بازدید 4047

زنگنه: بازگشت به نفت ۱۰۰ دلاری دشوار است

وزیر نفت گفت: بازگشت به قیمت‌های گذشته نفت دشوار است ولی باید قیمت را در حدی که وضعیت جدید بازار اجازه می‌دهد، ترمیم کنیم.
کد خبر: ۴۴۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ 16 November 2014
وزیر نفت گفت: بازگشت به قیمت‌های گذشته نفت دشوار است ولی باید قیمت را در حدی که وضعیت جدید بازار اجازه می‌دهد، ترمیم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس،بیژن زنگنه در حاشیه دیدار با وزیرخارجه ونزوئلا که در مهمانسرای نفت برگزار شد درباره موضع ایران در یکصد و شصت و ششمین اجلاس اوپک (پنجشنبه،27 نوامبر) اظهار داشت: در آستانه اجلاس اوپک با بقیه اعضا تبادل نظر انجام می شود، اما اینگونه نیست که پیش از اجلاس هر کشوری موضع خود را اعلام کند.

وی افزود: مهم این است که همه اعضای اوپک به عنوان یک تن واحد نظرهای خود را در خلال این مشورت‌های دو جانبه و چند جانبه به یکدیگر نزدیک کنیم.

زنگنه با بیان این که هدف از این دیدارها نزدیک کردن نظرها به یکدیگر است، تصریح کرد:  مهم این است که اعضای اوپک ضرورت تقویت همکاری‌ها برای سامان دادن به وضعیت فعلی بازار را احساس می کنند و مسئولیت و رسالت اوپک این است که اقدام مناسبی انجام دهد.

به گفته وزیر نفت، هر کشوری متناسب با تولید نفت خود مسئولیتی دارد و امیدواریم بتوانیم با کشورهای غیر اوپک نیز در این زمینه همکاری داشته باشیم.

وزیر نفت درباره سفر وزیر خارجه ونزوئلا نیز گفت: به طور تاریخی نظرهای دو کشور ایران و  ونزوئلا بسیار بهم نزدیک است و همیشه همکاری صمیمانه ای میان دو کشور وجود دارد.

رافائل رامیرز نیز در حاشیه دیدار با بیژن زنگنه گفت: هدف از سفر به تهران و دیدار با وزیر نفت ایران، به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و بحث و تبادل نظر در باره شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام بوده است.

وی افزود: ایران و ونزوئلا هم اکنون مواضع نزدیکی درباره شرایط بازار نفت دارند، ما همیشه به دنبال حمایت از قیمتهای جهانی نفت خام هستیم و در جریان این دیدار زمان زیادی را صرف گفت‌وگو و بررسی درباره بنیادهای بازار کردیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا تصریح کرد: امیدواریم در صدور شصت و ششمین نشست عادی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در وین اتریش، اعضای اوپک بر سر یک موضع و تصمیم واحد به اجماع برسند.

وی درباره دیدارهای اخیر خود با مقامهای نفتی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک، گفت: در جریان کنفرانس تغییرات اقلیمی که 14 آبانماه در جزیره مارگاریتا ونزوئلا برگزار شد با علی النعیمی، وزیر نفت عربستان دیدار و گفتگو داشتم، سپس با معاون وزیر انرژی مکزیک در امور نفت دیدار کردم و همچنین 21 آبانماه در الجزایر با یوسف یوسفی، وزیر انرژی و معادن این کشور در باره اوضاع بازارهای جهانی نفت خام به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

وی با بیان این که ونزوئلا به دنبال اطلاع از دیدگاه های این کشورها درباره شرایط بازار نفت است، گفت: هدف ونزوئلا حمایت از قیمتهای جهانی نفت خام است و ما معتقدیم که قیمتها هم اکنون در سطح بسیار پایینی قرار دارد و بی ثباتی به نفع هیچ یک از حاضران در بازارهای جهانی نفت خام نیست.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: ما در حال تلاش برای بهبود شرایط در آینده و خواهان شرایط بهتر برای همه فعالان در بازار هستیم.

رامیرز گفت: ما همواره خوشبین هستیم و شرایط آینده به شرایط کنونی بستگی خواهد داشت، چنانچه امروز به دقت شرایط بازارهای را بررسی کنیم می توان نسبت به آینده خوش بین بود.

وی در پاسخ به سوالی در باره این که آیا به نظر شما اعضای اوپک در نشست 6 آذر ماه بر سر یک موضع مشترک به اجماع می رسند، گفت: باید منتظر ماند و دید. اعضای اوپک منافع مشترکی دارند بنابراین باید منتظر نتیجه نشست 166 این سازمان بمانیم.

وزیر خارجه ونزوئلا قیمت 100 دلار برای هر بشکه را برای ونزوئلا مطلوب ارزیابی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر