بازدید 22238

سردار «حاج حسن صارمی» به یاران شهیدش پیوست

او که به حق از شاگردان مکتب امام خمینی کبیر و از یاوران صدیق او بود،در روز تاسوعای حسینی، پس از سالها تحمل درد و رنج به لقاء محبوب رسید.سرداری که در آخرین لحظات عمر با برکت خویش، با وجود رنج و درد ناشی از ترکشی که از دوران دفاع مقدس در سر به یادگار داشت، به طواف کعبه عشق خویش رفت...
کد خبر: ۴۴۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱ 04 November 2014
سردار حاج حسن صارمی به دوستان شهیدش پیوست.او که به حق از شاگردان مکتب امام خمینی کبیر و از یاوران صدیق او بود،در روز تاسوعای حسینی، پس از سالها تحمل درد و رنج به لقاء محبوب رسید.سرداری که در آخرین لحظات عمر با برکت خویش با وجود رنج و درد ناشی از ترکشی که از دوران دفاع مقدس در سر به یادگار داشت، به طواف کعبه عشق خویش رفت و پس از بازگشت در روز تاسوعای حسینی که متعلق به علمدار دشت کربلا است،شهد شیرین شهادت را نوش کرد. 

به گزارش «تابناک»، حاج حسن صارمی، از جمله شاگردان مکتب بزرگ علمدار انقلاب اسلامی، امام خمینی بود  که در سال 1342 در روستای کسب شهرستان ملایر  به دنیا آمد.او در سال 1360 در لبیک به دعوت رهبر و مقتدایش به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گشت تا با تمام  توان از کیان دین و کشورش دفاع کند. چه اینکه وی از همان عنفوان خردسالی و جوانی ش در روستای زادگاهش با تربیتی دینی و مذهبی آموخته بود که عمر و توان خود را در راه اسلام و قرآن فدا کند.

وی که از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بود در لشکر 43 امام علی(ع) فرماندهی عملیات را بر عهده داشت و در عملیات های متعددی شرکت داشت.او در عملیات کربلای یک که در تیر ماه 1365 به هدف آزاد سازی مهران حضور داشت ؛ پس از آزادی سازی این شهر و ارتفاعات دیگری که در اختیار نیروهای بعثی بود، سرانجام در 29 تیرماه با اصابت ترکش های ناشی از یک خمپاره به سر و کتف ش،مجروح شد.

شهید صارمی از سال 1365 تا روز تاسوعای امسال،با ترکش هایی که در سر داشت ،با رنج و درد و با تحمل 50 درصد جانبازی،در خدمت مردم خداجوی ملایر بود و لحظه ای از خدمت به خلق دریغ نمی ورزید.اما این اواخر و در دو سال آخر حرکت ترکشی که در سر داشت،امان از او بریده و درد و رنج،تاب و توان را از او ستانده بود. او در ماه های آخر عمر به یکی از آرزوهای دیرینه اش دست یافت و با اینکه دیگر رمقی برایش نمانده بود،عازم سفر حج گشت و در در مدینه به زیارت قبر مطهر رسول اکرم و ائمه مظلوم بقیع رفت و در شب های دلگیر بقیع بارها از خدای خویش خواست که او را به امامش و دوستان شهیدش برساند. 

حاج حسن، چند روز پس از بازگشت از طواف کعبه عشق،پس از سالها درد و رنج، سرانجام در روز تاسوعای حسینی  به دیدار یاران شهیدش پیوست و در ظهر عاشورای حسینی بر بلند دست دوستان و همرزمان و مردم شریف ملایر، تشییع و در قطعه شهدای بهشت هاجر ملایر آرام گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۴۷
روحش شاد
با عرض سلام وخسته نباشی-برادر بزرکوار لطفا خبر را درست درج بفرمایید حاج خسن حدود دو سال بود که ضایعه نخاعی ایشان تشدید شده بود و از یکسال پیش به دلیل صدمات شیمیایی عملیات خیبر فقط 30 درصد ریه هایش کار میکرد و ضمنا ایشان از طرف بنیاد 50 درصد جانبازی داشتن ولی آن چیزی که من بعنوان خواهر زاده ی شهید می دیدم بالای 80درصد جانبازی بود
صبح روز تاسوعا ایشان اصرار زیادی به انجام غسل روز تاسوعا داشتند و فرزندشان علیرضا صارمی غسل ایشان را انجام دادند و پس از غسل و خواندن زیارت عاشورا به دیار حق شتافتند. از خصلتهای بارز این شهید بزرگوار اخلاق بسیار خوب با خانواده واطرافیان بود. شادی روحش صلوات.
به یاران شهیدش و سرور و سالار شهدا حسین بن علی (ع) پیوست. روحش شاد.
عجب....روز تاسوعا.....بعد از سفر حج......
خدایش رحمت کند، در واقع خدا ما را رحمت کند، آن ها که آمرزیده اند.
شهادت هنر مردان خداست . ( امام خمینی )
عروج ملکوتی سردار شهید حاج حسن صارمی در روز تاسوعا ، نشان دهنده اخلاص و حقانیت شاگردان مکتب تشیع بوده که خون مطهرشان، انقلاب اسلامی ایران را از شر دوستان نادان و دشمنان دانا محافظت خواهد کرد .
خداوندروحش را با اباعبدا...الحسین ویارانش محشور گرداند
خدا رحمتش کند.
چرا این ها باید بعد از مرگ معرفی بشند؟ چون مقامی ندارند؟
با سلام روحش شاد ویاد دلاوریهای رزمندگان ۸سال دفاع مقدس بخیر خوشا به سعادت ایشان
خداوند او را با ائمه محشور گرداند
هم رمز ان شهید به خا نو ا ده محتر م ا یشا ن تسلت می گو یم
خدایش رحمت کند.
درود بر شیرمردانی که بی ادعا به این سرزمین کمک کردند...
خدایش رحمت کند و با اولیایش محشور نماید.
خدایش بیامرزد و راهش پر رهرو باد
روحش شادوراهش پررهروباد. برای شادی روح سروروسالارشهیدان واولادواصحابش بخصوص شهیدصارمی صلوات
روحش شاد خداوند با امام حسین(ع ) محشورش بفرماید
با سلام
بنده هم روستایی شهید بزرگوار صارمی هستم
مرحوم حاج شکرالله پدر ایشان موذن خوش صدا و خوش طینت روستای ما و از معتمدان شریف بوده اند.
مرحوم حاج حسن از بزرگانی بودند که همواره مورد علاقه اهالی بودند.
تحمل سالها درد و رنج جانبازی ایشان از نزدیک برای ما قابل لمس بود.
خدایش رحمت کند و با شهدای عالی مقام اسلام محشور گردند.
روح شهید بزرگوارمونشاد.
عزیز دلمون چند وقت پیش از حج اومد الان هم شهید شد
چقد قشنگه حجش قبول شد واقعا.
حجَّکَ مقبول
باسلام وعرض تسليت شهادت سردار سرفراز جانباز حاج حسن صارمي به حضور مقام معظم رهبري وخانواده محترم شهيد بزرگوار،روحش شاد وراهش پر رهرو باد.شهيد حاج حسن صارمي از مردان بي ادعايي بود كه بدون چشم داشتي علي رغم تحمل دردهاي ناشي ازصدمات شيميايي وضايعه نخاعي وسر بعلت تركشهايي كه دربدن مباركشان بود با گشاده رويي لحظه اي در خدمت به خلق دريغ نمي ورزيد وحل مشكلات مراجعين را واجب ميدانستند وبارها حقير شاهد بودم بااينكه خودشان كار شخصي داشتند باشنيدن مشكل مراجعين آن را رها مينمودند و به كمك وحل مشكل مردم ميشتافتند.با تشكر خيرآبادي از سربازان شهيد حاج حسن صارمي
روحش شاد به یقین که از اولیای خدا بود
من هروز عکس شهردار و بقیه. را روی در ودیوار می بینم. ولی این شهید بزرگوار. را تا شناختم
لقاء الله پس اززيارت بيت الله در ايام الله گوارايش باد
مصيبت وارده را به خانواده محترم بويژه فرزند بزرگوار ايشان حاج عليرضا صارمي تسليت عرض ميكنم
از همرزمان ایشان که در خدمت وی در جبهه حضور داشتم به شجاعت وی غبطه می خوردم با امام حسین محشور گردد انشا الله
خوش به سعادتت سردار چه روزی رفتی زمان سربازی برای یک کار اداری به پادگان امام علی واقع در شهرستان ملایر رفته بودم و ایشان را از نزدیک دیدم با اینکه یک دست و یک پایش باهاش یار نبود اما روحیه سلحشوری اش را حفظ کرده بود و خیلی خوش مشرب خاکی با همه برخورد میکرد روحت شاد سردار الحق که با علمدار کربلا محشور شدی
روحش شاد به حق که انسان وارسته و روشنفکری بودن و جاشون برای همیشه خالی خواهد شد
ایشان بسیار خوش رو و خوش برخورد بودن و از همنشینی با ایشان بسیار لذت می بردیم
روحش شاد
بنده به عنوان خادم درسفر حج سعادت نوکری این عزیزان را داشتم واقعا انسان تمام عیاری بودروحش شاد وخوشا به سعادتش انشاا...ویقیناباسیدالشهداوعلمدارکربلامحشورخواهند بود یازهرا
کجایند مردان بی ادعا
بنده سرباز ایشان درسال 72و73بودم .روح بلند لبخند روی لب اخلاقی والا ...... او پدر بود نه فرمانده . راستی از سردار عابد چه خبر.
من هم شهادت سردار صبر و استقامت را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض میکنم.خداوند رحمتش کند و با شهدای کربلا محشور شود.همیشه جاودانه خواهی ماند.
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق/ ثبت است در جریده ی عالم دوام ما//
با این ستاره ها می شود راه را پیدا کرد...
از نزدیک ایشان را می شناختم و افتخار همرزمی با ایشان را داشتم.....ایشان باید شهید می شد چون لیاقت شهادت را داشت و حیف بود که با شهادت به یاران شهیدش ملحق نشود.....یادش گرامی
شهادته سردار رشيد اسلام حاج حسن صارمي را به پيشگاه بقية الله اعظم و سرور شهيدان حسين ابن علي و خانواده محترمشان تسليت عرض مينمايم (از همرزمان شهيد )
شهادت سردار رشيد اسلام حاج حسن صارمي را به پيشگاه بقية الله اعظم و سرور شهيدان حسين ابن علي و خانواده محترمشان تسليت عرض مينمايم (از همرزمان شهيد )
سلام.سردار خوش به سعادتت که در روز تاسوعا به دیدار ارباب بی کفنت شتافتی.شک ندارم که در مدینه و در قبرستان بقیع خواسته ات از مادر عباس شهادت در تاسوعا بوده است.مدال شهادت مبارکت باد.سلام ما را هم به اربابمان برسان.
مهندس علی صارمی و محمد صارمی بانهایت تاسف در گذشت پدر گرامیتان(سـردار حــاج حســن صــارمی) را تسلیت عرض نموده واز خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت وغفران وبرای شما طول عمر مسئلت دارم .
شهادت برقامت رعنایت مبارک باد سردار واقعادرعجبم ازاین همه اخلاص وگشاده رویی
شهادت دوست گرامی،سردار جانباز و مجسمه ی اخلاق حاج حسن صارمی را به خانواده ی مخلصش و دوستان همرزم بویژه به،سردار عابدی، سردار سنگ سفیدی ،سردار شیخ بابایی، سردار چهاردولی، اسماعیل براتی سامنی،ناصر دوخواهران و.... تسلیت عرض می کنم.
سید زین العابدین صفوی
سلام. خاطره من از سردار بزگوار. من موذن مسجد محل بودم حاج حسن همیشه مسجد می آمد و همه جوانها به واسطه اخلاق نیکویی که داشت دوستش داشتند. ایشان من را خیلی دوست داشت. یه روز بعد از قبول شدن اولیه در کنکور پیش حاجی رفتم و گفتم حاج حسن من قبول شدم دانشکده قرآن . ایشان خیلی خوشحال شد و گفت فردا بیا پیشم خواستی بری مصاحبه با هم بریم . برات سورپرایز دارم .منم فردا رفتم پیش ایشان و با هم رفتیم به دانشکده قرآن. وقتی رفتیم دانشکده مستقیم رفت پیش ریس دانشکده من نمی دانستم حاج حسن چکار میکند ولی قلبم تاپ تاپ میکرد دست من را گرفت و به رییس دانشکده گفت دکتر حاتمی این دانشجوی پیرو خط امام است و معلم قرآن مسجد من صلاحیت عمومی ایشان را تضمین میکنم و گفت انشالله که در مصاحبه علمی هم نمره خوبی کسب کند . و بعدها هم واسطه ازدواج من با خواهر دکتر حاتمی شد و زندگیی شیرینی را به من هدیه داد و من خیلی مدعویون ایشان هستم و الان دکترای مدیریت دارم و هرچه دارم از برکت قرآن و راهنمایی این مرد بزرگوار است روحش شاد و یادش گرامی.
سلام خدا بر توباد ای سردار شهید صارمی .شهیدی که همیشه لبخند بر لب داشت شهیدان امروز مهمان دارند سردارشهید عبدا...عابدینی .شهیدحسین سلامی .شهید رفیعی شهید طالبی .شهید تاجوک .شهید رحمت ا...فلاحی .شهید حسین سیفی .شهید عزیزی شهید فتح ا...نظری.شهید خانجانی شهیداحمد رضا احدی .شهید داریوش ساکی .و.............اخوشا بحالتان .امروز همگی مهمان علمدار کربلا باشید انشاا...
هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود
هرگز از یاد من آن سرو خرامان نرود

حاج حسن عزیز سردار بی مدعا، از یاد نخواهم برد بیست و چند سال درد و رنجت را،از یاد نخواهم برد صبوری و استقامتت را،از یاد نخواهم برد تخلق به اخلاق الله ت را،از یاد نخواهم برد خدمت عاشقانه ات به خلق را ، از یاد نخواهم برد تو را .

محضر خانواده محترم شهید خصوصا علی آقا و حاج محمد آقا،شهادت پدر را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان اجری عظیم و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت می نمایم . روحش شاد . انشالله شفیع مان باشند.

حمید ناصری - همرزم و همراه شهید
یاد و خاطره این دلاور مردان هشت سال دفاع مقدس گرامی باد.
سردار بی ادعا ی قرار گاه کربلا از نیروهای مخلص اطلاعا ت وعملیات در عملیات عاشورا منطقه ممیمک محرم سال1363بود
مصیبت وارده رو به خانواده و خواهرزادگان ایشان تسلیت عرض می نمایم(از طرف همکارانتان در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس)
با سلام
حاج حسن از افتخارات این مملکت بود
شهادتش را تسلیت عرض میکنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی