بازدید 4325

خسارت تصادفات رانندگی به اقتصاد کشور

معاون حمل ونقل شهرداری تهران گفت: به علت تصادفات رانندگی، سالانه خسارتی بیش از 12 هزار میلیارد تومان بر اقتصاد ملی کشور وارد می شود.
کد خبر: ۴۴۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳ 07 November 2014
معاون حمل ونقل شهرداری تهران گفت: به علت تصادفات رانندگی، سالانه خسارتی بیش از 12 هزار میلیارد تومان بر اقتصاد ملی کشور وارد می شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، «سیدجعفر تشکری هاشمی» افزود: حمل ونقل عمومی استاندارد، می تواند به میزان زیادی از این خسارت ها جلوگیری کند.

وی، مکانیزاسیون خدمات رسانی به شهروندان در سال های اخیر را از جمله اقدامات مهم مدیریت شهری دانست و گفت: اجرای زمان بندی حرکت اتوبوس های شرکت واحد با استفاده از تجهیزات به روز از جمله این اقدامات است.

تشکری جعفری گفت: مکانیزه کردن تجهیزات حمل ونقلی، طرحی بسیار وسیع است که به این منظور، اجرای مدل یکپارچه مدیریت ترافیک شهری را از طریق یکپارچه سازی سیستم های حمل و نقل عمومی در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی تاکید کرد: وجود مدل یکپارچه مدیریت ترافیک شهری، لازمه مدیریت شهری سامانمند در سطح ملی و در کل کشور است.

تشکری جعفری افزود: بطور مثال، موضوع مکانیزاسیون مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو که در تهران اجرا شده باید با کمک وزارت کشور در سایر کلان شهرهای کشور نیز پیاده سازی شود.



** طی چهار سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس هم به تهران داده نشده

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تهران دارای شش هزار و 500 دستگاه اتوبوس است که دو هزار دستگاه آن فرسوده هستند، ادامه داد: طی چهار سال گذشته، حتی یک دستگاه اتوبوس هم به تهران تحویل داده نشده در صورتیکه این کلان شهر حداقل به 11 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: تاکنون سهم 50 درصدی دولت بابت توسعه حمل و نقل عمومی تهران به مدیریت شهری پرداخت نشده و لازم است دولت در زمینه رفع مشکلات حمل و نقل عمومی و کاستی ها و کمبودهایی که در این ارتباط وجود دارد، توجه ویژه و حساسیت ویژه ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دیرکرد پرداخت بودجه توسعه حمل ونقل عمومی منجر به بروز مشکلاتی در نحوه خدمات رسانی و در نتیجه گله مندی شهروندان شده است.

تشکری هاشمی گفت: در صورت پرداخت بودجه مصوب حمل ونقل عمومی می توانیم در اقدامی ضربتی، اتوبوس های مورد نیاز را فراهم آورده و راه طولانی رسیدن به ناوگانی با 11 هزار دستگاه اتوبوس را تا جای ممکن کوتاه کنیم.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه اکنون شاهد بروز و ظهور توانمندی های تولیدکنندگان داخلی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی بویژه مترو هستیم، افزود: تحقق این مهم صرفه جویی ارزی بسیاری را به همراه داشته که البته امروز با اتکا به توان داخلی، از توانایی تامین نیازهای حمل ونقل عمومی برخوردار شده ایم.

تشکری هاشمی گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم، آماده هستیم تا تمام نیازهای حمل و نقلی شهر و شهروندان را تامین کنیم.

وی افزود: اکنون به توانمندی ها و پیشرفت های زیادی در این زمینه دست یافته ایم که به میزان قابل توجهی از ارزبری جلوگیری کرده و منجر به صرفه جویی اقتصادی قابل ملاحظه ای برای کشورمان شده است.

معاون شهردار تهران گفت: شهرداری ها از حق استفاده از فاینانس بمنظور رفع نیازهای خدمات رسانی به شهروندان از جمله خدمات حمل و نقل عمومی برخوردار هستند.

تشکری هاشمی افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی در زمینه تامین منابع مالی شهرداری ها در خصوص حمل ونقل عمومی و بویژه مترو موافق هستند و فقط منتظر موافقت شورای اقتصاد هستیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در صورت موافقت شورای اقتصاد، شهرداری تهران می تواند از فاینانس استفاده کند و سالانه 30 کیلومتر خط جدید مترو به شهروندان تحویل دهد، گفت: متاسفانه سال هاست موضوع استفاده مدیریت شهری تهران از فاینانس، گرفتار تشریفات اداری شده است.

تشکری هاشمی افزود: به دلیل کمبود اعتبارات لازم، شاهد مشکلات بسیاری بر سر راه توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی هستیم.

وی تصریح کرد: اگر اوضاع بر همین منوال ادامه یابد، افراد به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی به استفاده از وسیله نقلیه شخصی روی می آورند و مسایل و مشکلات مربوط به ترافیک، آلودگی هوا و تصادفات رانندگی تشدید خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر