بازدید 13462
۱
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

مواضع مقامات انگلیسی و آمریکایی درباره روند مذاکرات وین

دیدگاه وزارت خارجه ایران درباره روند مذاکرات هسته‌ای وین، اشاره وزیر خارجه انگلیس به احتمال تمدید دوره زمانی مذاکرات، اظهارات یک مقام آمریکایی درباره گفت‌و‌گوهای هسته‌ای جاری ایران و ۱+۵ و تحلیل‌ها درباره محتمل‌ترین سناریو از نتیجه مذاکرات، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۵۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 20 November 2014
مواضع مقامات انگلیسی و آمریکایی درباره روند مذاکرات ویندیدگاه وزارت خارجه ایران درباره روند مذاکرات هسته‌ای وین، اشاره وزیر خارجه انگلیس به احتمال تمدید دوره زمانی مذاکرات، اظهارات یک مقام آمریکایی درباره گفت‌و‌گوهای هسته‌ای جاری ایران و ۱+۵ و تحلیل‌ها درباره محتمل‌ترین سناریو از نتیجه مذاکرات، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

مواضع مقامات انگلیسی و آمریکایی درباره روند مذاکرات وین

به گزارش «تابناک»، همچون دو روز گذشته، امروز نیز بخش عمده مطالب مربوط به ایران در میان مطبوعات جهان، به موضوع هسته‌ای و مذاکرات وین اختصاص دارد. خبرگزاری «شین هوا» دیدگاه ایران را درباره روند کنونی مذاکرات بازتاب داده و به نقل از مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌نویسد، ایران و کشورهای عضو گروه ۱+ ۵ گفت‌و‌گوهایی جدی و فشرده را درباره موضوع هسته‌ای آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه مذاکرات وین، گفت‌و‌گوهای کار‌شناسی نیز میان طرفین برگزار می‌شود، اظهار داشته، هر دو طرف با طرح‌ها و ابتکارات جدید وارد مذاکرات وین شده‌اند. 

مواضع مقامات انگلیسی و آمریکایی درباره روند مذاکرات وین

روزنامه «گاردین»، موضع وزارت خارجه انگلیس را درباره مذاکرات کنونی مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس اظهار داشته، بعید است تا روز دوشنبه (۲۴ نوامبر) توافق با ایران تکمیل شود؛ اما ممکن است پیشرفت کافی ‌باشد تا بر اساس آن بتوان بازه زمانی مذاکرات را تمدید کرد.

وی در این زمینه گفته: «من خوشبین نیستم که بتوانیم تا روز دوشنبه کاری را به انجام برسانیم». وی در ادامه مدعی شده به منظور دستیابی به توافق، مذاکره کنندگان ایرانی باید انعطاف بسیار بیشتری از خود نشان دهند. هاموند همچنین گفته هرچند دستیابی به توافق با ایران مطلوب است، ‌عدم توافق به یک توافق بد ارجحیت دارد.

مواضع مقامات انگلیسی و آمریکایی درباره روند مذاکرات وین

یک مقام آمریکایی نیز در اظهارات خود دیدگاهی مشابه هاموند را مطرح کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تونی بلینکن، قائم مقام مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشته، در حال حاضر، دستیابی به توافق جامع تا ‌۲۴ نوامبر دشوار به نظر می‌رسد؛ اما غیرممکن نیست.

بلینکن که از سوی اوباما به عنوان گزینه قائم مقامی وزارت خارجه آمریکا معرفی شده، در اظهارات خود تلاش کرده، مسئولیت هرگونه عدم توافق را به گردن ایران بیندازد. وی گفته دستیابی به توافق کاملاً بستگی به این دارد که آیا ایران گام‌هایی را که لازم است، ‌برای متقاعد کردن ما و شرکایمان درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود برخواهد داشت یا خیر؟

مواضع مقامات انگلیسی و آمریکایی درباره روند مذاکرات وین

اما در ‌‌نهایت، در میان دیگر مطالب در این زمینه، سایت شبکه خبری «سی‌ان‌ان» تحلیلی منتشر کرده و می‌نویسد؛ هرچند نشانه‌های مثبتی در مذاکرات هسته‌ای ایران دیده می‌شود، دستیابی به توافق تا ۲۴ نوامبر محتمل نیست.

این سایت می‌نویسد، در حالی که قدرت‌های جهانی در وین مشغول مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران هستند، دیپلمات‌های غربی بخت دستیابی به توافق را در بهترین حالت ۵۰ درصد ارزیابی می‌کنند و اینکه تا پیش از ۲۴ نوامبر تحول چشمگیری در روند گفت‌و‌گو‌ها رخ دهد، محتمل نیست. به گفته دیپلمات‌ها، ممکن است تا تاریخ مذکور بر سر خطوط کلی یک موافقت‌نامه، توافق شود و بررسی جزئیات به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
حالادیگه همه دنیا فهمیدن برنامه ماصلح امیزه.اگه امریکاوانگلیس تحت فشاراربابشون اسراییل هستن به خودشون مربوطه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار