسی خود در منطقه بهره برداری می کنند.

وی افزود: هرچند این قدرت ها در تلاش هستند اطلاع خود  از نفوذ تروریست ها به خاک سوریه را منکر شده و مدعی هستند تروریست ها بدون اطلاع مسئولان کشورشان به سوریه رفته اند، اما از نظر منطقی و لوجستیکی این ادعا غیرمنطقی است زیرا نفوذ تروریست ها به خاک سوریه با سازماندهی سرویس های اطلاعاتی صورت گرفت.

ابوعبدالله گفت: اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد اسرائیل و اردن با نظارت آمریکا و سرویس های اطلاعاتی سایر کشورها، برای ورود یک هزار و 200 پاکستانی به درعا در جنوب سوریه با هم همدست شدند.

به گفته وی، این تعداد از قبایل مشترک پاکستان و افغانستان بودند که هدف از اعزام آنان به جنوب سوریه جنگیدن در این منطقه بود، اما تسلط این کشورها بر سازمان ملل متحد موجب می شود که روند رخدادها به گونه ای که اکنون شاهدیم جریان یابد گویی این اقدامات بی هدف و به شکل پراکنده و بدون اطلاع آنان صورت گرفته است.

ابوعبدالله افزود: در شرایطی که کارشناسان سیاسی مسئولیت این وضعیت را کاملا متوجه سازمان ملل می دانند، این سوال مطرح است که چگونه تصمیم بین المللی برای حمله به داعش در سوریه و عراق به اجرا گذاشته شد به ویژه اینکه منابع فرماندهی ارتش آمریکا تقریبا یقین داشتند که حملات هوایی به مواضع داعش در منطقه ناکام می ماند.

وی گفت: اکنون جستجوی راهکاری برای دستیابی به نتیجه ای از این حملات آغاز شده است اما هنوز شهروندان عربی از ماهیت آن بی خبر هستند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر