بازدید 2984

آموزش و پرورش مسئول دانش‌آموزان معتاد نیست

کد خبر: ۴۵۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ 20 November 2014
رییس اداره فرهنگی و پیشگیری در خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: وجود دانش‌آموزان معتاد و اطلاع‌رسانی از وضعیت اعتیاد در مدارس به این معنا نیست که آموزش و پرورش مسئول این وضعیت است.

به گزارش ایسنا، محمد‌مهدی اسماعیلی در گردهمایی روسای ادارات مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کشور، اظهار کرد: دانش‌آموزان به عنوان عضوی از جامعه در معرض آسیب‌های اجتماعی مختلف هستند که می‌توان برنامه‌های پیشگیری و درمانی را حتی از مدارس برای مبارزه با آسیب‌ها شروع کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دلیل وسعت جامعه تحت پوشش در مقایسه با سازمان‌های مختلف در کشور اهمیت و حساسیت بالایی دارد، افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف و پیشگیری اولیه از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که در آموزش و پرورش مطرح می‌شود.

اسماعیلی گفت: طی سه سال اخیر و با تشکیل اداره کل مراقبت از آسیب‌های اجتماعی در وزارت آموزش و پرورش، شاهد همکاری‌های خوب این سازمان و اجرای طرح‌های موثر در حوزه آموزش و پیشگیری به دانش‌آموزان، والدین و معلمان بودیم.

رییس اداره فرهنگی و پیشگیری در خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: هر چه در حوزه پیشگیری فعالیت بیشتری انجام شود به مرور شاهد تاثیرات مطلوب‌تری خواهیم بود و در این میان آموزش و پرورش دارای بیشترین جامعه هدف برنامه‌های پیشگیری است که سطح دسترسی بالایی را برای آموزش به این جامعه هدف فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: در سند و تفاهم‌نامه جامع آموزش و پرورش، پیشگیری اولیه از اعتیاد دارای وجوه فراوانی است و به واسطه اهمیت این وزارت‌خانه و وجود جامعه هدف گسترده آن، بیشترین میزان اعتبارات در این زمینه به این سازمان داده می‌شود که در صورت امکان افزایش همین میزان را هم در دستور کار داریم.

اسماعیلی اضافه کرد: اجرای طرح‌های موثر جهانی به شکل بومی‌سازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد به طور جدا نیز در دستور کار قرار گرفته است که یکی از این طرح‌ها دارای سابقه یک سال اجرا در آموزش و پرورش است، این طرح «خانه و مدرسه» نام دارد که مورد استقبال والدین هم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی جدید و رفع نواقص طرح‌ها برای سال جاری تحصیلی در دستور کار است که آموزش مهارت‌های تربیت فرزند، پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین محورهای آموزشی به دانش‌آموزان، والدین و مربیان است.

رییس اداره فرهنگی و پیشگیری در خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تاکید کرد: توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان از جمله مهمترین مسائلی است که می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس آن‌ها به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد موثر باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار