بازدید 26398

۳۸۵۰۰۰ بازدید و تسلیت و کامنت در۴۰ ساعت!

محمد یزدی زاده
کد خبر: ۴۵۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵ 17 November 2014
باورش سخت است؛ خواننده جوان و محبوب جوانان مرتضی پاشایی در عنفوان جوانی پس از تحمل درد و رنج فراوان با دنیا وداع کرد. خدایش رحمت کند و به خانواده‌اش صبر و اجر دهد.

اما شاید اتفاق بی‌سابقه‌ای که نظر بسیاری را به خود جلب کرد، استقبال و بازدید بسیار گسترده و تقریبا بی‌نظیر از خبر درگذشت این خواننده جوان در سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها بود، به گونه‌ای که تنها در سایت تابناک بیش از۳۸۵۰۰۰ ‌(سیصدوهشتادوپنج هزار) بازدید و تسلیت در ‌۴۰ ساعت پس از درج خبر به ثبت رسید!

در خبر‌ها هم آمد که بسیاری از جوانان شهرهای مختلف از جمله مشهد و قم و تبریز و اصفهان به خیابان‌ها ریختند و با خواندن سروده‌های مرحوم و روشن کردن شمع به همدردی برای این ضایعه پرداختند که این رفتار نیز اگر نگوییم بی‌سابقه، بسیار نادر است. فراموش نکنیم که تمامی این ابراز علاقه‌ها و همدردی‌ها و ابراز احساسات، کاملا خودجوش و بدون هیچ گونه تبلیغ و فراخوان رسمی در صدا وسیما و روزنامه‌ها و امثالهم بوده است.

اتفاق تلخ و ناگوار وداع خواننده جوان، اما‌ واقعیت تلخ و پنهان ‌در جامعه را هم آشکار نمود. آن واقعیت، حامل سه پیام بزرگ و حیاتی برای مسئولین و تصمیم گیران کشور است. پیام اول اینکه بسیاری از جوانان و مردم کشور، علایق و خواسته‌هایی دارند که از دید بسیاری از دست‌اندرکاران یا مخفی مانده و یا دست‌اندرکاران خود را به کوچه چپ زده‌اند، به گونه‌ای که اگر ضایعه‌ای برای کسی که واقعا دوستش دارند اتفاق بیفتد، بی‌هیچ تبلیغ و کاملا خودجوش، احساسات خود را به نمایش می‌گذارند.

پیام دوم اما‌ حکایت‌ از حرکت فرهنگی واقعی در زیر پوست جامعه دارد؛ فرهنگی که بر خلاف حرکت‌ها و برنامه‌ها و سیاست‌های پرطمطراق فرهنگی نهاد‌ها و سازمان‌ها و مراکز متعدد و عریض و طویل تبلیغی و فرهنگی و با بودجه‌های کلان‌ و در میان هیاهوهای بیهوده سیاسی در جریان است و کار خود را می‌کند و به انکار و تکذیب دیگران کاری ندارد، و واقعیت وجودی انبوهی از علاقه‌مندان و دوستداران موسیقی مدرن و غیرسنتی و هنرمندان و خوانندگان و فضاهای شاد و پرنشاط را به نمایش می‌گذارد.

گفته شده ‌که در برخی شهر‌ها از جمله شهر مقدس مشهد، مدتهاست برگزاری کنسرت ممنوع است‌ و البته در خبر‌ها هم می‌بینیم ‌هرازگاهی در شهری کنسرتی را به هم می‌ریزند و یا از برگزاری‌اش ممانعت می‌کنند؛ در مقابل می‌بینیم در همین شهر‌ها بسیاری از جوانان برای خواننده مرحوم، تجمع یادبود برگزار می‌کنند. این بدان معناست که بسیاری از مردم و جوانان یقینا تشنه برنامه‌ها و مراسم هنری و شاد هستند و از هر فرصتی برای ابراز آن بهره می‌جویند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل