بازدید 5156

اجرای مرحله نخست فیلترینگ هوشمند از ماه آینده

وزیر ارتباطات از بازنگری در تعرفه جدید اینترنت موبایل در پی واکنش کاربران، عدم رفع محدودیت سرعت ۱۲۸ کیلوبیت اینترنت کاربران خانگی، بررسی موانع اپراتورها در فعال‌سازی برخی شبکه‌های موبایلی، اجرای نخستین مرحله فیلترینگ هوشمند تا یک ماه آینده و حل اختلالات همراه اول تا ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۴۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ 09 November 2014
وزیر ارتباطات از بازنگری در تعرفه جدید اینترنت موبایل در پی واکنش کاربران، عدم رفع محدودیت سرعت ۱۲۸ کیلوبیت اینترنت کاربران خانگی، بررسی موانع اپراتورها در فعال‌سازی برخی شبکه‌های موبایلی، اجرای نخستین مرحله فیلترینگ هوشمند تا یک ماه آینده و حل اختلالات همراه اول تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود واعظی در حاشیه همایش تشریح برنامه‌های گذر به  IPV6 در ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اخیراً اعلام کرده‌اید سیاست دولت در رابطه با نرم‌افزارهای رایگان موبایلی فیلترینگ نیست و مردم مراعات کنند اما در عین حال هم‌اکنون برخی از اپراتورهای موبایل دریافت پیامک و پیغام فعال‌سازی برخی شبکه‌های ارتباطی را در شبکه خود مسدود کرده‌اند و امکان استفاده از آن را برای مشترکان خود فراهم نمی‌کنند، اظهار داشت: سیاست دولت استفاده مناسب مردم از این شبکه‌ها حتی در صورت ضرر اقتصادی برای وزارت ارتباطات است. عدم امکان فعال‌سازی این نرم‌افزارها را بررسی می‌کنیم.

واعظی ادامه داد:‌ فیلترینگ هوشمند در سه مرحله اجرایی خواهد شد مرحله نخست بخشی از این طرح تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مرحله بعد سه ماه بعد و مرحله سوم که مرحله نهایی اجرای فیلترینگ هوشمند است 6 ماه بعد اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از حل مشکل اختلال اپراتور اول تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: همراه اول با توجه به اینکه نسبت به دو اپراتور دیگر گسترده‌تر است و تجهیزات بیشتری دارد و زمان بیشتری برای ارتقا به نسل 3 نیاز دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر اپراتور یک ماه شبکه را تعطیل و تمام تجهیزات را نصب کند کار بسیار سریع پیش می‌رود اما در شرایط واقعی مجبورند تجهیزات را از شب تا صبح در مناطق برنامه‌ریزی شده نصب کنند که این مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

واعظی همچنین از تجدیدنظر درباره تعرفه جدید اینترنت موبایل خبر داد و گفت: تعرفه فعلی 2.5 ریال به ازای هرکیلوبایت اینترنت همراه در کمیسیون تنظیم مقررات و با حضور 3 اپراتور تصمیم‌گیری شد.

وی توضیح داد: در نظرسنجی که از مردم و کاربرها از طریق صفحه شبکه اجتماعی خودم، روابط عمومی سازمان ارتباطات و سامانه شکایات 195 وزارت ارتباطات انجام شد نتیجه گرفتیم که مردم معتقدند این رقم بسیار بالا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از این‌رو تصمیم‌گیری نهایی در این باره به جلسه یکشنبه دو هفته بعد کمیسیون تنظیم مقررات موکول شد و حتماً نظرات مردم را در این باره در رأی‌گیری مدنظر قرار می‌دهیم.

وی تأکید کرد:‌البته این رقم برای کسانی که از این بسته استفاده نمی‌کنند بالا است و در مجموع توصیه ما چه با تصویب این تعرفه و چه بدون تصویب این تعرفه استفاده از بسته‌های اینترنت است.

واعظی همچنین در خصوص گلایه مردم و شرکت‌های اینترنتی از محدودیت سرعت 128 گیلوبیت بر ثانیه گفت: محدودیتی در سرعت اینترنت برای دانشگاه‌ها و مراکز عمومی نیست اما محدودیت سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه برای کاربران خانگی تا زمان راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پابرجاست.

وی همچنین درباره تدوین پیوست فرهنگی برای نسل‌های بالاتر موبایل گفت: این موضوع با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی در حال انجام است و این تصمیم‌‌گیری‌ها در شورای عالی مجازی انجام می‌شود که وزارت ارتباطات پیشنهادات خود را ارائه کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره احتمال آزادسازی واردات پهنای باند به کشور گفت: اگر این عمل انجام شود نیز شرکت‌هایی که در زمینه خرید و واردات پهنای باند فعال خواهند شد تمام امورشان تحت نظارت زیرساخت خواهد بود.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه گذر از IP نسخه 4 و IP نسخه 6 گفت: 4.3 میلیارد  IP نسخه 4 در دنیا استفاده می‌شود که تقریباً تعداد آنها در دنیا تمام شده به‌جز تعداد کمی در برخی از کشورهای افریقایی در گذشته سهمیه گرفته‌اند اما هنوز استفاده نکرده‌اند.

وی ادامه داد: به هیچ‌وجه نباید اجازه دهیم که شکاف تکنولوژی بین ایران و جهان به وجود آید هم‌اکنون مدتی از تحولات عقب هستیم و از این رو از 8 ماه قبل کمیته‌های فنی برای گذر به IP نسخه 6 در وزارت ارتباطات تأسیس شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان