بازدید 2907

تحلیل آسیب‌های اجتماعی در مرکز پژوهش‌ها

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این مرکز، از تحلیل و ارزیابی آسیبهای اجتماعی کشور خبر داد
کد خبر: ۴۵۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵ 21 November 2014
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این مرکز، از تحلیل و ارزیابی آسیبهای اجتماعی کشور خبر داد و گفت: متاسفانه در بخش آماری دچار مشکل هستیم.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با مهر به عملکرد و فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرد و افزود: این مرکز بر روی موضوعات و بخشهای مختلفی کار می کند که آسیبهای اجتماعی یکی از این موارد است که به طور مرتب مورد رصد قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه امکانات مرکز پژوهشها در حدی نیست که بخواهیم آمار آسیبهای اجتماعی را جمع آوری کنیم، تاکید کرد: آمار مربوط به آسیبهای اجتماعی را از دستگاه‌هایی که در امر جمع آوری مسئول هستند دریافت کرده و سپس توسط کارشناسان مرکز بر روی آنها تحلیل انجام می شود و گزارش نهایی به نمایندگان مجلس و مسئولان کشور ارسال می شود.

به گفته جلالی، بسیاری از گزارشهای ما به مسئولان ارشد نظام برای اطلاع از وضعیت موجود و همچنین برنامه ریزی، فرستاده می شود.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس همچنین افزود: در مورد آسیبهای اجتماعی مناطق حاشیه نشین نیز بررسی و تحلیلهایی انجام شده است.

وی در مورد عدم اطمینان به آمار آسیبهای اجتماعی که از سوی دستگاهها ارائه می شود نیز گفت: متاسفانه در بخش آماری در کشور دچار مشکل هستیم و این موضوع فقط مربوط به آسیبهای اجتماعی نیست و در بخشهای دیگر نیز اینگونه است .

وی با اشاره به اینکه در مرکز پژوهشها در مورد غلط بودن آمارها تاکنون بسیار صحبت شده است، اظهار داشت: باید ساز و کاری فراهم شود که آمار و ارقام ها از مسیر شفافی بدست آید و جمع آوری شود و البته شاید نیاز نباشد که همه آمارها اعلام همگانی شود اما حداقل باید بگونه ای باشد که مسئولان در جریان قرار گیرند و بتوانند براساس آنها برنامه ریزی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان