بازدید 13139
۲

نگاه شما: خیانت عادی شد ، طلاق کلاسدار !

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰ 16 November 2014
سریالهایی که از شبکه های ماهواره ای پخش شده و می شود ، ( جالب اینجاست که بارها هم بازپخش می شود ) ، عملا موضوع "طلاق " و " خیانت " را کاملا عادی ترسیم کرده و با ظرافتی مثال زدنی ، در دراز مدت در لایه های اعتقادی خانواده ها نفوذ کرده و بدون به تصویر کشیدن عاقبت چنین پیامد های شوم اجتماعی ، عملا تاثیر این رفتارها را بر جامعه و خانواده نیز کاملا بی تاثیر نشان می دهد!

هوشیاری فرهنگی به منظور جلوگیری از ازدیاد چنین مصیبت هایی برای جامعه ی مدرن ما - که اتفاقا در آن بانوان که مدیران خانواده هستند به خاطر انجام تحصیلات عالی و حضور در بازار های کاری و مالی ، عملا استقلال اقتصادی مناسبی را برای خود فراهم نموده اند - بسیار جدی قابل مطالبه می باشد . چون چنین همسرانی به راحتی گذشته حاضر نخواهند بود مشکلات کوچک و بزرگ خانواده را با شاخصه های صبر و گذشت مرتفع نموده و طلاق را بهترین و البته کوتاه ترین راه ترسیم می کنند.

اینجا بحث من تمام زوج ها و همه ی مردان و زنان نیستند .ما اشاره به اثرات مخرب حضور در جامعه ی مدرن را داریم ، و باید بپذیریم که اگر در دریا می رویم ، خیس خواهیم شد ، و اگر قرار است خیس نشویم ، یا باید قید دریا را بزنیم و یا باید "راه کارهای مناسبی" را برای مبارزه با آن بیابیم و در این حوزه ، مهمترین فاکتور ، "آموزه های فرهنگی" و "انسجام اجتماعی" می باشد . آموزه هایی که باید از سنین کودکی و اتفاقا در خانواده های منسجم ، به نسل های بعدی منتقل شده و با تکرار های بیشمار در کل جامعه نهادینه شود . اتفاقی که نیاز به تلاشی مضاعف و حساسیتی مثال زدنی دارد.

طبق آمار های منتشره ، 5 عامل مهم برای ثبت طلاق های رسمی و صد البته طلاق های عاطفی و خاموش ( که درصد بسیار بالاتری را نسبت به طلاق های رسمی در جوامع بشری به خود اختصاص داده اند ) عبارت از اعتیاد به مواد مخدر، درآمد ناکافی جهت اداره زندگی، ضرب و شتم، تنفر و عدم علا‌قه و سوءظن و بدبینی می باشد .بنابراین چنانچه قبل از تشکیل زندگی ، نسبت به آموزش راهکارهای مورد نیاز برای شناخت بیشتر طرفین از یکدیگر و ... به شدت می توانیم با سونامی طلاق در جامعه مبارزه نماییم . البته در شهر های کوچک و روستا ها نوع ازدواج ها با جوامع بزرگ شهری متفاوت است و در این جوامع کوچک عملا ازدواجها یا از روی اجبار می باشد ( که دردسر جدیدی است ) و یا از روی شناخت کاملی که طرفین و خانواده ها از یکدیگر دارند . اما به هر حال در هر دو جامعه نکته ی مهم و اساسی که باعث به شکست کشیدن زندگی مشترک و بروز طلاق ( رسمی – عاطفی ) می شود ، "عدم مناسب شناخت زوجین از راه کارهای مناسب همسرداری" است . که باید دولت ( به معنی حاکمیت ) و احاد مردم برای درمان آن و حفظ جامعه از سقوطی قهقرایی به سمت نابودی ، دست همت بهم دهند .

در بین مسبب های پیش گفته ی طلاق ، تکلیف اعتیاد – عدم درآمد کافی – ظرب و شتم – تنفر را در فرصت های بعدی به قید حیات روشن خواهیم نمود ، اما در اینجا به پنجمین عامل اصلی که " سوء ظن " می باشد می پردازیم . عاملی که ضمن داشتن ریشه های درونی و روانی و شخصی ، در دوران قبل از ازدواج ، به سبب تکرار در برنامه های تلویزیونی ، و همچنین الگو گیری از آنها و عینیت بخشیدن به آن در زندگی رسمی و خانوادگی ، هم باعث تشدید آن در فرد مبتلا و هم باعث بروز آن در فرد سالم خواهد بود. هرچند بیشمار از ظن ها به فرموده ی کلام الهی ، گناه است  ( سوره ی حجرات – آیه 12 ) چه بسا عدم توجه به چنین تذکر الهی و توجه آگاهانه ویا ناخود آگاه به وسوسه های شیطان ، آتشی را به پنبه دان زندگی های سامان دار بیاندازد.سریالهای مخرب ( که بعضا هدف دار ساخته و پخش نیز می شود ) شبکه های تلویزیونی بی شک  از ابزارهای تشدید چنین فرایندی در خانواده ها بوده و ضمن تاثیر گذاری منفی بر روابط زوجین و به شکست کشیدن روابط عاطفی بین آنها ، به طور کاملا خاموشی بر روی فرزندان خانواده که اتفاقا نسل بعدی جامعه را تشکیل می دهند ، می گذارد .تاثیراتی که با خلقیات کودک ممزوج شده و روح پاک و ساده ی او را بجای پذیرش تجلیات انسانی و اخلاقی با آشوب های غیر قابل جبرانی مکدر می کند .

باشد تا آگاه تر شده و زود تر فکر چاره کنیم .

نویسنده : مهدی حاج محمود عطار

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲
در جامعه ای زندگی می کنیم که بیکاری وگرانی وفقر زندگی جوانان را خراب کرده کسی که کاری داشته باشد انقدر خسته می شود که فرصتی برای دیدن سریالهای ماهواره ای پیدا نمی کند
چرا از وضعیت شوم دوست گرفتن زنان و مردان متآهل نمگید واقعاًاین عمل قابل بخششه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر