بازدید 2567
هیات رییسه منتقد کمیته فنی و توسعه است

بهروان:تصمیم‌هایی برای فدراسیون داریم که صدایش را می‌شنوید!

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه منکر خطاهای صورت گرفته در عملکرد فدراسیون نیست، گفت: کمیته فنی قبل از ارایه برنامه و درخواست برای تغییر سرمربی تیم امید و سایر تیم‌های ملی، اول باید خودش پاسخگوی انتخاب‌هایش باشد!
کد خبر: ۴۴۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ 08 November 2014
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه منکر خطاهای صورت گرفته در عملکرد فدراسیون نیست، گفت: کمیته فنی قبل از ارایه برنامه و درخواست برای تغییر سرمربی تیم امید و سایر تیم‌های ملی، اول باید خودش پاسخگوی انتخاب‌هایش باشد!

غلامرضا بهروان در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تصمیم‌هایی که هیات رییسه فدراسیون فوتبال در سر دارد، انتقادهای وارده به ناکارآمدی این هیات و بعضا عملکرد فدراسیون،موضع‌گیری‌اش درباره تغییر سرمربی تیم امید، توافق حق‌پخش تلویزیونی و... صحبت‌ کرد که در زیر می‌آید:

** مساله‌ تغییرات مدیریتی کلان در فدراسیون حل شد

این عضو هیات رییسه فدراسیون ابتدا درباره لغو جلسه آتی هیات که قرار بود شنبه (امروز) برگزار شود، اظهار کرد: پنج‌شنبه اطلاع دادند جلسه شنبه لغو شده اما تاریخ جدید آن را نگفته‌اند. کمیته فنی و توسعه برنامه‌ای را به هیات رییسه داده که درباره آینده تیم ملی امید و تیم‌های جوانان و نوجوانان و سایر تیم‌های پایه است که پس از بررسی اعضا درباره‌اش تصمیم‌گیری می‌شود. همچنین با رفع ابهام‌های مالی و بررسی‌های لازم در این زمینه، پیشنهادهایی هم درباره موارد بودجه مطرح شده که صحبت‌های نهایی در این باره را هم خواهیم داشت. رسیدگی به وضعیت برخی پست‌های مدیریتی کلان در فدراسیون که قبلا مطرح شده بود هم حل و فصل شد و فعلا بحث خاصی در این باره وجود ندارد.

** هیات رییسه به سادگی از کنار ناکامی تیم‌های پایه نمی‌گذرد

وی در پاسخ به اینکه موضع هیات رییسه نسبت به نتایج تیم‌های ملی و تغییر و تحولات در کادر فنی آنها چیست، تصریح کرد: نتیجه‌گیری تیم‌ امید و تیم‌های پایه راضی کننده نبوده که هیچ بلکه بسیار ناراحت‌کننده بود. هیات رییسه در این باره توضیح خواست که کمیته فنی، بروشوری را حاوی برخی برنامه‌ها به ما ارایه داد اما این کافی نیست و آنها باید پاسخگو باشند. ممکن است کادر فنی بعضی از این تیم‌ها نیاز به تغییرات اساسی داشته باشد اما آیا علت اصلی ناکامی تک‌تک آنها سرمربی تیم بوده است؟! آیا عوامل دیگر در آن دخیل نبوده‌اند؟ اینها موارد قابل بررسی است که هیات رییسه به سادگی از کنارشان نمی‌گذرد.

** کمیته فنی اول باید پاسخگوی انتخاب‌های قبلی‌اش باشد

این عضو هیات رییسه فدراسیون در واکنش به اینکه " کادر فنی تیم‌ امید و سایر تیم‌های ملی پایه برآمده از نظر و انتخاب همین کمیته فنی بوده که در گذشته هم برنامه‌ دیگری را به هیات رییسه داده بود؛ حالا چه تضمینی وجود دارد که برنامه جدید موفقیت‌آفرین باشد و اساسا موضع هیات رییسه نسبت به ادامه فعالیت این کمیته یا کسانی که برنامه‌های قبلی را ارایه و مربیانی را انتخاب کردند چیست؟ " به ایسنا گفت: این استدلال را قبول دارم و بر همین اساس معتقدم اتفاقا ابتدا باید برنامه‌های کمیته نقد شود و آنها در وهله اول باید نسبت به عواقب تصمیم‌هایی که قبلا گرفته‌اند، پاسخگو باشند و بعد برنامه‌های جدیدشان برای این تیم‌ها و هرگونه تغییر و تحولات در کادرهای فنی، رسیدگی شود. بنابراین هر امکانی برای تغییرات در جهت بهبود اوضاع وجود دارد.

** نمی‌توانیم به راحتی با وینگادا قطع همکاری کنیم

بهروان در واکنش به اینکه ظاهرا در جلسه اخیر هیات رییسه به حبیب کاشانی مدیر جدید تیم امید فرصت صحبت درباره تیم امید نرسیده و در مجموع هیات رییسه چه موضعی نسبت به برکناری نلو وینگادا دارد، اظهار کرد: بنده در هر دو جلسه صبح و عصر هیات رییسه حضور داشتم که حبیب کاشانی در آن حضور نداشت. البته مواردی درباره تیم امید مطرح شد اما هرگونه تصمیم نهایی درباره تیم امید را منوط به بررسی سایر عوامل موثر در ناکامی این تیم موکول کردیم. اینکه همه چیز بر گردن سرمربی باشد یعنی در بخش‌های دیگر مشکلی نیست. هیات رییسه درباره تمام بخش‌های مرتبط با تیم امید از وضعیت مدیریتی تا سطح مربیگری کار کارشناسی می‌کند و بعد تصمیم می‌گیرد. نلو وینگادا هم قراردادی با فدراسیون دارد که برکناری‌اش مشمول پرداخت خساراتی می‌شود و نمی‌توان به راحتی در این باره تصمیم گرفت.

** توافق درباره حق‌پخش حکایت ماهی و ماهی‌گیری است

بهروان همچنین در پاسخ به اینکه با توجه به مغایر بودن ارقام درخواستی فدراسیون از صداوسیما در بحث حق پخش تلویزیونی با توافق انجام شده، هیات رییسه فدراسیون چقدر از این توافق رضایت دارد، به ایسنا گفت: درست است که ارقام درخواستی فدراسیون بسیار بیش از این‌ها بوده اما تصمیم گرفته شده، دستاورد خوبی برای فوتبال مملکت داشت. حکایت ماهی و ماهیگیری است و الان حقوق فوتبال به جامعه شناسانده شد و دولت هم توجه ویژه‌ای به این مساله پیدا کرد.

** رسانه‌ها نبودند، حق پخش به مردم و مسوولان شناسانده نمی‌شد

وی با تشکر از رسانه‌ها بخاطر توجه به مقوله حق پخش و حمایت از شناسایی آن به مردم و مسوولان، ادامه داد: اگر رسانه‌ها حمایت نمی‌کردند، چنین دستاوردی حاصل نمی‌شد. ما می‌خواستیم حقوق فوتبال را به مردم بشناسانیم که توانستیم. هیات دولت کارگروهی را ملزم به پیگیری موضوع کرد و قرار شد حق پخش در بودجه سالیانه دیده شده و رشد آن طبق نرخ تورم باشد. اینها جنبه‌های مثبت توافق است. حق پخش باید از چانه‌زنی‌های هر ساله با صداوسیما درمی‌آمد و اذهان مردم هم از یک حالت فرسایشی نسب به پخش مسابقات خارج می‌شد.

** دولت حمایت کرد نه دخالت

عضو هیات رییسه فدراسیون در واکنش به اینکه " آیا واقعا افزایش نرخ سالیانه حق پخش براساس افزایش نرخ تورم در تمام بخش‌ها عادلانه است و اینکه تعیین نرخ پخش از سوی دولت، مصداق تصمیم‌گیری غیرفوتبالی‌ها نیست " به ایسنا گفت: اتفاقا من این را حمایت دولت می‌دانم نه دخالت. به هر حال هر بخشی در جامعه به خصوص بخش‌های اقتصادی ما به ازای خدمات‌شان، حقوق دریافت می‌کنند و اکنون دولت خدمات فوتبال که صرفا ورزشی نیست و ابعاد اجتماعی و اقتصادی دارد را هم به رسمیت شناخته است. از این رو فوتبال در ایران رشد کرده است. این‌ها گام‌های اولیه است. تاکنون کسی حقوق فوتبال را به رسمیت نمی‌شناخت. حالا در گام‌های بعدی می‌توانیم مذاکره کنیم و به دنبال منفک کردن این سیستم از تصمیم‌گیری‌های دولتی هم باشیم.

** رقم توافقی حق پخش 23 میلیارد تومان نیست

بهروان در پاسخ به اینکه " بالاخره رقم واقعی حق پخش به 23 میلیارد تومان حدودی که صداوسیما گفته نزدیک‌تر است یا 30 میلیارد تومانی که مهدی تاج رییس سازمان لیگ عنوان کرد " تصریح کرد: بنده در جلسه مربوطه نبودم و عدد دقیق را نمی‌دانم اما یک میلیارد و دو میلیارد چندان فرقی نمی‌کند و مهم مسیری است که باز شد و به رسمیت شناخته شد. در عین حال مطمئن باشید توافق انجام شده نمی‌تواند حدود 23 میلیارد باشد و بیشتر از اینهاست.

** انتقال پول حق پخش از طریق حساب وزارتخانه، دخالت دولت محسوب نمی‌شود

وی همچنین درباره واریز مبلغ حق پخش به حساب وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: وقتی رقم حق‌پخش در هیات دولت تعیین می‌شود و در سیکل بودجه قرار می‌گیرد یا باید به حساب صداوسیما می‌رفتیا وزارت ورزش و جوانان که نهایتا این طرف موافق انتقال پول از طریق وزارت ورزش بوده است. دولت‌ها در تمام دنیا می‌توانند به ورزش و فوتبال کمک کنند و اتفاقا می‌توان آن را به عنوان کمک دولت تلقی کرد؛ ضمن اینکه حتما قرارداد محکمی با صداوسیما خواهیم داشت تا کار از نظر فیفا مورد تایید باشد.

** منکر خطاهای فدراسیون فوتبال نیستیم

این عضو هیات رییسه فدراسیون در ادامه این گفت‌وگو در واکنش به انتقاد برخی کارشناسان مبنی بر اینکه هیات رییسه این دوره فدراسیون کارایی و تاثیرگذاری لازم را نداشته و در تصمیم‌های فدراسیون نقشی ندارد، به ایسنا گفت: به هر حال این هم یک نظر است. هیات رییسه غیرفعال نبوده، ضمن اینکه هیات رییسه را مجمع فدراسیون انتخاب می‌کند و اگر مشکلی هست، مجمع باید بررسی بیشتری برای انتخاب‌هایش داشته باشد. من منکر خطاهای انجام گرفته در فدراسیون نیستم اما خیلی از بخش‌ها حالت آزمون و خطا دارد و ما باید اصول دموکراسی را هم یاد بگیریم. هیات رییسه نسبت به بسیاری از اتفاقات افتاده در فدراسیون حساسیت دارد اما باید حرفمان را در جلسات کارشناسی بزنیم و بعد به رسانه‌ها انتقال یابد.

** فدراسیون به نگاه‌ بلندمدت در فوتبال احترام بگذارد

وی با انتقاد از سیاست فدراسیون در برخی بخش‌ها و لزوم جایگزینی نگاه بلندمدت با نگاه کوتاه‌مدت فعلی، افزود: باید مانند کشورهای پیشرفته نگاه کوتاه‌مدت به فوتبال نداشته باشیم. باید استراتژی بلندمدت داشته باشیم و متاسفانه الان نداریم. در بحث باشگاه‌داری که هنوز قدم‌های اولیه را برمی‌داریم. فدراسیون هم باید به طرح چشم‌انداز فوتبال و برنامه‌های بلندمدت احترام بگذارد.

** تصمیم‌های جدی برای فدراسیون داریم که صدایش را می‌شنوید!

بهروان در واکنش به اینکه " قبول دارید هیات رییسه در قبال برخی مسوولیت‌ها در فدراسیون کوتاهی کرده و به عنوان مثال کمیته‌های حساسی چون کمیته بین‌الملل و کمیته جوانان مدت‌هاست به دپارتمان تبدیل و همین موضوع سبب نبودن مغز متفکر و یک مدیر متخصص پی‌گیر در این کمیته‌ها شده است که ضررش را هم دیده‌ایم" به ایسنا گفت: این انتقاد را می‌پذیرم! واقعا همین‌طور است. متاسفانه این اتفاق هم به دنبال همان نگاه کوتاه‌مدت بود. در این کمیته‌ها باید آدم‌های متخصص مدیریت اصلی کار را برعهده داشته باشند. هیات رییسه به این مساله ورود کرده و در جلسات آتی تصمیم‌های جدی درباره این کمیته‌ها و سایر بخش‌های می‌گیرد که صدایش را خواهید شنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل