بازدید 48022

مداح های هیئت ها چقدر دریافت می کنند؟

کد خبر: ۴۴۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ 09 November 2014
بعضی از هیات های مذهبی از بین اعضای خودشان، روحانی برای سخنرانی دارند که پولی بابت سخنرانی دریافت نمی کند، اما اغلب اعضای هیات ترجیح می دهند که برای ایام محرم روحانی دیگری را برای مراسم خود دعوت کنند تا سخنرانی متفاوتی نسبت به کل سال برای عزادارانشان تدارک ببینند.

روزنامه جام جم نوشت: برخی سخنرانان مدعو مجالس نیز به هر دلیلی از گرفتن وجه خودداری می کنند. گروه سوم هم که اکثریت را تشکیل می دهند بی آن که سخنی از مبلغ دریافتی از منبر برانند همان پاکتی را دریافت می کنند که هیات امنای مسجد یا هیات به آنان می دهد. گروه اقلیتی هم وجود دارد که فعلا از آن می گذریم.

وضع مداح هم در هیات های مذهبی مانند روحانی می ماند، اکثر هیات ها دارای یک یا دو مداح ثابت هستند، اما طبق سلیقه اعضا و برای بالا بردن کیفیت مراسم های عزاداری خود، تلاش می کنند که در یکی از سه دهه محرم، یکی از مداح های معروف را هم دعوت کنند تا موجب رونق مراسم شود.

مداح های معروف در هیات های مذهبی خودشان رسم ندارند که پولی دریافت کنند، اما اگر به هیات دیگری در سطح شهر یا حتی کشور دعوت شوند، هزینه ای را بابت مداحی خود و همکاران همخوان و میاندارشان می گیرند. این قیمت ها بسته به نوع اشعار، سبک مداحی و تعداد میانداران و همخوانان متفاوت است.

اما قیمت پایه برای مداحان معمولی شهر تهران از شبی صد هزار تومان آغاز و تا 500 هزار تومان هم می رسد، اما برخی مداحان معروف و سرشناس که معمولا در هر شب اشعار جدید و سبک های نو را می خوانند، ممکن است بیش از این ارقام بابت مداحی یک شب دریافت کنند.

این مداحان هم مدیر برنامه دارند و از دو ماه قبل از محرم به هیات های مذهبی وقت می دهند و نرخ مداح را اعلام می کنند، مرسوم است که برخی از هیات های مذهبی بعد از تمام شدن مراسم برای سال بعد هم از مداح مورد نظرشان وقت می گیرند. مداح های بزرگ بین یک تا سه هیات در شب های محرم روضه خوانی می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰۶
انتشار یافته: ۳۱
واقعا الان خبر کار کردین؟ مداحای معروف رو باید میگفتین چقدر میگیرن اون یکی هارو که میدونستیم. زحمت کشیدین واقعا
سلام بر حسین که با خونش چه نانی به عده ای رساند
با استفاده از اعتقادات پاک و صاف مردم عزیز مداحی کم کم تبدیل به تجارت پر سودی میشود - شبی 500 هزار تومان و یا بیشتر ......
مگر مداحی مفتی هم می شود؟ اصلا مدح برای دریافت چیز است . کم یا زیاد اقل یا اکثر . فرقی ندارد. خدا بده برکت
اين همه هزينه ها و اطعام دادن براي چي بعضي هم كلاس مي گذارند
اول و اخر اين مراسم يادمان باشد هدف كارمان چيست؟

ايا هدف نهضت عاشورا در سر لوحه كارمان است؟

نماز اول وقت و حجاب و حيا عزارداران مورد تاييد اقا است يا نه؟
اطلاعات شما یکم قدیمی می باشد ، شبی 500 هزار تومان رقم معمول یک مداح می باشد و حضرات سرشناس بعضا با قیمتهای بسیار بالتر فعالیت می کنند
جدی شبی 500 تومن و بیشتر می گیرند؟!!!!
ما هم می دونیم بیشتر دریافت می کنند. قرار بود شما بگین چقدر؟
قيمت مداح و روحاني بيش از اين حرفهاست. شما احتمالاً در جريان قيمتهاي روز نيستيد.
فقط باید گفت یا حسین !
خدا قبول کند...
این مداحان قیمت پایین کجاند ما بریم سراغشون یا نمیدونید یا خودتونو زدیدبه اون درا بابا یه مداح معروف اومده اصفهان 40 میلیون برای 10 شب گرفته مداحان معروف تهرانی که اگه اسمشونو بنویسم شما نظرمو نمیزنید برای هر شبی 10 میلیون یا یه کمی کمتر میگیرند ضمن اینکه هتل برای خودشونو همراهانشون !!!! میخوان اکثرا پول بلیط هواپیما میگیرن بساطشونم که باید جور جور باشه من هیئت داری میکنم که دارم میگم به خدا دیدم! یه سری پولدار یا عشق هیئت هم هستند که این پولارو میدند و موجب رونق بساط این مداحا میشند . والا اینا دلال داند و واقعا یه شغل پردرآمد برای خودشون درست کردند به نام امام حسین علیه السلام
فكر ميكنم مبلغ 100 تا 500 هزار تومان در شب را خيلي خيلي پايين عرض نموديد چون خيلي مبالغ بالاتر از اين حرفاست حداقل يك صفر راحت كم داره
بالاخره نگفتین مداح های معروف شبی چند میلیون می گیرند؟!!!!
برادر مداح ساده که کسی نمیشناسدش برای روستای ما تو مرز افغانستان شبی 200000 تومن می گیره اونوقت شما می گی این معروف 500000 میگیرن؟
به اشتباه فرموده اید: مداح های بزرگ!
اتفاقاً آنها خیلی هم کوچکند.
ضمناً مداج شبی 500 تومن را خیلی کم گفته اید،
گروه اقلیتی هم وجود دارند که فعلا از ان میگذری تابی جان!!
اتفاقا اگر از این گروه نگذری هنر کرده ای
متاسفانه روحانیانی که از شهرهای دیگر دعوت میشوند و مداحانی که دعوت می شوندچندمیلونی میگیرند. می توانید یک تحقیق ساده درشهر انجام دهید .
سلام
به نظرتون این خبر تنویر افکار عمومی نیست؟ هرکس این مطلب رو بخونه به نظرش میرسه که مداحی شده یک کسب وکار. واقعا قاطبه ی مادحین این گونه نیستند. چرا با اعتقادات مردم بازی می کنید؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
این خبرهای زرد در شان تابناک نیست و البته هستند عده ای که مبالغی در این حدود یا بیشتر میگیرند اما مداحانی هم هستند که ریالی دریافت نمی کنند و الحمدلله تعدادشان کم نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
مومن يا مومنه ناشناس
مگر غير اينه؟
شما كجا زندگي ميكني؟؟؟؟
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
اخوی ، تنویر یعنی روشن کردن ، احتمالا منظور شما بر عکسش بوده ، لطفا از کلماتی استفاده کن که معنیش رو خوب میدونی.
لابدبرای رضای خداست دیگه!!!!
پول این مداحی از چه منبعی تامین می شود؟ چون شرکت کنندگان در مراسم عزاداری که پولی نمی دهند.
مداح شبی 500 هزارتومان !؟
خواندن برای امام حسین و عشق به امام حسین هم فهمیدیم یعنی چی !؟
لطفا بررسی بیشتری بفرمائید
خداییش اینجور عذاداریه
یعنی چه همخوان و میاندار مجلس و...
مگر می خواهند کنسرت با ... بدهند
این چه بازیه که در می اورند
برو بالا.
از جیب کدوم یکی از شما این پول رفته که کاسه داغ تر از آش شدید نوش جون ذاکر اهل بیت و سخنران پولی که با طیب خاطر پرداخت کننده داره میگیره
مقصر هیات ها هستند که رسم کاسبی در مراسم امام حسین به وجود اوردند ما که حاضر نیستیم یه شب مجانی برا امام حسین گریه کنیم جطور حاظریم در راهش جان بدیم افسوس
چند نكته:1-رسم هديه دادن به مداح وشاعر وروضه خوان امام حسين (ع) از خود اهل بيت (ع) به ما رسيده(جريان امام رضا ودعبل خزايي مطالعه شود).
2- مداح نبايد نرخ تعيين كنه وبه هر مقدار كه هديه دادند راضي باشه
2-مداح وقت مي زاره،انرژي مصرف ميكنه(هر بار مداحي فشار زيادي رو بر عروق وروح وروان خود مداح وارد ميكنه) پس بايد هديه داده شود.
3-نوبت به عروسي كه ميشه برا خوننده ها ونوازنده ها كه كاري جز خواندن گناه وتزريق معصيت به حضار وشنوندگان نمي كنه،خرجها وپولهاي آنچناني پرداخت ميشه وكسي هم صداش در نمياد اما نوبت به مداح كه مي رسه همه اعتراض مي كنن كه چه وچه...
4-يه تعمير كار بياد خونمون ودو تا پيچ وباز وبسته كنه وده دقيقه هم بيشتر وقت نذاره،كم كمش 20،30هزار تومن ميگيره،يعني ارزش كار يه مداح به اندازه باز وبسته كردن دو تاپيچ هم نيست؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل