بازدید 7341

مجازات مرگ برای قاتلان دختربچه ۱۲ساله

کد خبر: ۴۵۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶ 19 November 2014
۳ جنایتکار که برای اخاذی ۱.۵ میلیون یورویی از تاجر آهن، دختربچه ۱۲ساله او را ربودند و او را بی‌رحمانه به قتل رساندند، از سوی قضات دادگاه کیفری آذربایجان شرقی در مجموع به ۳بار قصاص و ۴۵سال زندان محکوم شدند.

به گزارش همشهری، صدور اين حكم سنگين براي آنها در حالي صورت مي‌گيرد كه دست‌كم 10هزار نفر از مردم شهرستان بناب، با امضاي طوماري 15متري از مسئولان قضايي خواسته‌اند كه اين جنايتكاران هرچه زودتر به سزاي عملشان برسند.اين 3مرد، ظهر يكشنبه ۶ مهر امسال، دختربچه ۱۲ساله‌اي به نام زهرا بديهي را زماني كه از مدرسه‌ا‌ش به خانه برگشته بود، پس از پياده‌شدن از سرويس مدرسه ربوده و براي آزادي او درخواست1.5 ميليون‌ يورو كرده بودند. آنها اما ۲ روز بعد از گروگانگيري، از ترس دستگيري، گروگان خود را به قتل رساندند و جسدش را در حياط خانه‌ يكي از متهمان مدفون كردند.

در نهايت با گذشت 5روز از ماجراي گروگانگيري، درحالي‌كه جوي از وحشت شهر بناب را در بر گرفته بود، كارآگاهان توانستند آدم‌ربايان را شناسايي و آنها را دستگير كنند. در همان بازجويي‌هاي اوليه آدم‌ربايان اعتراف كردند كه گروگان خردسال خود را به قتل رسانده‌اند. يكي از آنها گفت: من و دوستم همكار بوديم و مدت‌ها بود كه به‌دنبال راهي براي پولدارشدن مي‌گشتيم. من مي‌دانستم كه پدر زهرا وضع مالي خوبي دارد. با دوستم نقشه كشيديم كه به خانه آنها حمله كنيم و با تهديد اسلحه پول‌ها و طلاهايشان را به سرقت ببريم اما تهيه اسلحه سخت بود، براي همين نقشه ربودن دخترشان را طرح كرديم. براي انجام اين كار نياز به يك همدست ديگر هم داشتيم. ماجرا را با يكي از دوستانمان در ميان گذاشتيم اما او گفت نمي‌تواند به بچه‌ها آسيب برساند و قبول نكرد با ما همراه شود. پس از آن سراغ فرد ديگري رفتيم و 3نفري زهرا را ربوديم اما از ترس دستگيري تصميم گرفتيم او را به قتل برسانيم.

ابتدا روي سرش كيسه‌اي پلاستيكي كشيديم و بعد با طناب او را خفه و جسدش را دفن كرديم. با اعترافات متهمان جسد دختربچه بي‌گناه از اعماق زمين بيرون كشيده شد و پس از مدتي پرونده هر 3متهم به اتهام مشاركت در قتل به دادگاه كيفري استان آذربايجان شرقي فرستاده شد.

صبح پنجشنبه 15آبان‌ماه جلسه محاكمه متهمان در شعبه دوم دادگاه برگزار شد. پدر و مادر زهرا درحالي‌كه اشك مي‌ريختند با حضور در جايگاه براي متهمان درخواست اشد مجازات كردند. مادر زهرا گفت: من 3دختر دارم و زهرا دختر دومم بود. پس از اين حادثه دختر كوچكم مدام سراغ خواهرش را مي‌گيرد. دلش برايش تنگ شده است. زندگي ما كاملا به‌هم ريخته و هفته‌هاست كه روز خوش نداريم. من مي‌خواهم قاتلان دخترم قصاص شوند تا اجراي اين حكم درس عبرتي باشد براي كساني كه اينگونه با زندگي مردم بازي مي‌كنند و باعث ترس و وحشت آنها مي‌شوند.

در ادامه نوبت به متهمان رسيد كه از خودشان دفاع كنند. هر چند در اين جلسه 2نفر از متهمان قصد داشتند جنايت را به گردن ديگري بيندازند و خودشان را تبرئه كنند اما با توجه به شواهد و مدارك موجود در پرونده، قضات دادگاه آنها را گناهكار شناختند و حكم به قصاص هر 3متهم دادند. همچنين 3مرد جنايتكار به اتهام گروگانگيري هر كدام به 15سال زندان محكوم شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
اين جانوران وحشي بايد زودتر به طرزي دردناك اعدام شوند تا هر چه زودتر راهي جهنم شوند و در انجا به سزاي اعمالشان برسند.چون فقط مرگ براي چنين جانياني خيلي كمه
اعدام بی درنگ در ملا عام
پاسخ ها
ناشناس
| Czech Republic |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اعدام با شکنجه
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اتتفاقا باید زجر بکشند و به هلاکت برسند و لعدام بی درنگ برای این ها بسیار کم است
اعدام هر سه در ملاعام
برای اینها اعدام کم است باید شکنجه بشوند وبا بدترین شکل اعدام شوند خدا لعنتشان کند
نه تنها باید اعدام شوند بلکه باید خبر اعدام آنها رسانه ای شود تا بقیه افراد شرور درس عبرت بگیرند
بگوچطوردلت روگرفت این طفل محسوم را بکشی خداجزاته بده جونور وحشی
اعدام ، اونم فقط در ملا عام
خدا لعنت کند فقر و بیکاری را
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر