بازدید 4066

افزایش خشونت علیه زنان در مالزی

مالزی از سال 2010 در پی برخی حوادث که ناراحتی بانوان را به همراه داشت واگن های قطار ویژه این قشر را با خدمه زن نیز راه اندازی کرد که با استقبال مواجه شد.
کد خبر: ۴۵۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ 21 November 2014
زنان مالزیایی اختصاص واگن ویژه بانوان در حمل و نقل ریلی این کشور را عامل راحتی و آسایش خود عنوان می کنند.

به گزارش ایرنا، مالزی از سال 2010 در پی برخی حوادث که ناراحتی بانوان را به همراه داشت واگن های قطار ویژه این قشر را با خدمه زن نیز راه اندازی کرد که با استقبال مواجه شد.

هم اکنون اتوبوس و تاکسی های ویژه بانوان نیز در مالزی رایج است.

هدف از اجرای این طرح که با برچسب در تمام ایام مخصوص بانوان بر روی واگن ها آغاز شد رعایت حال بانوان، جلوگیری از آزار بانوان، سرقت و مسایل امنیتی بوده است.

آمار پلیس مالزی نشان می دهد خشونت علیه زنان در این کشور رو به افزایش است و از سه هزار و 173 مورد ثبت شده در پلیس در سال 2010 به چهار هزار و 123 مورد در سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

آرزین محمد یوسف رییس بخش ارتباطات قطار بین شهری مالزی گفت که واگن های بانوان در مالزی در بسیاری از مواقع مملو از مسافر است که البته در این مورد ما نمی توانیم اقدام خاصی انجام دهیم. 

به گفته وی، کمبود واگن ویژه بانوان باعث شده این قشر در قطار با مشکلاتی مواجه شوند که باعث نارضایتی آنها می شود، اما باز هم از شکایت رسمی خودداری می کنند و ما به شرایط آنها آگاه هستیم. 

روزانه حدود 130 هزار مسافر زن توسط قطارهای بین شهری مالزی جابجا می شوند که از زمان اختصاص دادن واگن به بانوان شکایت های آنها نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است. 

با وجود اینکه 60 درصد از مسافران قطار بین شهری مالزی را زنان تشکیل می دهد اما تنها دو واگن از شش واگن هر قطار به بانوان اختصاص داده شده است و در برخی موارد نیز مردان با بی اعتنایی از واگن ویژه بانوان استفاده می کنند.

جداسازی زنان و مردان در قطارها در مالزی باعث افزایش ایمنی حمل و نقل عمومی برای بانوان شده است.

دولت مالزی با توجه به اینکه امیدوار است 50 درصد از نیروی کار این کشور را تا 2016 زنان تشکیل دهند، اقداماتی جهت رفاه حال بیشتر بانوان این کشور را در دستور کار قرار داده است. 

راه آهن تایلند همسایه مالزی نیز از مرداد ماه امسال برای ایجاد امنیت زنان این کشور که به تنهایی و گروهی اقدام به سفرهای برون شهری می کنند قطار و واگن های اختصاصی در نظر گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار