بازدید 14277

تفاهم نامه تحول اداری و اجرای مقدمات دولت الكترونیك با استانداری اردبیل امضا شد

با حضور دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم نامه تحول اداری و اجرای مقدمات دولت الکترونیک بین مهندس مهری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست و دکتر خدابخش استاندار اردبیل منعقد و مبادله شد.
کد خبر: ۴۴۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵ 11 November 2014
با حضور دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم نامه تحول اداری و اجرای مقدمات دولت الکترونیک بین مهندس مهری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست و دکتر خدابخش استاندار اردبیل منعقد و مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پست، روز گذشته، نوزدهم آبان ماه جاری این تفاهم نامه در جریان دیدار استاندار و نمایندگان استان اردبیل با حضور معاونین وزیر و جمعی از مدیران شركت های تابعه به امضا رسید.

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست تفاهم نامه تحول اداری و اجرای مقدمات دولت الكترونیك را بسیار پر اهمیت خواند و اظهار امیدواری نمود: در آینده بتوانیم با اجرای آن در کل کشور شاهد موفقیت های چشمگیری باشیم .

وی همچنین ضمن تقدیر از توجه استاندار و نمایندگان استان در زمینه مطالبات نمایندگان استان از وزارت، پیشنهاد تشکیل گروهی متشکل از مجموعه وزارت و مدیران استانی داد تا با بررسی وضعیت موجود، نسبت به شناسایی نیازهای واقعی استان اقدام کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه خواستار توجه ویژه به این استان با توجه به شرایط گردشگری و زیست محیطی آن شد .

دکتر واعظی در بخش دیگری از سخنانش به رفع مشکل کارگزاران مخابرات روستایی پرداخت و گفت: در جلسه با نمایندگان مجلس به یک جمع بندی و چارچوبی دست یافتیم که با ابلاغ و اجرای آن هر چه سریع تر مشکل این عزیزان رفع خواهد شد.

وی با اشاره به دید مثبت دولت نسبت به این دفاتر، خاطرنشان کرد: دنبال ایجاد درگاهی در کشور هستیم که قابلیت رفع تمام نیازهای اداری روستانشینان را داشته و از تردد غیر ضرور آنها در شهرها جلوگیری کند که با کمک استانداری ها این مهم شدنی است.

در این جلسه دکتر خدابخش استاندار اردبیل نیز ضمن قدردانی از انجام بخش اعظم توافقات با وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: امیدواریم این جلسات همچنان به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی با اظهار خرسندی از مشارکت موثر پست در طرح های مختلف ملی، پست استان را نهادی خدمتگزار خواند که همواره در جهت رفاه حال هم  وطنان خدمات بی شماری را  ارایه داده است.

استاندار اردبیل با اعلام آمادگی نسبت به ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در صنعتICT استان، افزود: کارهای مقدماتی در این زمینه انجام شده و با توجه به فارغ التحصیلان رشته های مرتبط امکان استفاده از آنها در این بخش وجود دارد که این موضوع با استقبال وزیر ارتباطات مواجه شد.

وی اشتغال را از دغدغه های دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: کار بسیار مهمی است و در این مسیر آمادگی ارایه هرگونه کمک و حمایت از سوی وزارت ارتباطات وجود دارد.

مهندس مهری نیز با بیان این که تفاهم نامه مذکور در 8 استان کشور منعقد گردیده گفت: تاکنون این تفاهم نامه با استانداری های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، قم، گیلان، مازندران، کردستان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه منعقد گردیده و امروز نیز این تفاهم نامه با استان اردبیل به امضا رسید.

وی هدف از امضای این تفاهم نامه را تحقق دولت الکترونیک دانست و افزود: با اجرای این طرح، نظام اداری کشور متحول خواهد شد.

تفاهم نامه تحول اداری و اجرای مقدمات دولت الكترونیك در راستای تحقق دولت الکترونیک و در 8 ماده تدوین شده است که یکپارچه سازی شبکه توزیع از طریق شرکت پست، معرفی این شرکت به عنوان درگاه ارایه خدمات و استفاده از پتانسیل دفاتر ICT روستایی در جهت ارایه خدمات نیابتی سازمان ها از جمله محورهای این همکاری به شمار می رود .

استفاده از سرویس پست الکترونیک به عنوان پل ارتباطی دولت و مردم از دیگر مفاد این تفاهم نامه می باشد. همچنین با امضای این تفاهم نامه، سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان نظام GNAF با محوریت کد پستی ده رقمی پیاده سازی خواهد شد.

با اجرایی شدن این تفاهم نامه، سرویس تبادل اطلاعات بین دستگاهی جهت ارایه کد پارسل (یاجغرافیایی) هر عارضه با استفاده از داده واسط کد پستی و از طریق وب سرویس استعلام بر خط نشانی پست، صورت خواهد گرفت.

بهنگام سازی چارچوب کارگاهی در بانک اطلاعات کد پستی بر اساس طبقه بندی بین المللی ISIC نیز از دیگر زمینه همکاری پست و استانداری در این تفاهم نامه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار