بازدید 15963
نظریات نمایندگان موافق با وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فن‌آوری؛

اکثر اتهامات به دانش آشتیانی روزنامه‌ای و دروغ است

ما نمایندگان هم باید قبول کنیم که مردم به مبانی فکری مخالف قاطبه نمایندگان رأی داده‌اند؛ لذا باید به این مبانی فکری ـ که مورد اقبال عمومی قرار گرفته ـ ارج نهیم و به نامزد سکانداری وزارت علوم رأی اعتماد دهیم.
کد خبر: ۴۴۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸ 15 November 2014
من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!رئیس جمهور هفته گذشته در نامه ای به رئیس مجلس، فخر الدین احمدی دانش آشتیانی را ‌چهارمین وزیر پیشنهادی علوم دولت یازدهم معرفی کرد. برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم نیز در دستور کار سه شنبه این هفته مجلس است.‌

به گزارش «تابناک»، اما این گزینه دولت نیز همچون گزینه‌های دیگر روحانی در بین نمایندگان مجلس با اقبال زیادی مواجه نشد، به طوری که حتی در‌‌ همان لحظات اول و در زمان قرائت نامه معرفی در صحن علنی، پیامک‌هایی در مخالفت و تخریب وزیر به نمایندگان ارسال شد.

دلیل مخالفت اغلب نمایندگان، نبود اطلاعات کافی در‌باره موضع‌گیری وی در قبال اتفاقات سال ۸۸ است و حتی برخی از نمایندگان بر این عقیده هستند که باید موضع وی در زمانی که معاون معین بوده و وقایعی که در سال ۷۸ اتفاق افتاده نیز روشن شود.

تابناک برای روشن شدن موضوع به سراغ نمایندگان موافق و مخالف گزینه پیشنهادی وزارت علوم رفته تا نکته‌‌نظرات این افراد را در این باره جویا شود.

‌‌در زیر نظریات برخی از نمایندگان موافق را می‌خوانید.

محمد باقری بناب‌ در گفت‌و‌گو با تابناک اظهار داشت: در مورد این فرد، همین قدر که وی فرزند شهید است، باید برای همه کافی باشد. از سوی دیگر، وی فرد قوی در زمینه علمی و دانشگاهی است. همچنین با توجه به اطلاعاتی که از سوی وزارت کشور در اختیار نمایندگان قرار گرفته، ‌وی فرد بسیار متدین و با سابقه خوب در وزارت علوم است.

این نماینده گفت: اقدامات‌ عمرانی وی در زمانی که در معاونت وزارت علوم بود، کارنامه درخشانی دارد؛ ساخت مجتمع‌های خوابگاهی از جمله اقداماتی است که وی انجام داده ‌و باید گفت، ‌از نظر مدیریتی مدیر لایقی است و اگر کسی می‌خواهد قضاوت کند، باید به دنبال حجت شرعی باشد و اقداماتی مانند ارسال پیامک و کارهای نسنجیده دیگر از قبیل تخریب‌های سیاسی را ـ که به قصد تحت تأثیر قرار دادن نمایندگان است ـ کنار گذاشت.

وی گفت: من به دنبال این موضوع هستم که اگر واقعا کسی درباره سال ۷۸ و ۸۸ دلایل قوی و محکمه پسندی دارد، ارائه کند و اگر وی و ‌دیگران را هم در آن دخالت داشتند، برای ما اثبات کنند ما به آن‌ها رأی نمی‌دهیم، اما اکثر این حرف‌ها روزنامه‌ای است و هیچ یک سند محسوب نمی‌شود.

ما تاکنون هیچ مدرک محکمه پسندی علیه وی پیدا نکرده‌ایم و گفته‌های تمام آقایان بهانه است. متأسفانه در حال حاضر در فضای آلوده و ‌تخریبی که در جامعه شکل گرفته است، هر کسی را متهم به فساد اخلاقی و سیاسی می‌کنند و کسی هم پاسخگو نیست و تمام استنادات به روزنامه‌ها و سایت‌هاست.

لذا در این فضا تشخیص حق و باطل سخت شده است؛ اما باید ما به دنبال افراد مورد وثوق باشیم تا حداقل با استناد به آن و حجت شرعی بتوانیم فردا پاسخگو‌ خدا باشیم و به اعتماد‌ مردم به ما‌ پاسخ دهیم.

همچنین‌ کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها در خصوص این موضوع اظهار داشت‌: در این برهه‌ای که ما در حال انجام مذاکرات هسته‌ای هستیم، برای افزایش چانه‌زنی به انسجام داخلی بیشتر خصوصا بین مجلس و دولت نیاز داریم؛ لذا من امیدوارم ما با انتخاب آقای دانش‌آشتیانی، یار دولت در افزایش قدرت چانه‌زنی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان باید صدای مردم را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ بشنوند، افزود: نباید امید مردم از اینکه صدایشان در مجلس شنیده شود، به یأس تبدیل شود. ما نمایندگان هم باید قبول کنیم که مردم به مبانی فکری مخالف قاطبه نمایندگان رأی داده‌اند، پس باید به این مبانی فکری که مورد اقبال عمومی قرار گرفته، ارج نهیم و به نامزد سکان‌داری وزارت علوم رأی اعتماد دهیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش‌آشتیانی فردی با کفایت، خوش‌فکر و علاقه‌مند به توسعه دانشگاه و افزایش سطح طراز علمی کشور است، تصریح کرد:‌ ای کاش وزیر پیشنهادی علوم با تعامل معرفی می‌شد؛ اما در هر حال این حق مسلم دولت است که کاندیدای مورد نظرش را معرفی کند!

پیرمؤذن در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس قبل از اینکه پیش قضاوتی در مورد وزیر پیشنهادی داشته باشند، برنامه و رزومه کاری او را مطالعه کنند و خارج از منافع حزبی، جناحی و باندی خود در مورد وی تصمیم بگیرند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدحسن ابوترابی فرد»، جمعه شب در حاشیه سفر به استان گیلان بیان کرد: تعامل مجلس و دولت در رأی اعتماد به کابینه دکتر روحانی مشخص شده و مجلس نشان داده که در بالا‌ترین سطح تعامل، آماده همکاری با دولت است.

وی افزود: نمایندگان مجلس در هفته‌های اخیر در سؤال از وزرای نیرو و امور اقتصادی و دارایی، به رغم دغدغه‌های جدی نسبت به مباحث آب شرب و آب کشاورزی کشور و مسائل اقتصادی، با نگاه به اینکه دولت اراده جدی برای برون رفت از مشکلات دارد، برخورد کردند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: در پایان این جلسه، وزیر نیرو پس از پاسخ به سؤال نمایندگان از رأی مثبت آنان و اقناع نمایندگان خانه ملت تشکر کرد و همین طور به نماینده‌ای که از وزیر اقتصاد ‌پرسید، گفت که از پاسخ قانع شدم و نیازی به رأی گیری در مجلس نداریم.

وی این رویکرد تعاملی را نگاه مجلس شورای اسلامی خواند و اضافه کرد: حضور مجلس در کنار دولت و حمایت نمایندگان از وزرای دولت دکتر روحانی در روزهای اخیر نیز دیده شده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با عنایت به تأکیدات رهبری بر همراهی و تعامل قوای سه‌گانه، آیا این همراهی و تعامل در هنگام معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری متبلور می‌شود، گفت:دولت باید درباره وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا هر وزارتخانه دیگری، با کمیسیون‌های مربوطه برای رسیدن به یک تصمیم مشترک با تعامل حرکت کند، زیرا در پایان از بالا‌ترین سطح حمایت و همراهی مجلس برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: منتظریم ‌ببینیم در روز اخذ رأی اعتماد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برنامه وزیر پیشنهادی علوم اقناع می‌شوند یا نه!

وی تصریح کرد: برنامه وزیر از سوی مجلس دیده خواهد شد و وزیر پیشنهادی در کمیسیون آموزش و تحقیقات از برنامه خود دفاع می‌کند و بنده توصیه داشتم با فراکسیون‌های مجلس دیدار و گفت‌و‌گو کنند.

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد حسن ابوترابی فرد» نایب رییس مجلس شورای اسلامی جمعه شب در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت زائر عرفه کربلای حسینی طلبه شهیده حاجیه خانم «زهرا دقیقی خداشهری» در مسجد جامع شهر فومن سخنرانی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی