بازدید 9034
۲

حذف دفترچه بیمه درمانی کلید خورد

کارهای اجرایی حذف دفترچه بیمه درمانی از فرایند مراجعه بیمار به پزشک، داروخانه و بیمارستان در چهار استان آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال در کشور نهایی شود.
کد خبر: ۴۵۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۱ 21 November 2014
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهارداشت: کارهای اجرایی حذف دفترچه بیمه درمانی از فرایند مراجعه بیمار به پزشک، داروخانه و بیمارستان در چهار استان آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال در کشور نهایی شود.

به گزارش مهر، علی ربیعی به استان های اصفهان، فارس، بخشهایی از تهران و مازندران اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح انواع نشانه هایی که در نزد بیماران مانند کارت، دفترچه ، کد ملی یا حتی اثر انگشت است، می تواند جایگزین دفترچه شود. 

وی گفت: این اتفاق مهم به کنترل هزینه ها، کاهش مراجعه مکرر بیماران به پزشکان مختلف و کاغذ بازی کمک خواهد کرد و نظام کنترل را نیز ساده می کند.

ربیعی افزود: همه کسانی که در حوزه سلامت نقش دارند از جمله پزشکان ، بیمارستانها و داروخانه ها در این طرح مشارکت می کنند. 

وی، حذف تدریجی دفترچه های بیمه را یکی از برنامه های مغفول مانده سال های گذشته در حوزه سلامت دانست و گفت: با تشکیل کمیته مشترکی از بیمه سلامت و تامین اجتماعی این اقدام اجرایی شده که تکلیف برنامه پنجم توسعه است و به الکترونیکی کردن فعالیت های بیمه های منجر خواهد شد. 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین یکی از اقدامات مهم دولت و این وزارتخانه را ارزشمند کردن دفترچه های بیمه بیان کرد و افزود: در طرح سلامت کاری که دو سازمان بزرگ بیمه گر و سازمان های دیگر انجام دادند، بالا بردن ارزش دفترچه های تامین اجتماعی و سلامت به لحاظ کیفیت خدمات هدف گذاری شده  که عملیاتی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
اگه دفترچه حذف بشه پزكان و متخصصاني كه طرف قرارداد بيمه ها نيستند و حاضر نميشن امكانات سيستم كارت رو تو مطباشون نصب كنند چطور براي بيمار نسخه بنويسند حذف دفترچه هاي بيمه اونقدرها هم ساده نيست حتي اگه اينترنتي هم بشه باز امكان جعل و قطعي سيستم و... وضعيت رو از قبل بدتر ميكنه ، الأن ده ستله كه وزراي محترم اين قول رو ميدند اما حرفاشون كارشناسي نيست.
خیلی خوبه ایول. اصلا باید به سمتی بریم که همه ای کارت مارتا یکی بشه. کارت شناسایی خودش بشه شناسنامه و دفتر چه بیمه و کارت بنزین و ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی