بازدید 5678

طالبی:پیست دیزین هفته آینده باز می شود

سرپرست فدراسیون اسکی گفت: پیست دیزین هفته آینده برای استفاده عموم بازگشایی می شود و امسال بصورت کامل و مستمر زیر نظر ناظران فدراسیون و مراجع ذی صلاح خواهد بود
کد خبر: ۴۴۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵ 15 November 2014

به گزارش ایرنا، سرپرست فدراسیون اسکی گفت: پیست دیزین هفته آینده برای استفاده عموم بازگشایی می شود و امسال بصورت کامل و مستمر زیر نظر ناظران فدراسیون و مراجع ذی صلاح خواهد بود.


ناصر طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پیست اسکی توچال روز جمعه به طور رسمی گشایش یافت . این پیست قرار است به صورت بین المللی فعالیت کند از این رو یک ماه به مدیریت آن فرصت داده شده است تا مشکلات در بعد بین المللی برطرف شود. بلافاصله پس از بازرسی های دقیق و از بین رفتن مشکلات، بخش بین المللی این پیست نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی درمورد پیست دیزین اظهار داشت: این پیست آماده بهره برداری است و کارشناسان باید آخرین نظرات فنی خود را درمورد آن ارایه دهند. این پیست از نظر سطح استاندارد مشکلی ندارد و در عین حال مجوز فعالیت هم دارد اما برای بررسی همه جانبه از نظر فنی وامنیت، کارشناسان در حال بررسی بیشتر درمورد بالابرها، فنس ها وحتی تجهیزات پزشکی هستند و به نظر می رسد که امکان بهره برداری از آن تا هفته آینده میسر می شود.

طالبی درعین حال یاداور شد که بهره برداری این پیست ها به این معنی نیست که در حین فعالیت نظارت نشوند بلکه با افتتاح آنها نظارت به طور مستمر صورت خواهد گرفت تا مشکلاتی برای ورزشکاران و علاقه مندان ایجاد نشود.

پیست اسکی دیزین وتوچال سال گذشته شاهدچند اتفاق بودکه به نظر کارشناسان ناشی از ضعف های ایمنی درحاشیه و داخل پیست ها است.

وی خاطرنشان کرد که در طول سه ماه اخیر امسال کلاس های متعدد آموزشی در زمینه بالابرهای پیست ،پیستور ها و کمک های اولیه پزشکی در فدراسیون اسکی برگزار شده است و علاوه برآن کلاسی نیز در پیست توچال به همین منظور برگزار شد.

طالبی گفت: البته جلسه ای در اداره کل تمام استانها به منظور سطح بندی پیست ها و تعرفه آنها صورت گرفته است.

سرپرست فدراسیون اسکی در پاسخ به این پرسش که آیا تعرفه امسال پیست ها افزایش داشته یا خیر؟ گفت: 20 درصد افزایش داشته است البته برای افراد زیر 8سال رایگان است.

طالبی درمورد برگزاری انتخابات فدراسیون اسکی گفت: پاسخ استعلام ها آمده است اما منتظر اعلام زمان برگزاری این انتخابات از سوی وزارت ورزش هستیم.

وی ادامه داد: بهتر است انتخابات فدراسیونی مانند اسکی در ماههای خرداد و تیرماه برگزار شود زیرا در صورتی که زمان انتخابات به نیمه دوم سال موکول شود برای فدراسیونی مثل اسکی مناسب نیست.

طالبی ادامه داد: نیمه دوم سال به دلیل برگزاری رقابت های داخلی و بین المللی و اوج کاری فدراسیون اسکی است از این رو برپایی انتخابات در این زمان ، به نفع فدراسیون نخواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر این فدراسیون خود را برای برپایی 13فیلد جهانی در سه پیست دیزین ،توچال و دربند سر از اواخر آذر ماه در تهران آماده می کند.

سرپرست این فدراسیون اظهار داشت: همچنین تیم های ملی اسکی در رشته های آلپاین،صحرانوردی و اسنو برد خود را برای حضور در این رقابت ها در کشورهای آمریکا،سوئد و اتریش آماده می کنند. این رقابت ها در سه ماه فصل آخر سال برگزار می شود .رقابتهای قهرمانی آسیا در کره جنوبی را نیز پیش رو داریم.

پیشتر قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی پس از ماه رمضان امسال برگزار شود که به دلیل دیر اعلام شدن صلاحیت های تعدادی از نامزدها و همچنین اعتراض برخی از نامزدها به ترکیب اعضای مجمع، لغو شد.

سید نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان پیش تر اعلام کرد که مابقی انتخابات فدراسیون ها در نیمه دوم امسال برگزار می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار