بازدید 28080
هر آنچه در برنامه دیشب نود گذشت؛

پای درد عظیم «سرطان» به برنامه نود هم باز شد

برنامه امشب نود در حالی آغاز شد که عادل فردوسی‌پور ضمن تسلیت بابت فوت مرتضی پاشایی، خواننده جوان پاپ کشورمان، به فراگیر شدن روز‌افزون بیماری کشنده سرطان اشاره کرد و از مسئولان خواست، این پدیده شوم را ریشه‌یابی کرده و برای آن چاره‌ای اندیشیند، چون تا آنجا گسترش یافته که تقریبا مبتلایان آن را در تمامی خانواده‌‌های ایرانی می‌توان سراغ گرفت.
کد خبر: ۴۵۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱ 17 November 2014
چه کسی بر صندلی دوازده ساله مشحون می‌نشیند؟کوچ ابدی پاشایی که چند روزی است، تمامی ابعاد جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده، سرآغاز برنامه نود امشب بود؛ نودی که با توجه به در پیش بودن دربی پایتخت، احتمالا شمار بینندگان آن بسیار ‌خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، برنامه امشب نود در حالی آغاز شد که عادل فردوسی‌پور ضمن تسلیت بابت فوت مرتضی پاشایی، خواننده جوان پاپ کشورمان، به فراگیر شدن روز‌افزون بیماری کشنده سرطان اشاره کرد و از مسئولان خواست این پدیده شوم را ریشه‌یابی کرده و برای آن چاره‌ای اندیشند، چون تا آنجا گسترش یافته که تقریبا مبتلایان آن را در تمامی خانواده‌های ایرانی می‌توان سراغ گرفت.

بعد از پرداختن به این موضوع مهم و مورد بحث روز، نوبت به طرح سؤال نظرسنجی برنامه نود امشب بود که‌‌ همان گونه که پیش بینی می‌شد، به رقابت پیش روی سرخابی‌های پایتخت اختصاص یافته است؛ به این صورت که بینندگان باید نتیجه‌ای را که حدس می‌زنند در پایان د‌ربی، روی تابلوی نتایج درج خواهد شد، به شماره اختصاصی برنامه نود پیامک کنند.

البته این نظرسنجی برخلاف نظرسنجی‌های همیشگی برنامه نود تدارک دیده شده است. به این صورت که باید نتیجه این دیدار حساس را پیامک کرد و حدس زدن اینکه کدام تیم برنده خواهد شد یا نتیجه تساوی خواهد بود، کفایت نمی‌کند؛ درست سبکی مانند برنامه بیست چهارده که با تهیه کنندگی فردوسی‌پور برای جام جهانی اخیر فوتبال تدارک ‌و پخش شد.

بعد از این توضیحات، به مناسبت رقابت روز سه‌شنبه (فردا) ملی‌پوشان کشورمان با تیم ملی فوتبال کره جنوبی، ارتباط تصویری با کارلوس کی‌روش برقرار شد تا گفت‌وگویی پیرامون بسیاری از مسائل شکل گیرد.

نخستین نکته‌ای که بدان اشاره شد، انتظار از هواداران فوتبال در کشورمان برای حضور در ورزشگاه بود؛ انتظاری که فردوسی‌پور در قالب خواهش از فوتبال‌دوستان مطرح و ابراز امیدواری کرد که محقق شود تا آشتی با فوتبال ملی به نوعی رقم خورده و‌ بار دیگر یار دوازدهم ملی پوشان، در کنار ایشان قرار گیرد.

بازی با کره فرصتی کمیاب است؛ قصد دارم تیم ملی جدیدی بسازم

این خواسته با تأیید کی‌روش مواجه شد و پس از آن، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان مسابقه فردا را فرصتی کمیاب برای تیم ملی فوتبال کشورمان خواند، زیرا همگی خوب می‌دانیم برگزاری دیدارهای دوستانه برای فوتبال کشورمان چیزی نیست که زیاد رخ دهد!

وی در ادامه از تصمیمش برای نوسازی تیم ملی کشورمان بعد از رقابت‌های جام جهانی فوتبال سخن گفت و تأکید کرد، ‌در این راستا در دیدار فردا به جوانان میدان خواهد داد و امیدوار است ‌در نتیجه به‌کار‌گیری جوانان در این دیدارهای تدارکاتی، بتواند به ترکیب جدیدی برای تیم ملی دست پیدا کند.

کارلوس کی‌روش در ادامه گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی در مورد وضعیت تیم ملی گفت: بار‌ها گفته‌ام که هواداران نقش مهمی برای تیم ملی دارند و یار دوازدهم تیم ملی هواداران هستند. امیدوارم هواداران فردا با حضور در ورزشگاه تیم ملی را حمایت کنند.

وی افزود: همه چیز آماده است تا به مصاف کره جنوبی برویم. این یک بازی تدارکاتی برای جام ملت‌های آسیاست. این مسابقه بسیار کمیاب و مفید است. باید از این فرصت استفاده کنیم. ‌این بازی نه تنها برای آماده شدن بلکه فرصتی برای بازیکنان جوان برای کسب تجربه، پیشرفت و پویایی برای آینده است.

کی‌روش در مورد اینکه آیا به بازیکنان جوان امید دارند، خاطرنشان کرد: این بازیکنان را در ۲ سال گذشته تحت نظر داشتیم. بعد از جام جهانی برزیل تصمیم گرفتم و قرار شد تیم ملی را با جوان‌گرایی دوباره بسازیم. فرصت زیادی برای بازی دوستانه نداریم. بدون شک فردا ‌به این جوان‌ها فرصت می‌دهم، چرا که در آینده به توان فنی این بازیکنان نیاز داریم. مطمئنم فردا را بازیکنانی مثل مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری فرد، احسان حاج صفی، سروش رفیعی، سردار آزمون و حتی وحید امیری که الان پیش ما نیست و... ‌رقم می‌زنند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه آیا برخی از این نفرات فردا به میدان می‌روند، گفت: تعدادی از این نفرات درون زمین خواهند بود. هیچ مشکلی ندارم که بتوانیم از این بازیکنان استفاده کنیم.

کی روش در ادامه در مورد پروسه جوان‌گرایی بعد از جام ملت‌های آسیا به شکلی جدی‌تر و وسیع‌تر‌ خاطرنشان کرد: دقیقا همین طور است. در تیم ملی نیازی به انقلاب ناگهانی نیست. باید پایه‌ها را حفظ کرد و جوان‌گرایی را به مرور انجام داد. ما باید پایه‌های اصلی را حفظ کنیم و برای رسیدن به هدف جوان‌گرایی نیاز به تداوم داریم. بازیکنان سن بالا برای بازیکنان جوان‌تر الگو هستند که با نگاه به آن‌ها پیشرفت کنند.

یاد گرفتم ‌بازی مقابل امارات، قطر و بحرین همیشه «سر درد» است

وی در پاسخ به اینکه تیم ملی ایران همیشه مقابل تیم‌های عربی دچار مشکل می‌شود و چه تدبیری در جام ملت‌ها برای بازی با قطر، امارات و بحرین ۳ هم گروه ایران در این راستا دارد، گفت: این موضوع را یاد گرفتم که بازی مقابل امارات، قطر و بحرین همیشه برای ما یک سر درد است. امروز کاملا یک تیم متفاوت هستیم و می‌دانیم ‌چه می‌کنیم و حریفان ما چه جایگاهی دارند. به همین دلیل، اجازه نمی‌دهیم آن‌ها مخل اعصاب و رفتار ما شوند. البته به طور کامل از این موضوع مطلع هستم که رقیبان ما در جام ملت‌های آسیا به سختی کار کرده و خود را آماده این مسابقات می‌کنند. ما نیز سعی می‌کنیم بهترین آماده سازی را داشته باشیم و وظیفه داریم قوی، با تمرکز و تلاش بیشتر کار کنیم که در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشیم.

کی‌روش در انتقاد به اینکه ایران در فاز حمله قوی عمل نمی‌کند و چه راهکاری برای این مشکل دارد، خاطرنشان کرد: راهکار ما بنا بر یک اصل همیشگی است که بیشتر و بهتر تلاش کنیم. باید بیشتر و بهتر کار کنیم اما ما کمتر کار می‌کنیم و بد‌تر. تعداد و کیفیت بازی‌های دوستانه ما کمتر است. کیفیت و تعداد اردوهای ما کمتر است. باید به واقعیات بازگردیم. نمی‌توانیم یک بازی تظاهر گونه انجام دهیم. باید دست به دست هم دهیم و ایمان و اعتماد به بهتر بودن را زنده نگه داریم. همیشه یک قصه یکسان وجود دارد و مقابل قطر، بحرین و امارات یک داستان داریم. به جام خلیج فارس نگاه کنید همه تیم‌ها یک شرایط یکسان دارند. شما چه توقعی دارید؟ باید مقابل آرژانتین و نیجریه باز بازی کنیم. ما با حقیقت بازی کردیم و فداکارانه بازی انجام دادیم. دفاع کردیم و آماده استفاده از موقعیت‌ها بودیم. ما در جام جهانی فوتبال منفی بازی نکردیم. بین فوتبال منفی و فوتبالی که خالق غرور و افتخار باشد، تفاوت است با فوتبالی که باعث غرور و سربلندی یک ملت می‌شود؛ این‌‌ همان کاری است که بازیکنان ما انجام دادند. امیدوارم کسانی که این انتقاد را می‌کنند، این نوع فوتبال را در تیم‌هایی که خودشان حضور دارند به نمایش بگذارند.

وی در مورد اینکه آیا در جام ملت‌های آسیا ایران مثل جام جهانی دفاع می‌کند، عنوان کرد: این نظر کاملا اشتباه است. نگاه من به این موضوع متفاوت است اگر یک بازی به ما دیکته کند، دفاع کنیم این کار را می‌کنیم و اگر دیکته شود حمله کنیم این کار را انجام می‌دهیم این ترفند را در جام جهانی داشتیم برای دفاع و حمله بازی نمی‌کنیم ما بازی می‌کنیم که برنده شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد رفتن نلو وینگادا و حضور زلاتکو کرانچار و نقش نظارتی که روی تیم ملی امید دارد، تصریح کرد: بحث نظارت یک موضوع است؛ اما درگیر کردن اسم من روی سیاست‌های اشتباه یک موضوع دیگر است. من یک نقطه نظر برای دوستان و دشمنانم دارم. عاشق همه آن‌ها هستم و برای تک تک آن‌ها دو برابر آرزویی دارم که برایم دارند‌. کرانچار یا هر شخص دیگری هر حمایتی برای من انجام دهد، من دو برابر آن را برای او انجام می‌دهم و انسان بسیار Nice هستم.

آیا تیم ملی لیست سیاه دارد؟

کی‌روش در مورد اینکه بعد از جام جهانی از تیم ملی کسی به اروپا ترانسفر نشد و بازیکنان ایرانی که در اروپا بازی می‌کردند به آسیا آمدند و آیا او در این مورد توصیه به بازیکنان می‌کند که به آینده و پیشرفت فوتبال خود در اروپا فکر کنند، گفت: فوتبال، جهانی از فرصت‌هاست. فرصت مالی و فرصت فنی است. اتفاقات در یک لحظه رقم نمی‌خورد. همیشه اگر فرصتی به سمت ما آمد، باید از آن استفاده کنیم. این نکته را به بازیکنان می‌گویم. وظیفه من این است که بدانم بازیکنانم خوشحال هستند. برخی فرصت‌هایی که به وجود می‌آید از لحاظ فنی بهترین فرصت نیست؛ اما زندگی بعد از فوتبال هم وجود دارد. بعد از اتمام دوران فوتبال کسی به بازیکنان اهمیت نمی‌دهد. من وظیفه دارم که از بازیکنان حمایت کنم و به تصمیمات آن‌ها احترام بگذارم.

کی روش در مورد پیروزی ایران در بازی رفت مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و اینکه در آن مسابقه هواداران تیم ملی نقش مهمی داشتند، یادآور شد: با صحبت شما موافقم و از هواداران درخواست می‌کنم به ورزشگاه بیایند و از فرصت این بازی برای اینکه با هم لذت ببریم نیاز دارند. قول می‌دهیم که فوتبال خوبی را مقابل تیم قوی کره جنوبی انجام دهیم. آن‌ها ۳ بازیکن در لیگ بر‌تر انگلیس و ۵ بازیکن در بوندس لیگا دارند. حضور در ورزشگاه بسیار عقلانی است که آن‌ها از تیم ملی حمایت کنند. پیراهن شماره ۱۲ را برای هواداران کنار گذاشتم.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه مهدی رحمتی، محمدرضا خلعتبری، هادی عقیلی، مجتبی جباری و... به تیم ملی دعوت نمی‌شوند و آیا او لیست سیاهی برای تیم ملی دارد یا اینکه این نفرات هنوز شانس دعوت به تیم ملی را دارند، خاطرنشان کرد: هیچ شکی راجع به این موضوع ندارم. هیچ جبهه خاصی ندارم. هدفم شفاف و مشخص است و آن این است که بهترین تیم را آماده کنم. وظیفه سرمربی تیم ملی این است که مطمئن باشد تیمی را انتخاب می‌کند که بهترین نفرات برای به دست آوردن برد است. البته شما می‌دانید که تیم قوانینی برای خودش دارد. صحبت فقط در مورد استعداد نیست. کسی که کاراکتر خوبی دارد می‌تواند به یک قهرمان تبدیل شود. استعداد به ما کمک می‌کند و با آن به برد می‌رسیم. کسی که کاراکتر خوبی دارد می‌تواند به ما کمک کند که به موفقیت خوبی برسیم اما باید استعداد را در کنار کاراکتر در تیم داشته باشیم.

کی‌روش در مورد اینکه در تمرینات روی سرعتی تیمی اعتراض داشته است گفت: سعی می‌کنیم یک بازی انتقالی سریع را انجام دهیم. در بازی روندی وجود دارد که نباید به آن بی‌اهمیت بود. ۳۵ درصد یا بیش از ۳۵ درصد گل‌ها در فوتبال روی انتقال سریع بازی از دفاع به حمله است باید سریع تصمیم بگیریم. نیاز به زمین خوبی داریم که بازیکنان توپ را راحت در اختیار بگیرند و بازی کنند. نیاز داریم که خیلی سریع‌تر کار کنیم و با آرامش به فوتبال بپردازیم.

کریمی: خودجوش مربی تیم‌ملی شدم


در ادامه برنامه نوبت به پخش مصاحبه تفصیلی با علی کریمی شد که در برنامه نود قبل، چند دقیقه‌ای از آن پخش شده بود. علی کریمی در مصاحبه با برنامه ۹۰ در رابطه با ورودش به دنیای مربیگری گفت: خودجوش وارد دنیای مربیگری شدم. جا دارد از کارلوس کی‌روش به خاطر اینکه این شانس را در اختیار من قرار داد که در تیم ملی حاضر شوم تشکر کنم.

وی در مورد اینکه چرا وقتی تعویض می‌شد از روی نیمکت توصیه‌های فنی به بازیکنان می‌کرد، اظهار داشت: بالاخره وقتی روی نیمکت می‌رفتم باید به شکلی استرس را تخلیه می‌کردم که همین امر باعث می‌شد به بازیکنان توصیه فنی داشته باشم.

بازیکن سابق پرسپولیس در رابطه با دوران کودکی‌اش خاطرنشان کرد: در دوران کودکی‌ام همسایه‌ها همیشه از من به خاطر شکست شیشه‌هایشان ناراضی بودند. خانواده هم مخالف بازی کردن من بود. البته پدرم والیبال بازی می‌کرد و دوست داشت ما ورزشکار شویم اما خانواده‌ها همیشه تأکید روی درس داشتند که من هم در درس خواندن نخبه‌ای برای خودم بودم!

کریمی در رابطه با اینکه آیا بعد از زدن سر توپ شیشه را می‌شکست، گفت: آن موقع‌ بلد نبودم به سر توپ بزنم، به توپ شوت می‌زدیم که آن هم باعث شکسته شدن شیشه می‌شد.

وی در مورد اینکه در انتهای فامیلی‌اش پاشکی وجود داشته است، اظهار داشت: این پسوند پایانی فامیلی من بود که به خاطر طولانی بودن آن این قسمت را حذف کردم؛ پاشک روستایی نزدیک به سیاهکل است که محل تولد پدرم است.

کریمی در مورد اینکه از دیدار فوتسال مقابل استقلال معروف شد، عنوان کرد: ‌ آن زمان‌ها صحبت‌هایی که از من می‌شد در حد نوجوانان و جوانان در روزنامه‌ها بود. در دیدارهای فوتسال جام رمضان و بازی مقابل استقلال شناخته شدم که متأسفانه این مسابقات دیگر برگزار نمی‌شود.

وی در مورد اینکه در آن مسابقه بعد از زدن گل پنجم شعارهایی داده شد، خاطرنشان کرد: بعد از آن گل کار خاصی نکردم. به هر حال این اتفاقات طبیعی است و شاید اگر من هم روی سکو بودم و تیم محبوبم گل می‌خورد ناراحت می‌شدم.

کریمی در مورد اینکه در آنجا فرشی هدیه گرفته است، تصریح کرد: یادم نمی‌آید به ما فرشی داده باشند. یادم هست که به ما یک دست گرمکن دادند. لباس ما سبز رنگ بود و گرمکن سبز هدیه گرفته بودیم. پس از پایان اهدای جوایز به رختکن رفتیم و جایزه‌مان را با گرمکن تیم سوم به نام آتش‌نشانی که قرمز رنگ بود عوض کردیم و اولین تعویض لباس یا بهتر بگویم تعویض گرمکن را انجام دادیم.

خانواده ما پرسپولیسی بودند الا فرشید


مربی تیم ملی در مورد اینکه آیا از کودکی پرسپولیسی بوده است، گفت: از کودکی خانواده ما پرسپولیسی بود و فقط برادرم فرشید استقلالی بود. قبل از مسابقات فوتسال جام رمضان با استقلال قرارداد داخلی امضا کردم که مبلغ آن ۵ میلیون تومان بود. البته آن موقع می‌شد با ۱۰ تیم قرارداد داخلی بست که سپس با مبلغی به مراتب کمتر به پرسپولیس رفتم و این اتفاق هم به خاطر علاقه من به پرسپولیس که از بچگی آرزوی حضور در آن را داشتم، افتاد. اولین حقوقم را از نوجوانان نفت دریافت کردم که در حد ایاب و ذهاب بود از ۷۵۰ تومان حقوقم شروع شد که وقتی پس از آن به گل سرسبد تیم تبدیل شدم حدود ۳ هزار تومان حقوق گرفتم.‌‌ همان موقع صحبت حضورم در پرسپولیس مطرح شد و با امیر عابدینی صحبت کردم. از‌‌ همان بازی اول فیکس شدم سپس بعد از دو سه مسابقه متکوویچ اخراج شد و علی پروین آمد.‌‌ همان بازی که مهدوی‌کیا بعد از آن به فوتبال اروپا ترانسفر شد این دیدار مقابل فجر سپاسی برگزار شد که به تساوی رسید. امیر عابدینی بعد از بازی به من گیر داد و گفت اگر جای تو یک کارگر ساختمانی می‌آوردم بهتر کار می‌کرد. عابدینی آن موقع‌ها به ما خیلی لطف داشت.

کریمی در رابطه با اینکه چرا در مسابقات آسیایی داور را کتک زد، عنوان کرد: بعداز آن اتفاق فهمیدم که دیگر نباید به داور اعتراض کنی. چرا که سوت داور تغییر نمی‌کند. بعد از اینکه علی انصاریان از بازی اخراج شد، من جوگیر شدم و آن اتفاق افتاد. پروین به من گفت در این مدت محرومیت استراحت کن. هر هفته هم می‌گفتند رابطه داریوش مصطفوی با ولاپان خوب شده است و امیر عابدینی بعد از حضور او در ایران کلی فرش به او هدیه داد؛ اما این کار‌ها جواب نداد و یک سال محروم بودم؛ آن‌ها به نوعی خشکه حساب می‌کردند.

وی در رابطه با اینکه در بازی فوتسال مقابل تیم یاران دایی به علی دایی ضربه‌ای زده که او هم در جواب این کار جمله‌ای را خطاب به او گفته است، خاطرنشان کرد: به هر حال آن زمان ایام به کام او بود و دایی در تیم ملی حضور داشت. البته انسان در هر جایگاهی قرار دارد، باید همه چیز را رعایت کند و هیچ‌ چیزی را از بالا نگاه نکند.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه در مصاحبه‌ای گفته بود، خدا علی دایی را بغل کرده است، اظهار داشت: چیز بدی نگفتم. بعد از آن مصاحبه یکی از دوستان گفت خدا شما را هم بغل کرده که من گفتم اتفاقاً خدا من را بغل و یک بوس هم کرده است!

قصد رفتن به امارات را نداشتم اما یک مبلغ بسیار بالا به من پیشنهاد دادند


وی در مورد اینکه گفته می‌شود علی کریمی از بین پیشنهاد پروجا، الاهلی و اتلیکومادرید، الاهلی را انتخاب کرده که کار راحت‌تری داشته باشد و اینکه گفته می‌شود او در مصاحبه‌ای عنوان کرده اگر پولی که از فوتبال رسیده توسط بنگاهی به من داده می‌شد آن را کنار می‌گذاشتم، خاطرنشان کرد: شما این روزنامه را دارید؟ یادم نمی‌آید چنین چیزی را گفته باشم. حالا من نگویم این حرف را نزده‌ام و شما بروید تیتر آن را پیدا کنید بحث تنبلی نبود از همین لیگ امارات به اروپا ترانسفر شدم. شاید باورتان نشود قصد رفتن به امارات را نداشتم اما یک مبلغ بسیار بالا به من پیشنهاد دادند که دوستم نگذاشت من برگردم و گفت باید این پیشنهاد را بپذیرم.

کریمی در مورد اینکه موقع بازی پرسپولیس مقابل الهلال وقتی پشت توپ رفت مشخص بوده که می‌خواهد ضربه چیپ بزند، عنوان کرد: اصلاً قیافه من شبیه چیپ است موقع زدن آن ضربه مازیار زارع از من خواهش کرد چیپ نزنم ولی به او گفتم اتفاقاً چنین قصدی دارم. او از من خواهش کرد این کار را نکنم اما کار خودم را انجام دادم البته یک بار یکی از دروزاه‌بانان ایرانی دستم را خواند.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس در مورد بهترین سرتوپی که زده است، عنوان کرد:‌ در بازی با هانوفر سرتوپی زدم که بعد از آن توپ را با پای چپ شوت کردم که متأسفانه به تیر دروازه برخورد کرد.

وی در مورد اینکه گفته بودند کریمی برف آلمان را نمی‌بیند، اظهار داشت: اتفاقاً برف آلمان را دیدم و برف آلمان در بهار را هم دیدم در بایرن مونیخ انگیزه زیادی داشتم. بازیکن وقتی تیمش را تغییر می‌دهد می‌خواهد خودش را نشان دهد. خدا را شکر در بایرن مونیخ شرایطم خیلی زود خوب شد و بازیکنان من را خیلی زود قبول کردند. فقط حسن صالح حمیدزیچ من را خیلی اذیت می‌کرد و رفتار موذیانه‌ای داشت شاید هم او از کسی سفارش گرفته بود که من را اذیت کند.

کریمی در رابطه با اینکه بهترین تورنمنت فوتبالی‌اش در جام ملت‌های ۲۰۱۴ آسیا بود، عنوان کرد: به غیر از آن تورنمنت کار خاصی نکردم.

وی در رابطه با اینکه در جام جهانی ۲۰۰۶ مصدومیت داشت، خاطرنشان کرد: در آن تورنمنت شرایط خاصی نداشتیم و تمریناتی که قبل از جام انجام دادیم در حد جام جهانی نبود با آن امکانات و تمرینات به تورنمنت رفتیم که آن اتفاقات هم رقم خورد.

از لگد به ساک با پای مصدوم تا جریمه‌های نقد و جایزه نسیه


کریمی در رابطه با ضربه‌ای که پس از تعویض در دیدار مقابل پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶ به ساک کلمن زد، خاطرنشان کرد: فشار زیادی روی من بود اگر آن موقع که تعویض می‌شدم مربی با من دست می‌داد، شاید آن اتفاق نمی‌افتاد و کمی آرام می‌شدم. وقتی شما خوب بازی نمی‌کنید و مربی هم بی‌اعتناست، این اتفاق می‌افتد. آن عکاس هم خیلی خوب صحنه را شکار کرد و تصویر لگد زدن من را گرفت با‌‌ همان پای مصدومم به ساک کلمن ضربه زدم که فکر می‌کردم ‌سبک است؛ اما بسیار سنگین بود و پایم خیلی درد گرفت، ولی به روی خودم نیاوردم.

مربی تیم ملی ایران در رابطه با اینکه آیا در جام جهانی ۲۰۰۶ در تیم دو دستگی وجود داشت، گفت: این مسائل مطرح نیست موفقیت برای همه خوب است و شکست هم برای همه بد است به همین خاطر هیچکس دوست ندارد تیم موفق نشود.

کریمی در رابطه با اینکه علی دایی گفته در چشم او نگاه می‌کردند و پاس نمی‌دادند، گفت: شما خودتان فوتبال بازی می‌کنید و می‌دانید در یک لحظه باید تصمیم بگیرید و به یک نفر پاس بدهید. فوتبال فقط با یکی دو بازیکن برگزار نمی‌شود شاید آن موقع فرد دیگری در موقعیت بهتری قرار داشته است. مهدی مهدوی‌کیا سانترهای زیادی انجام داده که علی دایی‌‌ همان توپ‌ها را به گل تبدیل کرده است.

وی در مورد درگیری که در دربی سال ۷۹ به وجود آمد، گفت: من در آن مسابقه بازیکنان را از یکدیگر جدا می‌کردم تشویقی هم که از ما صورت گرفت، فقط در حد تقدیرنامه بود ولی جرایم همیشه نقدی است.

سرمربی تیم ملی در مورد مشکلی که برای او در تیم ملی به وجود آمد، خاطرنشان کرد: آن زمان انتقادی از فدراسیون انجام دادم و به نوعی از مربی تیم حمایت کردم که برای رسیدن به موفقیت به برنامه‌ریزی خوبی نیاز دارد بعد از آن مصاحبه در اردوی سرعین حاضر شدم. ابراهیمی سرپرست تیم آن موقع با مربی وقت تیم ارتباط بسیار نزدیکی داشت. او به من گفت، مصاحبه‌ای از قول تو اعلام شده و به سرعت آن را تکذیب کن. من گفتم چرا باید این کار را انجام بدهم تا آنجایی که من اطلاع دارم هیچ صحبت خاصی دیگری در این ارتباط انجام نشد. به هر حال باید بین مربی و بازیکن ارتباط متقابلی باشد. وقتی به اردو رسیدیم دیدم خبر محرومیت من روی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است. با یکی از دوستانم تماس گرفتم و او شبانه به آنجا آمد.‌‌ همان شب در حالی که همه خواب بودند به تهران بازگشتم از شب تا صبح دوستم رانندگی کرد و از صبح تا شب من رانندگی کردم.

هلم دادند تا روبوسی کنم؛ رائول روی من تأثیر زیادی گذاشت


کریمی در مورد مراسم آشتی که بین او و علی دایی در بین دو نیمه یکی از بازی‌های لیگ اتفاق افتاد خاطرنشان کرد: از این آشتی‌های زورکی زیاد داشتیم. یک نفر من را هل داد و وارد رختکن کرد و با دایی روبوسی کردیم.

بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی در مورد اینکه در دیدار مقابل پرسپولیس زمانی که عضو استیل‌آذین بود، بعد از آنکه اخراج شد پیراهنش را درآورد و زیر آن لباس پرسپولیس را پوشیده بود، گفت: می‌خواستم بعد از اینکه گلی زدم این کار را انجام بدهم. منتظر یک فرصت برای انجام این کار بودم و وقتی اخراج شدم مثل همیشه جو مرا گرفت و آن اتفاق افتاد.

کریمی در رابطه با اینکه در یکی از بازی‌های لیگ بر‌تر ۳ اخطاره شد و نسبت به صحبت فردوسی‌پور که گفته بود از عمد کارت گرفته که به شهر کرمان سفر نکند، گفت: وقتی گزارشگر‌ها حرفی می‌زنند؛ مردم آن را می‌پذیرند. زمانی که با حسین هدایتی قرارداد می‌بستم او با این مسائل مشکلی نداشت حمید استیلی هم مخالفتی با این موضوع نداشت اما یکسری‌ بودند که کار دیگری انجام می‌دادند.

وی در مورد پیوستن ناگهانی‌اش به شالکه خاطرنشان کرد: با باشگاه استیل آذین تسویه حساب کرده بودم. فاضلی مدیر برنامه‌هایم تماس گرفت و اعلام کرد با فلیکس ماگات سرمربی شالکه صحبت کرده و آن‌ها این پیشنهاد را دادند. من هم می‌خواستم یک مدت در ایران نباشم و دیدم شرایط اینطور بهتر است که به شالکه رفتم در آنجا رائول را دیدم که در آن سن و سال خیلی با انگیزه تمرین می‌کرد همین مسأله روی من تأثیر زیادی گذاشت و واقعاً بعد از آن تلاش زیادی کردم.

کریمی در مورد اینکه اگر رائول را در ۲۲ سالگی می‌دید انگیزه این بازیکن روی او تأثیر می‌گذاشت، خاطرنشان کرد: شاید این اتفاق می‌افتاد.

وی در مورد اینکه چرا بعد از خداحافظی از فوتبال به تراکتورسازی رفت، عنوان کرد: قبل از رفتن به تراکتورسازی به خاطر خداحافظی از فوتبال عذرخواهی کردم و گفتم پشیمان شدم و پس از آن هم به این تیم پیوستم.

دوست داشتم یک بار دیگر بازیکن سال شوم


کریمی در مورد اینکه چرا به پرسپولیس بازنگشت اعلام ‌کرد: یک روز همه چیز مشخص می‌شود. متأسفانه من در هر مقطعی که می‌خواستم در پرسپولیس باشم، برخی مانع می‌شدند.

مربی تیم ملی در مورد بازگشتش به پرسپولیس خاطرنشان کرد: دوست داشتم یک بار دیگر بازیکن سال آسیا شوم ؛معمولآً تیم‌هایی که در لیگ آسیا حضور دارند بازیکنانشان مرد سال آسیا می‌شوند. آن موقع پرسپولیس در آسیا بود و من هم با این انگیزه به پرسپولیس بازگشتم که متأسفانه نتوانستم مرد سال آسیا شوم.

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با اینکه با خیلی از مربیان و مدیران دچار اختلاف شده است، گفت: اخلاق من هم این طور است و آدم نمی‌تواند خودش را عوض کند.

کریمی در رابطه با اینکه بهترین گلش کدام است، گفت: در دیدار بایرن مونیخ و دورتموند گلی زدم که خیلی لذت‌بخش بود. در نیمه اول بازی خوبی انجام ندادم. در بین دو نیمه ماگات به من ایراد گرفت و گفت، اینجا دوبی نیست و باید بیشتر تلاش کنی. وقتی در نیمه دوم گلی را به ثمر رساندم خیلی خوشحال شدم و از آن لذت بردم.

هافبک سابق پرسپولیس در رابطه با بزرگ‌ترین حسرت زندگی خود گفت: حسرتم این است که وقتی قراردادم با بایرن مونیخ تمام شد، می‌توانستم تمرین کنم که این کار را نکردم.

وی در مورد اینکه دوست داشت کدام اتفاق در دوران فوتبالش نیفتاده بود، گفت: کاش لگدی که به ساک کلمن زدم، اتفاق نیفتاده بود.

کریمی در مورد اینکه آیا فرزندانش فوتبال بازی می‌کنند، عنوان کرد: آن‌ها گاهی فوتبال، گاهی بسکتبال و گاهی تنیس بازی می‌کنند. آن‌ها مثل ما نیستند که وقتی به خانه می‌آیند لوازم خود را به یکسو بیندازند و به کوچه بروند و فوتبال بازی کنند. از الان نمی‌توانم بگویم استعداد آن‌ها چقدر است اما خودم دوست دارم به سمت فوتبال نیایند و به بسکتبال و والیبال بروند البته آن‌ها فعلاً بسکتبال بازی می‌کنند که باید ببینیم تا چه زمانی به این کار ادامه می‌دهند.

هافبک سابق پرسپولیس در مورد اینکه چه نظری در مورد شماره ۸ دارد، تصریح کرد: بار‌ها شماره ۸ را پوشیده‌ام. شاید می‌شد شماره ۷، ۶ یا ۹ را بپوشم به هر حال فوتبال ما به شماره ۸ گره خورد و این شماره ماندگار شد.

کریمی در رابطه با اینکه چه نظری در مورد علی پروین دارد، گفت: او از اسطوره‌های فوتبال ایران است.

در نظرسنجی استقلالی‌ها بردند


پس از این بخش، مهم‌ترین اتفاق فوتبالی هفته گذشته یعنی بازداشت شدن محد مایلی کهن به دلیل شکایت علی دایی بررسی شد.

عادل فردوسی‌پور اعلام کرد، قصد داشتیم به همین خاطر یک نظرسنجی روی سایت قرار دهیم و از مردم بپرسیم حق را به کدام شخص می‌دهند که پشیمان شدیم.

سپس گزارش ویژه‌ای درباره طرفداران فوتبال ایران و تیم‌های پرسپولیس و استقلال در کشور افغانستان پخش شد؛ به این صورت که به صورت زنده و از راه دور ارتباطی با محمدحسین میثاقی از شهر هرات افغانستان برقرار شد و درخصوص علاقه‌مندی مردم این کشور به فوتبال ایران مصاحبه شد.

سپس به بررسی وضعیت تیم‌های پرسپولیس و استقلال و بازیکنان کلیدی این تیم‌ها به منظور پیش بینی عملکرد این بازیکنان و دو تیم در دربی پیش روی پرداخته شد.

پس از پخش این آیتم سینا بدری به عنوان کار‌شناس فنی به برنامه اضافه شده و به آنالیز دو تیم پرسپولیس و استقلال و دلایل نتیجه مساوی بدون گل این دو تیم طی بازی‌های اخیر پرداخت.

در ادامه همانند دوران جام جهانی، مصاحبه‌ای جالب با تعدادی از بازیکنان تیم ملی از جمله محمد نوری، خسروحیدری، هاشم بیک‌زاده، جهانبخش، تیموریان و سؤالاتی درباره تکنیکی‌ترین، خسیس‌ترین، مو قشنگ‌ترین و از بازیکنان به شوخی پرسیده شد.

گفتگوی جالب و ویژه این برنامه با برادران مهدی و مرتضی فنونی‌زاده بود و پس از ورود این دو پیشکسوت استقلال و پرسپولیس خاطره‌گویی و صحبت درباره بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال ادامه پیدا کرد.

گفت‌وگو با مهدی و مرتضی فنونی‌زاده ادامه پیدا کرده و با پخش آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی برای آخرین بار برنامه این هفته نود ساعت ۲:‌۲۱ بامداد به پایان رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان