بازدید 6172

نگاه شما: میراث فرهنگی فراموش شده

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ 09 November 2014
تصاویر ارسالی مربوط به یک روستای قدیمی در آخرین منطقه مسکونی استان اصفهان به سمت فارس و در کنار جاده اصلی بین دو شهر توریستی اصفهان و شیراز می باشد.

با توجه به تابلوی سال تاسیس مسجد که 1009 هجری قمری می باشد احنمالا قدمت حمام مخروبه نیز همین حدود است.

به گفته مرد کهنسال اهل روستا این حمام تا همین چند سال پیش مورد استفاده اهالی بوده و به بهانه بازسازی به این روز افتاده و سالها فراموش شده است.

گفتنی  است که محور شیراز به اصفهان از نظر آثار باستانی یکی از غنی ترین جاده های جهان است.

علاوه بر دو شهر تاریخی شیراز و اصفهان که پایتختهای قبلی ایران بوده اند سه پایتخت قبل از اسلام یعنی شهر استخر ، پاسارگاد و تخت جمشید نیز در کنار این جاده است که البته آثار قبل از اسلام در نزدیکی شیراز می باشد. فاصله بین پاسارگاد (120 کیلومتری شیراز) تا تخت جمشید (50 کیلومتری شیراز) یکی از غنی ترین نقاط باستانی جهان است که صدها اثر باستانی در آن وجود دارد که قدمت برخی به بیش از ده هزار سال پیش می رسد .البته برخی از این آثار در محدوده دریاچه سد سیوند قرار دارد. راه شاهی ، تنگ بلاغی ، غارهای ماقبل تاریخ ( برخی سکونت در آنها را به دویست هزار سال پیش نسبت می دهند) ، نقش رستم ، نقش رجب و ...
درحالی که برخی همسایگان تلاش می کنند برای خود تاریخ جعل کنند برخی از ما به گنجینه های تاریخی ، معنوی و طبیعی کشورمان کم لطفی می کنیم.

اگر سرمایه های توریستی کشورمان را درست نمایش دهیم علاوه بر ذخیره نفت و گاز برای آیندگان می توانیم جهانیان را به ارزشهایمان علاقه مند کنیم و آنها را تحت تاثیر تاریخ ، تمدن ، فرهنگ ، ادبیات و ارزشهای دینی و معنویمان کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار