بازدید 10245
رییس سازمان نظام مهندسی خبر داد

استفاده از سازندگان ذیصلاح در ساختمان‌های بالای 2 هزار متر

کد خبر: ۴۵۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷ 17 November 2014
غفرانی گفت: قانونی قرار دادیم که برای ساختمان‌هایی که بالای 1500 متر هستند 4 مهندس ناظر در رشته‌های مختلف قرار داده شود و برای اینکه دست سازنده‌های غیرحرفه‌ای را قطع کنیم تا متراژ 2000 متر را از سازنده‌های ذیصلاح استفاده می‌کنیم.

سعید غفرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  از بدو ورودمان به برنامه پنجم تحرکاتی را برای برگرداندن جایگاه قانونی به نظام مهندسی شروع کردیم، گفت: طبیعی است که وضعیتی که در هنگام ورود به برنامه پنجم داشتیم وضعیت خوبی نبود و نظام مهندسی یک نظام به گوشه رانده شده بود و عملا نقشی را در ساخت و ساز به نحوی که قانون مشخص کرده ایفا نمی کرد.
 
وی با اشاره به اینکه دو راه برای موفقیت داشتیم افزود: به دلیل اینکه موفقیت نظام مهندسی منوط به همکاری تمام سازمان های ذیربط اعم از حوزه مدیریت شهری، حوزه شورای شهر، وزارت راه و شهرسازی، خود نظام مهندسی و مردم است و همگی باید یک هدف که آن هم در قانون ذکر شده را دنبال کنند.

 غفرانی در ادامه تصریح کرد:  هدفی که در قانون ذکر شده عبارت است از دستیابی به ساخت و ساز مهندسی یعنی در واقع چه کنیم که سرمایه ای که تحت عنوان ساختمان در کشور ساخته می‌شود عمر بهینه داشته باشد و کیفیت بالا تری داشته باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی در ادامه اظهار داشت: به این نتیجه رسیدیم که با تعامل و ایجاد رغبت بین تمامی حوزه ها به این اهداف تعیین شده برسیم که برای رسیدن به این تعامل جلسات زیادی با مسئولان ارشد شهرداری تهران، اعضای شورای شهر و وزارت خانه گذاشتیم و با استدلال ها و توجیه های منطقی آنها را قانع کردیم.  

وی در ادامه توضیح داد: در یک پروسه دو ساله در برنامه ششم این کار به بار نشست و در اولین گام با معرفی ناظرین که قانون برای ما تکلیف کرده این کار را آغاز کردیم و سعی کردیم با معیارها و ضوابطی که تدوین شد و در طول کار هم کامل شد سامانه نظارت را راه اندازی کنیم و طی هماهنگی های انجام شده با شهرداری این سامانه نرم افزاری را به وجود آوردیم.

غفرانی در ادامه خاطر نشان کرد: قانونی قرار دادیم که برای ساختمان هایی که بالای 1500 متر هستند 4 مهندس ناظر در رشته های مختلف قرار داده شود و برای اینکه دست سازنده های غیر حرفه ای را قطع کنیم تا متراژ 2000 متر را از سازنده های ذیصلاح استفاده می‌کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار