بازدید 24164

واکنش رسانه های کره ای در پی برد ایران

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر کره جنوبی که به مذاق رسانه های کره ای خوش نیامده است باعث شده آنان در بررسی و تحلیل های خود از این بازی، واکنش های متفاوتی داشته باشند.
کد خبر: ۴۵۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷ 20 November 2014
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) در گزارشی این گل را جنجالی توصیف کرد و نوشت: چنانچه داور مسابقه دقت بیشتری بر بازی داشت، چنین نتیجه ای رقم نمی خورد.تیم ملی فوتبال ایران در این بازی که به قضاوت والنتیو کئوالنکو از ازبکستان و با کمک نامور ساید کامسیروف و علیشر عثمانوف در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران برگزار شد با یک گل به پیروزی رسید.

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر کره جنوبی که به مذاق رسانه های کره ای خوش نیامده است باعث شده آنان در بررسی و تحلیل های خود از این بازی، واکنش های متفاوتی داشته باشند.

رسانه های کشور کره جنوبی با ابراز نارضایتی از نتیجه بدست آمده، انگشت اتهام را بسوی داور دیدار نشانه گرفته و پیروزی تیم ایران را ماحصل قضاوت اشتباه داور مسابقه دانستند و همچنان از آن گله مندند.

به باور این رسانه ها، تیم ملی فوتبال ایران برتری خود در این دیدار دوستانه را باید مدیون داور مسابقه باشد که با اشتباه خود این پیروزی را برای آنان به ارمغان آورده است.

به گزارش ایرنا، پیکار تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی که عصر سه شنبه در ورزشگاه آزادی تهران انجام گرفت، به ظاهر مصافی دوستانه و تدارکاتی بود اما در اصل اهمیت زیادی برای دو تیم همیشه رقیب و مدعی غرب و شرق آسیا داشت، مصافی که هیچ یک از دو تیم نمی خواستند نتیجه را واگذار کنند.

تیم ایران که در جام جهانی 2014 برزیل بهتر از سایر نمایندگان قاره آسیا و از جمله کره جنوبی نتیجه گرفت، همچنان خواهان کسب برتری مقابل رقیب شرقی خود نظیر دو بازی قبلی بود.

در نقطه مقابل کره ای ها که از چندی قبل با حضور «اولی اشتیلیکه» آلمانی متفاوت با گذشته کار می کردند، می خواستند در خاک کشورمان و در قلب ایران، برنده شده و مانع باخت های پی درپی شوند.

اما وقتی در این مصاف، ایران با گل دقیقه 82 سردار آزمون برنده شد، برتری ایران بر کره در رده ملی همچنان ادامه یافت.

بعد از ثبت این نتیجه، البته رسانه های کره ای واکنش تندی به این بازی از خود نشان دادند و باخت از ایران را نپذیرفتند.

یکی از این رسانه های که تحلیل نسبتا تندی به این بازی داشت، «روزنامه دونگانیوز» چاپ سئول بود.

این نشریه در گزارش خود به صراحت اعلام کرد که نباید تیم ملی فوتبال جنوبی را بازنده این بازی دانست چرا که این تیم در واقع به داور بازی باخته است.

این نشریه نوشت: گل برتری تیم ایران حاصل خطایی بود که داور به اشتباه آن را به تیم ایران هدیه داد.

دونگا نیوز ادامه داد: برخلاف آنچه داور تشخیص داد، گل سردار آزمون در دقیقه 82 خطا بود. او روی دروازه بان کره مرتکب خطا شد و داور نسبت به این مساله بی توجهی کرد.

این نشریه همچنین عملکرد داور در نیمه اول بازی را هم به باد انتقاد گرفت و مدعی شد: داور مسابقه نسبت به خطاهای بازیکنان ایرانی به خصوص در نیمه اول بازی هم قضاوت خوبی نداشت، خطاهای که هر یک مستحق دریافت کارت بودند.

خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) نیز در گزارشی این گل را جنجالی توصیف کرد و نوشت: چنانچه داور مسابقه دقت بیشتری بر بازی داشت، چنین نتیجه ای رقم نمی خورد.

تیم ملی فوتبال ایران در این بازی که به قضاوت والنتیو کئوالنکو از ازبکستان و با کمک نامور ساید کامسیروف و علیشر عثمانوف در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران برگزار شد با یک گل به پیروزی رسید.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی با هدایت «اولی اشتیلیکه» آلمانی، تاکنون دو شکست برابر تیم های پاراگوئه و کاستاریکا و یک پیروزی برابر اردن داشته است.

دیدار تدارکاتی دو تیم ایران و کره جنوبی به منظور کسب آمادگی برای شرکت در جام ملت های آسیا صورت گرفت.

مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا با حضور 16 تیم و طی روزهای 19 دی تا 11 بهمن ماه سالجاری در استرالیا برگزار می شود و تیم ملی فوتبال ایران با تیم های امارات، قطر و بحرین در گروه سوم قرار دارد.

همچنین تیم های استرالیا، کره جنوبی، عمان و کویت در گروه اول، ازبکستان، عربستان، چین و کره شمالی در گروه دوم و ژاپن، اردن، عراق، قهرمان چلنج کاپ 2014در گروه چهارم این مسابقات قرار دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر