بازدید 2987

جشن قهرمانی تراکتورسازی در تهران؟

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه و جمعه این هفته آغاز می‌شود و تیم صدرنشین تراکتورسازی در تهران به مصاف نفت می‌رود.
کد خبر: ۴۵۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸ 19 November 2014
هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه و جمعه این هفته آغاز می‌شود و تیم صدرنشین تراکتورسازی در تهران به مصاف نفت می‌رود.


به گزارش خبرگزاری فارس، هفته پایانی دور رفت لیگ برتر روز پنجشنبه با انجام دیدار دو تیم انتهای جدول آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت. روزی که دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود. البته قهرمان نیم فصل روز جمعه مشخص خواهد شد و به احتمال زیاد تبریزی‌ها در تهران جشن قهرمانی‌شان را می‌گیرند نگاهی به 4 دیدار روز پنجشنبه و جمعه می‌اندازیم؛

 

نفت مسجد سلیمان- ملوان؛ فینال 6 امتیازی در انتهای جدول

جدال تیم‌های پانزدهم و شانزدهم جدول لیگ برتر قطعا برای مردم فوتبالدوستان انزلی و مسجد سلیمان حساس‌تر از دربی پایتخت خواهد بود زیرا نتیجه این بازی برای بقا در لیگ برتر دو تیم در آینده مهم و تعیین کننده خواهد بود. نفت و ملوان یک ویژگی مشترک دیگر به جز قعر نشینی دارند و هر دو سرمربیان خود را تغییر داده‌اند. بهروز مکوندی جانشین مجید باقری‌نیا شد و توانست تیم نفت را از رده شانزدهم یک پله بالا بکشد اما در ملوان مویسیلوویچ که جانشین نصرت ایراندوست شده توفیقی نداشته و تیم با هدایت او به رده آخر جدول سقوط کرد. ملوان در این مسابقه مازیار زارع و عزیر معبودی را هم به دلیل سه اخطاره بودن و محرومیت در اختیار ندارد و همین مسایل کار ملوان و مویسیلوویچ را در شهر اولین‌ها سخت‌تر می‌کند. او اگر در این بازی بازنده شود ناکام مطلق نیم فصل اول خواهد بود . او مربی است که بدون یک برد به کارش در نیم‌فصل پایان می‌دهد. روی کاغذ شانس شاگردان بهروز مکوندی برای پیروزی بیشتر است و نفت مسجد سلیمان اگر بتواند پیروز شود به طور موقت یک پله صعود می‌کند و جای گسترش فولاد را در رده چهاردهم خواهد گرفت. ملوان هم تقریبا در صورت برد همین شرایط را در جدول خواهد داشت اما مساوی برای این فینال ته‌جدولی و شش امتیازی باختی برای هر دو تیم است.

نفت تهران- تراکتوسازی ؛ جشن قهرمانی قرمزپوشان تبریزی؟

این مسابقه یک فینال دیگر در هفته پانزدهم است. تراکتورسازی با یک مساوی به احتمال قریب به یقین قهرمان نیم فصل خواهد شد مگر اینکه سپاهان مقابل سایپا نتیجه‌ای خارق‌العاده خلق کند و با 8 گل نارنجی‌پوشان سایپا را شکست بدهد که بسیار بعید است. قرمزپوشان تبریزی در صورت پیروزی که بدون هیچ اما و اگری قهرمان نیم فصل خواهند شد. شاگردان خطیبی می‌خواهند مقتدرانه در نیم فصل قهرمان شوند هرچند جام را به قهرمان نیم فصل نمی‌دهند اما قرمزپوشان در صورت برد فاصله خود را با رقبا بیشتر ‌خواهند کرد. نفت تهران هم البته حریف دست و پا بسته‌ای نیست و در صورتیکه بتواند در خانه پیروز شود به طور موقت تا رده دوم جدول صعود خواهد کرد. به همین دلیل انتظار یک بازی تهاجمی و زیبا از هر دو تیم می‌رود. باید دید در این فینال اندیشه‌های تاکتیکی کدام مربی پیروز می‌شود. علیرضا منصوریان یا رسول خطیبی؟

پیکان- استقلال خوزستان؛ فرار از انتهای جدول

پیکان در رده دهم جدول است و استقلال خوزستان دو پله پایین‌تر از این تیم قرار دارد. ولی اختلاف دو تیم فقط یک امتیاز است و این مساله فشردگی رقابت در نیمه پایینی جدول را نشان می‌دهد فاصله تیم رده دهم تا دوازدهم فقط 4 امتیاز است بنابراین هر دو تیم تلاش می‌کنند فاصله خود را با انتهای جدول بیشتر کنند. پیکان تیم پرستاره‌ای است که همه تصور می‌کردند در این فصل جزئ مدعیان باشد که این طور نشده است. شاگردان ویسی هم دوست ندارند نیم فصل اول را با شکست تمام کنند.

سایپا- سپاهان؛ زرد پوشان به دنبال نایب قهرمانی

زردپوشان اصفهان اگر می‌خواهند دور رفت را با حضور در رده دوم و نایب قهرمانی سمبلیک نیم فصل تمام کنند باید در این بازی پیروز شوند. نارنجی‌پوشان هفته قبل مقابل استقلال خوزستان شکست خوردند و اکنون به دنبال جبران ناکامی هستند اما حریف آنها یک تیم مقتدر و پرمهره‌ و مدعی قهرمانی است. مجید جلالی و حسین فرکی به خوبی با افکار فوتبالی یکدیگر آشنا هستند. سپاهان اگرچه در این بازی میهمان است اما شانس این تیم روی کاغذ برای پیروزی بسیار بیشتر از سایپاست.

برنامه هفته پانزدهم لیگ برتر:

هفته پانزدهم - گرامیداشت مقام بسیجیان سلحشور و بزرگداشت شهدای ورزشکار

پنجشنبه 29 آبان 93

نفت مسجد سلیمان-ملوان-شهید بهنام محمدی-مسجد سلیمان-ساعت 15

جمعه 30 آبان 93

سایپا-فولاد مبارکه سپاهان-انقلاب کرج-ساعت 15

پیکان-استقلال خوزستان-دستگردی تهران-ساعت 15

نفت تهران-تراکتورسازی-تختی تهران-ساعت 15

شنبه اول آذر 93

فولاد خوزستان-صبا قم-غدیر اهواز-15

ذوب آهن –پدیده خراسان-فولاد شهر اصفهان-ساعت 15

یکشنبه 2 آذر 93

گسترش فولاد-راه آهن –اختصاصی گسترش تبریز-ساعت 14

استقلال تهران-پرسپولیس-آزادی تهران-ساعت
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار