بازدید 12099
۳
از ناکامی ایران در نخستین حضور تا هفتمی در چین؛

ایران به دنبال ارتقای رتبه‌اش در بازی‌های آسیایی ساحلی

چهارمین دوره بازی‌های ساحلی از ۲۳ آبان به میزبانی پوکت تایلند آغاز می‌شود و حدود ۶ هزار ورزشکار از ۴۵ کشور در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. کاروان ورزشی ایران نیز در این دوره در ۱۷ رشته با ۸۵ ورزشکار شرکت می‌کند.
کد خبر: ۴۴۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۸ 11 November 2014
بهترین عنوان کاروان ورزشی ایران در بازی‌های ساحلی هفتمی است که این مقام در سال ۲۰۱۲ در بازی‌های چین به دست آمد.

به گزارش «تابناک»، چهارمین دوره بازی‌های ساحلی از ۲۳ آبان به میزبانی پوکت تایلند آغاز می‌شود و حدود ۶ هزار ورزشکار از ۴۵ کشور در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. کاروان ورزشی ایران نیز در این دوره در ۱۷ رشته با ۸۵ ورزشکار شرکت می‌کند.

* اولین حضور ایران بدون مدال


نخستین دوره بازی‌های ساحلی آسیایی در سال ۲۰۰۸ به میزبانی اندونزی در بالی با حضور ۱۶۶۵ ورزشکار از ۴۲ کشور در ۱۸ رشته ورزشی برگزار شد.

بسکتبال ۳ نفره، هندبال، کبدی، سپک تاکرا، فوتبال، والیبال، واترپلو، کشتی، بدنسازی، دراگون بت، جت اسکی، شنای ماراتن، پاراگلایدر، پنچاک سیلات، قایقرانی بادبانی، موج سواری، سه‌گانه و وودبال رشته‌های شرکت‌کننده بودند.

در این دوره ۷۱ طلا، ۷۱ نقره و ۹۰ مدال برنز توزیع شد که در پایان مسابقات اندونزی با ۲۳ طلا، ۸ نقره و ۲۰ برنز اول، تایلند با ۱۰ طلا، ۱۷ نقره و ۱۰ برنز دوم شد و چین با ۶ طلا، ۱۰ نقره و ۷ برنز در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین کره جنوبی با ۴ طلا، ۷ نقره ۱۰ برنز و ژاپن با ۳ طلا، ۳ نقره، ۳ برنز مقام‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

در نخستین دوره بازی‌ها، ۲۷ کشور موفق به کسب مدال شدند و ایران در این بازی‌ها در فوتبال ساحلی شرکت داشت و مدالی کسب نکرد.

* دومین حضور و عنوان بیست و دومی برای ایران


دومین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی در سال ۲۰۱۰ در مسقط عمان در ۱۴ رشته ورزشی با حضور ۱۱۳۱ ورزشکار از ۴۳ کشور آسیا برگزار شد.

کره شمالی و ماکائو غایب بودند و کویت نیز به دلیل تعلیق کمیته ملی المپیک این کشور با پرچم کمیته بین المللی المپیک حضور داشت.

اسکی روی آب، بدنسازی، تنت پگینگ، جت اسکی، سپک تاکرا، سه گانه، شنای ماراتن، فوتبال، قایقرانی بادبانی، کبدی، واترپلو، والیبال، وودبال و هندبال رشته‌های شرکت‌کننده هستند.

در دومین دوره این بازی‌ها در قاره کهن تایلند با ۱۴ طلا، ۱۰ نقره و ۱۲ برنز قهرمان شد. چین با ۱۲ طلا، ۶ نقره و ۵ برنز به عنوان نایب‌قهرمانی رسید و عمان با ۵ طلا، یک نقره و ۶ برنز سوم شد. کشورهای عراق با ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز و اندونزی با ۳ طلا، ۲نقره و ۶ برنز چهارم و پنجم شدند. در مجموع در این دوره ۵۲ طلا، ۵۲ نقره و ۵۸ برنز بین ۲۷ کشور توزیع شد.

کاروان ورزشی ایران در سه گانه، فوتبال ساحلی و کبدی حضور داشت و با دو برنز فوتبال و کبدی در رده ۲۲ جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

* بازی‌های ۲۰۱۲ چین پیشرفتی محسوس برای ایران


سومین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی سال ۲۰۱۲ در هایانگ چین با حضور ۱۳۳۶ ورزشکار از ۴۳ کشور آسیایی با برگزاری ۴۱۲ مسابقه در ۱۳ رشته ورزشی برگزار شد.

بسکتبال سه نفره، هندبال، کبدی، سپک تاکرا، والیبال، وودبال، دراگون‌بت، پاراگلایدر، اسکیت، فوتبال، بدنسازی، قایقرانی بادبانی، اسکی روی آب و سنگ نوردی رشته‌های شرکت‌کننده بودند. در این دوره ۴۹ طلا، ۴۹ نقره و ۵۴ برنز بین ۲۳ کشور توزیع شد.

در سومین دوره بازی‌ها چین با ۱۴ طلا، ۱۰نقره و ۱۲ برنز اول شد. کشورهای تایلند با ۱۳ طلا، ۹ نقره و ۶ برنز، کره جنوبی با ۶ طلا، ۷ نقره و ۱۰برنز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در این دوره اندونزی با ۶ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز چهارم شد و چین تایپه با ۳ طلا، ۶ نقره و ۶ برنز عنوان پنجمی را به خود اختصاص داد. هند با ۲ طلا، یک برنز ششم و ایران با ۲ طلا هفتم شدند.

ایران در این رقابت‌ها در رشته‌های اسکیت، کبدی، والیبال و فوتبال شرکت داشت.

* ایران به دنبال ارتقای مقام در تایلند


چهارمین دوره بازی‌های ساحلی به میزبانی پوکت تایلند برگزار می‌شود و ۲۷۰۰ ورزشکار از ۴۵ کشور در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

ایران نیز نسبت به دوره‌های قبلی کاروان بزرگتری را اعزام می‌کند و قرار است ۸۵ ورزشکار در رشته‌های بدن‌سازی، موی‌تای، اسکواش، کوراش، کبدی، فوتبال، سپک‌تاکرا، والیبال، صخره‌نوردی، واترپلو، کشتی، دوومیدانی، سامبو، جوجیتسو، سه‌گانه، فوتوالی و اسکیت شرکت کنند.

در این دوره ۵۸۱ مدال (۱۶۹ طلا، ۱۶۹ نقره و ۲۴۳ برنز) توزیع می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
با سلام به اقاى كفاشيان
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس