بازدید 42650
حاشیه نگاری بر تصادف مرگبار قهرمان ورزشی؛

آیا جرایم راهنمایی و رانندگی برای چنین تصادفاتی کافی‌ست؟

البته این نه نخستین بار است که حادثه‌ای از این دست رخ می‌دهد و نه متاسفانه آخرین بار چراکه هرچه حجم خودروهای گران قیمت افزوده شده و آفت همراه شده با زیاد شدن تردد آنها، روز به روز مجال بیشتری برای ظهور می‌یابد، متاسفانه ناکارآمد بودن قوانین بیشتر خود را نشان می‌دهد؛ قوانینی که فرقی میان مجازات یک راننده خطا کار با مجازات راننده‌ای که جان دیگران را با تخلف های فراوان به بازی می‌گیرد قائل نیست!
کد خبر: ۴۴۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵ 03 November 2014
بعضی ناخواسته موجبات به دردسر افتادن و آسیب رسیدن مردم را فراهم می‌آورند و برخی اینقدر همه چیز را اشتباه فهمیده‌اند که زندگی مردم برایشان کوچکترین اهمیتی ندارد اما وقتی قرار است این دو گروه جریمه شوند، مجازات‌های در نظر گرفته شده برای هر دو گروه یکسان است؛ اگر درک ماجرا دشوار به نظر می‌رسد، ادامه مطلب را بخوانید و قضاوت کنید.

به گزارش «تابناک»، طی روزهای گذشته، در میان حوادث پر شمار رانندگی که هر روز و هر ساعت در کشورمان روی می‌دهد، حادثه‌ای رقم خورد که با بقیه اندکی تفاوت داشت؛ ایمان ولی‌زاده، قهرمان و داور بین‌المللی واترپلوی کشورمان در حالی که نامزد آلمانی‌اش "یاسمین" وی را همراهی می‌کرد، هنگام رانندگی در بزرگراه شهید چمران در تهران، بر اثر برخورد یک خودروی دیگر به خودرو‌اش، جان به جان آفرین تسلیم کرد و با همسرش در سفر آخرت هم مسیر گشت.

بدین ترتیب وصلتی که قرار بود بعد از سپری شدن ماه های محرم و صفر شکل گیرد، به کوچ این زوج جوان به دیار باقی ختم شد؛ البته نکته‌ای که این تصادف مرگبار را از بسیاری تصادفات دیگری که هر روزه در خیابان‌ها و جاده‌های کشورمان رقم می‌خورد متفاوت می‌کند، ناکام ماندن این زوج یا از دست رفتن یک قهرمان نیست، بلکه شیوه جان باختن ایشان است.

آن گونه که روزنامه ایران در شرح حادثه نوشته، ایمان در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه، در حالی که قصد داشت نامزدش را از خانه پدری خود در خیابان سهروردی به خانه‌اش در بلوار آفریقا برساند، در حالی که با خودروی اسپورتیج خود در بزرگراه شهید چمران با سرعت 80 کیلومتر در حال حرکت بود، بر اثر برخورد یک خودروی لکسوس که 200 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت، مرز حیات وممات را طی کرد.

جنون سرعت راننده لکسوس موجب شد که نتواند کنترل خودرو خود را حفظ کند و در نتیجه با خودروی اسپورتیج برخورد کند، آن را به دیوارهای سیمانی زیر پل بکوبد و موجب شود سرنشینان آن محبوس شوند. دقایقی بعد از این سانحه تیم‌های امدادی و آتش‌نشانان ایستگاه 88 با حضور در صحنه تصادف، ابتدا قسمت‌هایی از اتاق خودروی اسپورتیج را برش دادند و ایمان و نامزدش را از خودرو بیرون کشیدند تا تکنیسین‌های اورژانس جز تایید مرگ این زوج جوان، نتوانند کاری از پیش ببرند.

آیا جرایم راهنمایی و رانندگی برای چنین تصادفاتی کافی‌ست؟

در پی درگذشت این زوج، ماموران با حضور در محل حادثه، راننده لکسوس را که "پسر جوانی" بود بازداشت و صبح روز پنجشنبه وی را با دستور بازپرس پرونده روانه زندان کردند؛ پسر جوانی که به گفته پسردایی ایمان، ظاهرا در حال خود نیز نبوده است؛ "تا آنجا که شنیده‌ایم راننده لکسوس در حالت عادی نبوده و انگار مشروبات الکلی مصرف کرده بود."

البته این نه نخستین بار است که حادثه‌ای از این دست رخ می‌دهد و نه متاسفانه آخرین بار، بلکه در سالهای اخیر، همزمان با ترقی اقتصادی قشر کوچکی از جامعه در دوران بحران اقتصادی و گسترش فقر در کشور، روز به روز بر حجم خودروهای گران قیمتی که در خیابان ها رفت و آمد می‌کنند افزوده شده تا کورس گذاشتن با این خودروها در بزرگراه‌ها و خیابان ها، تبدیل به تفریحی نوظهور برای قشر جوانان مرفه شود.

بدین ترتیب آفتی جدید به مجموعه پر آفت رانندگی در کشورمان افزوده شده که راه مقابله با آن معلوم نیست؛ از این رو می‌گوییم معلوم نیست که می‌بینیم تخلفاتی از این دست یا کمتر توسط پلیس شناسایی می‌شود و یا در صورت شناسایی شدن، اهمیتی برای مالکان این خودروها دارد، چراکه بیشترین جریمه ممکنه، هزینه‌ای بسیار کمتر از یک نوبت تعویض روغن این خودروهای گران قیمت دارد!

این گزاره به این معناست که جریمه و مراقبت پلیس روش های چندان کارآمدی برای پیشگیری از وقوع تخلفات راهنمایی و رانندگی برای این قشر نیستند. از سوی دیگر شاهدیم که تخلفات این قشر گاه از حد و حدود تخلف رانندگی خارج شده و در مواردی مانند ماجرای دردناک فوق، به نوعی به جنایت تنه می‌زند اما در مقام جریمه، با سقف جریمه راهنمایی و رانندگی و در ادامه استناد به قوانینی مشخص درباره دیه گره می‌خورد.

اینجاست که می‌توان نتیجه گرفت هرچه امثال جریمه‌های صد هزار تومانی برای بسیاری از اقشار جامعه سنگین و گاه غیر قابل پرداخت به نظر می‌رسد، شدت گرفتن اختلاف طبقاتی در سالهای اخیر کاری به سر جامعه‌مان آورده که می‌بایست برای دفاع از جان عزیز مردم، به ویژه در مقابل تفریحات جنون آمیز ابرسرمایه داران و فرزندان ایشان، سقف جرایم راهنمایی و رانندگی را به محاکمه قضایی گره بزنیم تا امثال راننده لکسوس یاد شده نتوانند هر کاری دلشان خواست در جاده‌ها انجام دهند.

تنها در این صورت است که می‌توان امید داشت برخی رانندگان از خود راضی به خیابان ها به چشم پیست تفریح خود نگاه نکرده و تصور نکنند هر اتفاق شومی که ممکن است رقم بزنند، با پول قابل جبران است؛ پولی که اینقدر برای ایشان بی ارزش است که میلیاردها تومان را صرف خرید یک خودرو می‌کنند تا یکی دو سال با آن کورس بگذارند و منتظر تولید خودروهای جدیدتر در مالک پیش‌رفته شوند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴۳
انتشار یافته: ۱۴۸
متاسفانه خیلی ها هرجا که پلیس نباشه، قوانین راهنمایی رو به سادگی نادیده میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
اینها اصلاً نمی دانند قانون چیست . دلتون خوشه ها !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
اگر جریمه سرعت200کیلومتر در داخل شهر100میلیون هم باشد قطعا بری این ابر سرمایه داران رقمی نیست ونمی تواند بازدارنده باشد مگر اینکه به حبس های تا5سال محکوم شوند
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
واقعا باید جریمه این دست رو که منجر به آسیب جانی میشود رو به محاکم قضایی سپرد و جریمه رو متناسب با تخلف صادر کرد ، الان این تصادف دست کمی از قتل عمد نداره ، باید علاوه بر جریمه مالی زندان رو هم اضافه کنن تا این بچه مایه دارها فکر نکنن میتونن با پول باباشون جون مردم رو بگیرن و عوضش پول بدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
جریمه چه پول باشه، چه زندان. چه فرقی داره! اگر اونقدر دستشون به جایی بند نباشه که جریمه ی زندان براشون در نظر بگیرن، اونقدر توانایی دارن که زندانشون با پول بخرن...
چی شد؟ باز یک تصادف از ما بهتران دیدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
از ما بهتران نه ! علف هرز !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
نباید مشکلات فرهنگی جامعه را به فقیر و غنی تقسیم کرد، هر کسی که در تهران رانندگی می کند (و همچنین در شهرستانها) دو دقیقه نشده با رانندگی خارج از ضابطه، عجله، بی انضباطی، بی احترامی و بی توجهی به حقوق دیگران مواجه می شود، حالا یکی ماشین قدرتمند دارد و می تواند با سرعت 200 کیلومتر هم برود، دیگری ماشینش کشش ندارد و مرتب راه را بر دیگران سد می کند، با نور بالا در شب می راند، ویراژ می دهد و ... همین چند هفته پیش یک عدد پراید زد به یکی از آشنایان جوان ما و او را به دیار باقی فرستاد، نه صاحبش ثروتمند بود و نه مست ولی..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
بی ادب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
از ما بهتران نه زالوی جامعه
صحنه تصادف باید دقیقتر توصیف شود به هر حال داشتن خودروی لوکس که بد نیست اتفاقا زینت جامعه است اصلا ثروتمندان زینت جامعه هستند این که نکوهش نشده و الحمدلله روز به روز آقایان تکثیر می شوند این هم که قتل غیرعمد است و با پرداخت دیه حل می شود پس معلوم می شود مشکلی نداریم الهی شکر فقط اگر میخواهیم مستقیما زیر پای اغنیا له نشویم باید راهنما بزینم و برویم کنار تا دردانه های دل نازک مکدر نشوند و شکایت ما را اگر زنده مانده باشیم پیش بزرگترهایشان نبرند که آنوقت با گرز گران سراغمان را خواهند گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
با عرض معذرت از تابناک . حروم خوری خوشمزه است ! عروسی خوبان !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
زینت جامعه فرد جشم و دل سیر است که حال یا پولدار است یا نیست. تقوا مهم است نه ثروت مادی !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
خدا لعنتت کند با این دیدی که داری و خدا لعنت کند کسانی که نمیفهمن و نمیتوانند و میگویند میتوانیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
تا جایی که من میدونم خودرو لکسوس و ثروتمند زینت جامعه نیست. ثروت نکوهیده نیست ولی ثروتی که خرج تجمل بشه نه تنها زینت نیست بلکه لکه ننگ جامعه است.
ما در جامعه ای زندگی می کنیم که الگو اون امام علی بوده. امام علی حتی غذای کم خودش مثل نون و نمک رو هم به فقیران میداد و گرسنه می موند نه اینکه با لکسوس رفت و آمد کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
با تشکر از ناشناس ثروتمند 22:09!
کیا
| United States |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بابا شماها چقدر پرتین...معنی کنایه و طنز هم نمی فهمید؟ ایشون با طنز تلخ و گزنده، آقایان لکسوس دار را مورد مرحمت قرار دادند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
عالیجناب. هنرمندان ودانشمندان و حتی نظافت چیها و کلا ادمهای مفید و سخت کوش زینت جامعه هست و پولدارها ...خوب فقط پولدارن اگه از گروه بالا نباشن فقط پولدارن نه فرهنگ نه شعور نه ادب .. میشه همینکه دارین میبینین میزنن یکی دیگه رو میفرست اون دنیا دیه شو میدن میان بیرون دوباره از نو...
تنها راهش حضور فعال پلیس در شب ها و نه تنها حضور فیزیکی ایضا به اینکه الان حضور فیزیکی هم وجود خارجی نداره
پاسخ ها
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه مهمترش اجرای طرح زوج و فرده
ما و امثال ما عمری بردگی پدران این بچه پولدارها را کردیم و اونها با دسترنج ما امروز دارن اینگونه فخر فروشی می کنن. این آدم خواسته یا نخواسته باعث قتل دو نفر شده و نباید براحتی از خون اونها گذشت تا درس عبرتی برای بقیه بچه پولدارها شود.
نه كافي نيست چون يك قهرمان به رحمت خدا رفته طرف را بگيريد و اعدام كنيد. سالانه بيش از ٢٥٠٠٠ نفر انسان در تصادفات كشته و بيش از سه برابر مصدوم ونقص عضو ميشوند كه از اين تعداد ممكن است تعدادي انگشت شمار قهرمان باشند ايا جان انسانهاي غير قهرمان ارزش كمتري نسبت به جان قهرمان دارد؟ شما را بخدا از كارشناسان خبره اي كه در كشور زياد داريم برنامه اي مدون براي كم شدن اين حوادث را تهين و اجرائي كنند ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
mage adam koshan alakie?
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
دریک خیابان یکطرفه بچه سوسول پولداری بصورت خلاف دنده عقب میامدوچیزی نمانده بود مرا زیربگیرد مودبانه یاداوری کردم که ممکن بود مرازیربگیرید دقت کن وخلاف رانندگی نکن کاردست خودت ومردم میدهی درجوابم گفت خیالی نیست دیه اش را میدم.این است فرهنگ پولدارها در مملکت ما.
بله اتفاقاً يكي از همكاران من شاهد اين تصادف بوده و مي گفت راننده لكسوس مطمئناً مست بوده ! اگر با اين اراذل برخورد قاطعانه بشود راه بر جنايت هاي بعدي بسته خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
آقای کارشناس شاید موادمخدرمصرف کرده بوده!!! من تعجب می کنم شما مشگلتون بیشتر با الکل هست تا موادمخدر صنعتی و ... بیشتر جوانان درگیرمصرف موادمخدرهستند تا الکل!!! این جنون در رفتار و تصادفات در ایران معلول موادمخدر است نه الکل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
از این دیوانه ها کم نیستن که مست نیستن و ماشینشونم گرون نیست. فرهنگ خرابه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
اتفاقا یکی از دوستان من هم که این صحنه را دیده ب.و می گفت احتمالا راننده از داروهای روان گردان استفاده کرده بوده !
ظاهرا بعد از تصادف توی فاز دیگری بوده و ازخنده غش کرده بوده!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
فرهنگ خرابه............اما چنابی که میگی مست نبوده ار آمار مصرف الکل بیخبری...........
سه پاراگراف پایانی عالی و پر معنی است. مرسی
چند سال پیش در آلمان دو جوان بچه پولدار ، با خودروهای فوق گران قیمت خود کورس گذاشته بودند که توسط پلیس دستگیر شدند. قاضی دادگاه ، علاوه بر محکومیت این دو جوان به زندان، جریمه ی سنگین و توقیف بلند مدت گواهینامه ، دستور داده بود که خودروهای گران قیمت آنها را جلوی چشمانشان با لودر له کنند
ای کاش اینگونه قوانین کشورهای به اصطلاح کافر ، در ایران اسلامی اجرا می شد تا دیگر یک بچه پولدار به کسی نگوید با ماشینم از رویت رد می شوم و بدون اینکه پیاده شوم ، یک کوپن بیمه رویت می اندازم و می روم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
شایعه نکنید اروپا قوانین سختی دارد اما جنگل نیست دوست عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
این بیمه هم مصیبتی شده ...از یه طرف از ادمهای بد بخت و بیچاره ای که خطایی هم مرتکب نمیشن پول میگیرن میدن دیه و جریمه ادمهای خلاف کار و از یه طرف ایجاد بی مسئولیتی میکنند. متاسفم برای قوانین ناقص
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
خدا خیر دهد به قضاوت آلمانیها
sam
| Germany |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
sorat rafta dar alman zendan nadard,jarimeh sangin,toghife boland modat gavahinameh,lotfan harfahi man daravori az khodeton nayari,malomishe ta hale to kharej narafti,chejori ba parcham america pygham gozashti nemifahmam
ناشناس
| United States |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
شایعه نیست. در آرشیو مجله ی ماشین موجود است..
در اروپا بر خلاف ایران ، قوانین به دادگاه ها اجازه می دهد با متخلفین مرتبط با قوانین راهنمایی و رانندگی ، برخوردهای سختی انجام شود.. همانطور که نوع محکومیت و میزان خسارت پرداختی در تصادفات با توجه به میزان تحصیلات ، موقیعت اجتماعی و ثروت متخلف توسط دادگاه تعیین می شود نه مانند کشور خودمان که جریمه تخلف یه دکتر و یا یک سوپر میلیاردر مازراتی سوار با یک دیپلمه ی پیکان سوار برابر است !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
وقتی افرادی با پول وپارتی بورسیه دانشگاهها رامیگیرندوبعداز برگشتن تامین هستندچه انتظاری دارید.
چرا بی دلیل به قیمت ماشین ربط میدید؟
سال پیش یک پژو در اتوبان پراید من رو هل داد زیر تریلی و خسارت خودش رو هم از راننده تریلی گرفت.
سرعت مجاز باید کاهش پیدا کنه. وقتی همه داخل شهر 100 کیلومتر میرن یکی هم پیدا میشه 200 تا بره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
هان؟سرعت مجاز و کم کنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عقل و دادن که آدم سرعت و رعایت کنه.......
با عرض سلام
اين مقاله كاملا احساسي و مغرزانه است.
در تمام دنيا قانون براي تمام افراد يكسان است و صرفا بنا به اشتباه معدود افراد قانون تغيير نميكند و اينكه ما مشكل را اين بدانيم كه قشر مرفه صاحب اين نوع از رفاه است تنها پاك كردن صورت مسئله است.
مشكل اصلي در كشور ما قيمت بسيار بالا و كاذب خودرو هاي متوسط خارجي و كيفيت بسيار پايين خودروهاي داخليست كه خودروسازان با قيمت هاي گزاف به مردم ميدهند و اينگونه براي خود و خانواده ي خود ماشين هاي خارجي ميگيرند . زيرا در صورت بالا نبودن قيمت هاي خودرو تمامي اقشار ازين امكان بهره مند ميشوند و خودروي رده پايين و كارگري مثل اسپرتيج به قيمت ١٤٠ ميليون تومان به فروش نميرسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
منظور این بوده این قشر مرفه بقیه شهروندان را بدهکار خود تلقی میکنندچون پول دارند جان سایر رانندگان وشهروندان براشون مهم نیست...
امين بديعي
| United States |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
با عرض معذرت مجبورم بگويم استدلال از اين بي منطق تر نمي شد ! يعني شما ميگوئيد اگر در جلوي اين لكسوس يك مرسدس بنز 290 توليد سال 2015 قرار داشت هيچ اتفاقي نمي افتاد ؟ شما هيچ ميدانيد كه وقتي وزنه اي با نزديك به 2 تن با سرعت 200 كيلومتر در ساعت به تانك هم بخورد تانك را خورد مي كند ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
در جزیره ایران خودروی متوسط اسپورتیج کره ای به قیمت لامبورگینی عرضه می شود تا شاید در بهشت رستکار شویم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
مغرضانه !
کاملا درست ومنطقی است که برای این قشر جریمه هایی از جنس دیگری وضع شود شبها که پلیس نظارتی برتردد این خودروها در بزرگراهها ندارد جنون سرعت بیشتر می شود !پلیس هم هیچی دیگه اینارو راحت گذاشته !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
پلیس از حجم بالای تخلفات در رانندگی من و تو ناکارآمد شده است واین وضع در همه معضلات جامعه رخنه کرده
به این میگن "رانندگی تحت تاثیر مواد"(driving under influence), در همه جای دنیا تصادف منجر به مرگ در همچین وضعیتی مساوی قتل عمده و نصف کتاب و سوالات امتحانات آیین نامه در آمریکای شمالی مربوط به این مساله است؛ پلیس و قانون ما سر تا پا ایراد داره؛چه ربطی به ماشین گرانقیمت طرف و عقده گشایی ضد ثروتمندان داره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
چون احتمالاً پراید نمی تونه با سرغت 200 بره ! افتاد ؟
بنظر من جریمه باید متناسب با قیمت خودرو باشه مثلا یک یا دو درصد قیمت خودرو با این کار بغیر از پول برای خرید خودرو باید پول و فرهنگ برای سوار شدن اونو هم داشته باشی
این جور راننده ها باید محاکمه و حبس های طولانی مدت محکوم شوند200کیلومتر سرعت یعنی راننده میدونه هر لحظه ممکن است خانواده ای را عزادارکند ولی اهمیت نمی دهد واین هم به خاطر پول باد آورده ای است که در این سالها به جیب این اقشار ریخته شد مثلا از معاملات دلار،سکه،انبارکالاهای اساسی در زمان تحریم ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
مرگ بر ...
وقتی شخصی دستش قمه بگیره و در خیابان چرخ بزنه پلیس بازداشتش میکنه و تحویل دادگاه میده، حالا اگه بجای قمه پشت ماشین بشینه و جان دیگران رو تهدید کنه باید دادگاهی بشه و از حقوق اجتماعی محروم بشه، دقیقا مثل کشورهای پیشرفته
سلام بخدا تقصیر پلیس هم هست . مثلا در جاده چالوس کرج از ساعت 12 شب تا 6 صبح پلیس ها همه در ماشین خوابند و راننده های خودروهای آنچنانی هر کاری دوست دارند می کنند سردار مومنی هم فقط .....
راننده هاي عزيز بي توجهي شماها در خيابان وجاده واتوبان حادثه آفرين وخداي نكرده بازي باجان انسانهاست كه باهيچ چيزي قابل برابري نيست
توراخدا مواظب باشيد
دست اندرکاران سایت تابناک لطفا موضوعاتی از این دست یا تردد دیوانه وار کامیونها در کمربندی شهرها یا اتوبانهای شهر در شب را پیگیری کنید.تصادف با اینها صددرصد فوتی دارد.چند شب قبل ساعت 11 داشتم در شهر اصفهان رانندگی می کردم که دیدم یک کامیون با سرعتی بیش از 110-100 کیلومتر از مقابلم چراغ قرمز را رد کرد.این حرکت دیوانه وار می تواند جان خانواده ای را به سادگی بگیرد.چرا پلیس پدر اینها را در نمی آورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
به شدت موافقم .
ناشناس
| United States |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
چون مجلسیان به پلیس این اجازه را نمی دهند .. متاسفانه پلیس راهنمایی و رانندگی باید مطابق قانون مصوب مجلس جریمه کند ، جریمه ای که برای همه یکسان است...
این قشر مرفه چرا همیشه جنون دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
چون خیلی از اونها صاحب پول های باد اورده شده اند و به واسطه دانش و تلاش به اون سرمایه نرسیدن و کسی که پله پله بالا نرود احتمال به جنون رسیدنش بسیار است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
مربوط به قشر مرفه نیست.خیلی هایمان به سبب ضعف قانون و ضعف مجری قانون و قانون های عجیب و غریب, دچار جنون شده ایم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
خیلی ها جنون دارند ولی ماشینشون 200 تا نمیره و اونقدر پول ندارند که بدونند پول دیه رو میتونند بدهند
چرا می گی راننده لکسوس مست بوده؟چرا تهمت می رنی؟با کدام دلیل با ابرو مردم بازی میکنی؟برای رفتن از سهروردی به جردن باید از دم اتی ساز رد شد؟هر چیزی دلت می خواد می نوسیش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
حالا شما ناراحت نشو!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
با تشکر از مرفه محترم !
ناشناس
| United States |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
اگه مست نبود با 200 تا نمی رفت... اگه مست الکل هم نبوده ، مست پول باد آورده که بوده...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
اگر مست نبود و روانگردان هم مصرف نکرده بود پس حتما دیوانه ای بود که از قفس پریده بود که داخل بزرگراه شهری با 200کیلومتر سرعت رانندگی می کرد. ضمنا اگر دوتا جوان خواستند سر راه منزلاشون ده دقیقه بیشتر باهم باشن و با فرض خلوتی خیابونها یک گشتی هم بااتومبیل بزن از کسی باید اجازه میگرفتند ؟؟ زهی بی انصافی!
يكي از مهمترين وظايفي كه نمايندگان مجلس بعهده دارند اين موضوع است كه نكات ظريف و بن بست هاي قانوني كشور را پيدا كرده و با تصويب قوانين كاربردي ملت را در مقابل خطرهاي احتمالي حفاظت نمايند و يا اينكه قوانيني را كه كارآمدي خود را از دست داده اند شناسائي و بروز كنند !
رانندگی در حالت مستی مگر مصداق قتل عمد نیست؟نمی دانم که می پرسم.
پاسخ ها
ستاره
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
مثبت دادم ولی باید ثابت بشه.
شما هم هرچیز را بهانه میکنید برای بالا بردن جریمه ها و درآمد بیشتر برای راهنمایی و رانندگی، فرهنگ سازی در رانندگی را کی باید انجام بده خدا میداند. اینهمه جریمه زیاد شد فرهنگ رانندگی بهتر شد؟!!!!
خودتون قضاوت کنید
یکی از راهها طولانی تر کردن مدت زمان آموزش برای اخذ گواهینامه است مثل اروپا که حدود نه ماه طول میکشد و راننده در تمام آب وهوا و داخل و خارج شهر آموزش میبیند و بعد امتحان میدهد
کسی که نه ماه طبق اصول رانندگی کرد سخت تن به زیرپاگذاشتن قانون میدهد.
پاسخ ها
sam
| Germany |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
ki gofte 9 mah tol mikeshe,man to alman ba 1 mah amozesh teori va ranandegi gavahinameh gerftan,in ghanonhar az koja myarin???
متاسفانه ربط زيادي به نوع ماشين نداره ... مثلا رانندگان پرايد هم حركات خطرناك و مرگباري را با خودروهايشان انجام ميدهند . و بدتر از همه موتور سواران داخل بزرگراهها هستند كه بزرگراه را با پيست اشتباه ميگيرند و پليس هم از پس اينها بر نمي آيد..!!مسأله اين است كه اين نرخ جرايم بازدارنده نيست.. و بايد قوانين اصلاح و كارآمد شوند!ارزانترين لكسوس قيمتي بالغ بر ٢٠٠ميليون دارد و شخصي كه چنين ماشيني سوار ميشود يقينا تا الان با استخدام وكيلي كاربلد از بازداشت درآمده است..! و نهايتا ٥٠٠هزار تومان جريمه راهور ناجا نصيبش ميشود.
به نظر من بايد تجديد نظر اساسي در نرخ جرايم صورت بگيرد و البته مجازات ها و اقدامات تأميني بازدارنده مثل حبس يا خدمات عمومي رايگان براي چنين خاطياني صورت بگيرد.رانندگاني كه اينگونه جان خود و ديگر افراد بيگناه را به بازي ميگيرند بايستي براي مدت طولاني از رانندگي با هر نوع خودرويي محروم شوند و درصورت تخلف از اين محروميت به حبس محكوم شوند و اين حبس ها هم قابل تعويق و تعليق و ديگر بهانه هاي فرار از مجازات نباشند..!!
هیچ راهی نداره مگر این که جرائم رانندگی را مثل جرمهای دیگر بکنند که در سوابق فرد خاطی سوسابقه محسوب شود. راهش مثل کشورهای دیگر همین است و بس.
توقیف خودرو
توقیف گواهینامه به مدت یک سال
حبس خانگی
در صورت تکرار تخلفات خطرناک لغو مادام العمر گواهینامه و زندان
پاسخ ها
همشیره
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
خیلی تند میری اخوی.
پلیس فکر میکندفقط با افزایش جریمه ها مشکلات را حل کرده در صورتیکه با پول خیلی از مسایل را در این کشور میشود حل و فصل کرد.اقایان فرمانده که این پست ها را قبول میکنید,ببینید در کشورهای دیگر چگونه فقیر و غنی در برابر قانون و مقررات یکسان میباشند و راهکارهای اجرای صحیح قانون مطالعه بفرمایید و سلامت نف
مطمئنم بیشتر از دو روز هم بازداشت نمیمونه اون قاتل!
بهترین راه جریمه زندان، کار اجباری برای تخلفاتی ازاین دست می باشد. همچنین درباره مبلغ جریمه بهتر است جریمه به دو صورت محاسبه شود:
1- مدل فعلی یک قیمت پایه به ازای هر تخلف
2-درصدی از قیمت صفر خودرو.

هر کدام از دو مورد فوق بیشتر بود، به عنوان جریمه به شخص داده شود
باید اعدام بشه
محرم و مستى وسرعت وكشته و قانون
خواهش میکنم سلامت نفس را به پلیس برگردانید تا اجرای قانون برای فقیر و غنی یکسان اجرا شود.بررسی کنید که به چه دلیل اکثر مردم و مسولین از وظایف قاونی خود سر باز میزنند؟چرا قانون تا این حد در کشور ما نادیده گرفته میشود؟
پول باد آورده آدمو وحشی می کنه.
بخدا آدمی که با عرق ریختن لکسوس خریده باشه هرگز اینطوری رانندگی نمی کنه.
خدا رحمت کنه..
تابی ابــــــــر ســــــــــــرمـــــــــایـــه داران را خوب اومدی.که درشرایط تحریم واختلاس رشد کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
زمان احمدی نژاد متاسفانه اختلاف طبقاتی خیلی شدت پیدا کرد
سلام. کافی نیست تابی جون ولی قبول کنیم ایراد اصلی از نظارت بر اجرای قانونه. تا حالا نشده وقتی دیوانه ای لایی میکشه با سرعت بالا و من و دیگران رو به خطر میندازه پلیسی ببینم! برخوردی ببینم! قبول کن نظارت و اجرا ایراد داره نه قانون.
اینها فقط پول مشربوبشون اندازه قیمت پراید است
جریمه سرعت 200 کیلومتر باید دویست میلیون تومان باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
دوست عزیز واسه کسی که پول باد اورده داشته باشه 1 میلیارد هم چیزی نیست.خانه از پایه خراب است.
وقتی قانون را نادیده می گیریم و از طرفی قانون محکمی وجود ندارد نتیچه 30 هزار کشته در سال است. در اینجا اگر کسی تخلف بزرگی انجام دهد نتیجه ابطال گواهینامه و اقدام مجدد برای گرفتن گواهینامه است که حدود 3000 یورو هزینه دارد و زیر نظر روانشناس انجام می شود. جریمه هم بر اساس میزان درآمد افراد است. به خدا من می توانم 2 ماهه شرایط رانندگی را در آن کشور اصلاح کنم.
بنام خدا
در پاره اي از كشورها ميزان جريمه بر اساس نوع تخلف انجام شده بعلاوه شخصيت اجتماعي فرد تعيين ميگردد همين چند سال پيش مدير شركت نوكيا بخاطر يك تخلف رانندگي چند صد هزار يورو جريمه شد .
در كشور امريكا يكي از مشخصه هاي فردي براي كانديداتوري رياست جمهوري توجه به قوانين رهنمايي رانندگي است .
در كشور قبرس شمالي سرعت بيش از پنجاه و پنج كيلومتر در بزرگراههاي داخل شهري جريمه سنگين و ضبط گواهينامه را داراست .
من فكر نميكنم تخلفات رانندگي ربطي به پول فرد و يا ثروت او داشته باشد بيشتر موضوع جنبه فرهنگي و شخصيتي دارد سالها قبل و در پيش از انقلاب اصطلاحي بين مردم كشورمان رايج بود و ان اين بود كه اگر كسي بشكلي خودنمايانه رانندگي ميكرد ميگفتند فلاني تازه ماشين خريده و داره عقده خالي ميكنه به هر حال من فكر ميكنم بهترين شكل جريمه براي اين گونه اشخاص توقيف ماشين بمدت شش ماه يا يكسال است .
تا وقتی که مقامات و مسولین قانون را رعایت نکنند,از مردم نمیتوان انتظار داشت که قانون را رعایت کنند.قانون وقتی قابل اجراست که برای همه یکسان باشد.
اینهمه هزینه کردند و در بزرگراه ها دوربین نصب کردند؛ چرا مراقبتی نیست؟ مطمثنا این افراد سرعت رفتن در بزرگراه ها را بارها تمرین میکنند. اینطور نیست که همان بار اول تصادف کنند. بمرور چنان جسور می شوند که موقعیکه مواد نشثه آور و مسکرات مصرف کرده اند نیز پا را حسب عادت بر روی پدال گاز می فشارند و نهایتا سوانح مرگبار را موجب می شوند. بنابراین اولین تخلف آتان اگر ثبت و متخلف تحویل دادگاه شود و با جربمه سنگین مواجه شود مثلا 10 یا 20 میلیون تومان گمان ندارم ادامه دهد. اما متاسفانه منزل ما که جنب اتوبان است هر شب شاهد صدای ناهنجار اگزوز اتومبیل های کورس گذار هستیم و این یعنی خاموش بودن دوربین های ثبت تخلف پلیس. با تحویل متخلفین گردن کلفت که تخلف سنگین و سرعت های بالا دارند به دادگاه ها دیگر احتیاج به اضافه کردن جربمه ها برای تخلف های سهوی و در حالت های عادی برای مردم پراید سوار نیست.
lمتاسفانه در ایران از جایی که تناسبی بین جرم ومجازات وجود ندارد در بسیاری از جرایم از جمله رانندگی ادم کشی بسیار امری راحت شده به راحتی خانواده ای را ویران میکنیم اشیانه را از هم میپاشیم چند نفری را از ارزوهایشان سلب میکنیم انوقت به راحتی کارت بیمه را میگذاریم روی میز دیه پرداخت میشود وحداکثر جرمی که برای من راننده چه ماشین چه موتور چند ماه زندان که به جریمه نقدی تبدیل میشود و همین عدم تناسب جرم ترس از قانون را و عدم اطاعت از مجری قانون را بدنبال دارد که شاهد ان هستیم اگر قانون قاطعانه علاوه بر جرایم نقدی و زندان جرایم غیر نقدی و غیر محبسی مانند اجرای حقوق معنوی سلب امتیاز بلند مدت رانندگی وبه کار گماشتن طولانی مدت در امور اجتماعی به عملیات پیشگیرانه اضافه کند شاید دیگران را اگاه شخص را متنبه وبا اجرای حقوق معنوی شخص زیان دیده را در تحمل اسیب ناشی از بی احتیاطی خاطی یاری کند چه عیبی دارد شخصی که با موتور خلاف امده و موجب سلب امنیت و اسایش شده توسط پلیس پس از جریمه و ضبط موتور مدتی هم بخاطر اسیب رساندن به اجتماع به کارهای عمومی وا دار کرد مثلا طول همان خیابانی را که خلاف امده را به مدت 1ماه جارو کند حالا اگر پولش از پارو هم بالا برود باید ان یک ماه را هر طوری است لباس مخصوص بپوشد خیابان را جارو کند تا دیگر خلاف نکند یا تنبهاتی از این قبیل وگرنه اگر قرار باشد مجازات هر جرمی با پول حل شود نتیجه اش میشود این چیزی که امروز می بینیم
مشکل اصلی انفعال پلیس در مقابل تخلفات رانندگی است. همه در جاده های کشور با رانندگی بسیار خطرساز بعضی از خودروها مواجه شده اند. علت آن چیزی نیست جز عمل نکردن پلیس به وظایفش - فقط با جریمه نقدی نمی توان جلوی تخلف را گرفت. پلیس نمیتواند جلوی تخلفات را بگیرد به همین دلیل خودش را پشت جریمه های نقدی قایم می کند تا بگوید دارد به وظیفه اش عمل می کند. ولی اگر به وظیفه اش عمل می کرد وضعیت رانندگی در کشور اینگونه نبود. درست مثل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که بجای عمل به وظیفه ذاتی اش فقط جریمه نقدی و محرومیت در نظر میگیرد. خودش هم میداند که با این جریمه ها هیچ کس اصلاح نمی شود ولی چون کار دیگری از او بر نمی آید خودش را پشت جریمه ها مخفی میکند تا بگوید دارد به وظیفه اش عمل میکند. یاد شاه حسینی به خیر که با قاطعیت حکم صادر میکرد و پاس حرفش می ایستاد و همین باعث برکناریش شد
بايد ماشين رانندگان خطرناك را مصادره نمود و پس از فروش خودرو از طريق مزايده با بودجش توالت عمومي با نام راننده مجرم احداث نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
گل گفتی . هزارلایک
چه ربطی به خودروداره مگراسپورتیج سرعت نمیره یا غیرلوکس نکن قرار دوباره چماق بشه برسر واردات خودروهای ایمن وخود رادرخون عزیزانی که درجاده هاریخته میشه شریک بدونین
امیدوارم شما این نظر تکراری رابگذارید تمامی این مشکلات راه کاردارد طرحی درکلاس جهانی ومطابق با نرم داخلی کشور واستانداردجهانی که پس از بارها تایید همچنان منتظر مسولین هستیم
(نظام مدیریت یکپارچه حمل ونقل وایمنی کشور)
به نام خدا : شک نکنید که خیلی از مسوولان باید جواب گوی خون این عزیزان باشند .
البته نوع ماشين و عامل تصادف(مستي راننده)خيلي موضوع اصلي نيست چون خيلي از همين جووناي بي پولي كه با موتور يا پرايدويراژ مي دن هم خيليشون مستن البته با نوع ارزونش.پس اينكار مختص پولدارا نيست.به قول نگارنده ،موضوع ،نوع نگاه اين قشر نو ثروتمندان است كه تو اين چندسال به بركت اوضاع اقتصادي فاصله بيشتري از بقيه گرفتن.شايد اون كليپ پليس نامحسوس را ديده باشيد كه پليس راننده ي يه ماشين خارجي رو نگه مي داره و بهش مي گه با اين تخلفاتتون كلي جريمه مي شي و بيست نمره ي منفي گرفتي.يارو خنديد و گفت:اه،من تو مدرسه نمراتم هميشه كم بود،بالاخره يه بيست گرفتم.اين نوع ولنگاري بيشتر بين قشر ثروتمندان به اصطلاح نوكيسه ديده ميشه .خيلي هم هستن كه هميشه ثروتمند بودن و خانواده و فرزندان با جنبه و مردمداري دارن.
متاسفم که باز بعضی از دوستان ثروت یک عده از جامعه ارو مایه دسترنج خودشون می دونن و گهگا هی از قشر ثروتمند طلب میکنند.
نویسنده محترم خیابان و اتوبان جای حرکات غیرممکن نیست که بعضی از هموطنان در ساعات مختلف شبانه روز با وسیله های مختلف و سطح های مالی مختلف انجام میدهند.
رعایت قانون نه به ثروت ربط داره نه نوع ماشین و نه سطح درآمد .
رعایت قوانین در ابتدا به آموزش بر می گرده که از کودکی باید در کتابهای درسی و گفتار معلمان باشد و ثانیا" ریسک پذیری و قانون گریزی راننده.
جامعه به اندازه کافی شاهد اختلاف طبقاتی هست لطفا" با این صحبت ها پررنگ تر از اینی که هست نکنید.
دوستان تابناک هم چندیست به بیماری عوام زدگی و مطبوعات زرد دچار شده...
درست که راننده لکسوس رو باید با چیزی بیش از جریمه رانندگی عقوبت داد، اما بزرگنمایی اون و اینکه هرکسی که لکسوس و پورشه سواره، به قانون و جان دیگران بی اهمیته دیگه گزافه!!!
چند سال قبل در شهر ما یک نفر با ماشین به یک موتوری زد و جوانی را کشت. نصف شب. خدا شاهده فقط همان شب در بازداشتگاه بود. طرف بازیکن تیم ملی جوانان بود. اصلا صدایش را هم در نیاوردند. فقط یک شب در مقابل قتل یک جوان. مقصر هم خودش بود. تازه مردم با افتخار ازش حرف می زدند که چقدر زرنگ است.
چرا اینقدر به این تصادف گیر دادین؟ چرا اینقدر رو ماشین طرف زوم کردین؟ سالی چندین هزار نفر در این مملکت به همین علت کشته میشوند چند درصد ماشینشون لکسوس یا اسپرتیج هست!!! دلیل تصادف هم کالا ربط به فرهنگ رانندگی و جاده های غیر استاندارد دارد...لطفا انقدر به بچه پولدار بودن طرف گیر ندین اصل مشکل چیز دیگست که ربطی به ثروت مادی ندارد بلکه......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
ثروت باد آورده موجب ولنگاری و تهدید جان و مال دیگران می شود و امنیت جامعه رابه ضرر طبقات زحکمتکش کاهش میدهدو در مقابل قانونگذاران ثروت برای ایجاد حاشیه امنیت ثروتمندان قوانین محافظت کننده تصویب می کنند و باز هم امنیت طبقات کار کاهش بیشتری پیدا میکند.
متاسفانه ......... باید بابت رانندگی در حالت غیرعادی منجر به تصادف مرگبار حکمی در حد بیست سال زندان بدون عفو و بخشودگی همراه دیه چندین برابر در نظر گرفت چون این افراد به خاطر پول فراوانی که دارند می گویند می کشیم دیه اش را می دهیم اما اگر بیست سال بروند زندان بدون عفو آدم خواهند شد
با سلام
به نظر بنده تمام این مشکلات جامعه ما به علت ارزشمند نبودن انسان می باشد.جامعه ما جایی است که بر روی انسان های دانشمند و فرهیخته استوار نیست و بود و نبود انسان کار امد نیاز برای آن جامعه نمی باشد.
انسان هایی که در این جامعه زندگی می کنند به واسطه رانت به جایگاهی می رسند که شایسته ان نبوده و نیستند.
در جوامع انسان محور شما تلاش کرده و به واسطه تلاش پله پله بالا میروید اما در جوامع دارای منابع بسیار که اگر خوب مدریت نشود این منابع به جای پیشرفت جامعه, رانتی می شود در دستان انسان های ناکارامد و بلاهای این چنینی قطعا قابل پیش بینی خواهد بود.
باشد که خداوند به ما بصیرت دهد و دانش در جهت شناخت و ساختن جامعه ای پویا و کار آمد.
با سلام
به نظر بنده تمام این مشکلات جامعه ما به علت ارزشمند نبودن انسان می باشد.جامعه ما جایی است که بر روی انسان های دانشمند و فرهیخته استوار نیست و بود و نبود انسان کار امد نیاز برای آن جامعه نمی باشد.
انسان هایی که در این جامعه زندگی می کنند به واسطه رانت به جایگاهی می رسند که شایسته ان نبوده و نیستند.
در جوامع انسان محور شما تلاش کرده و به واسطه تلاش پله پله بالا میروید اما در جوامع دارای منابع بسیار که اگر خوب مدریت نشود این منابع به جای پیشرفت جامعه, رانتی می شود در دستان انسان های ناکارامد و بلاهای این چنینی قطعا قابل پیش بینی خواهد بود.
باشد که خداوند به ما بصیرت دهد و دانش در جهت شناخت و ساختن جامعه ای پویا و کار آمد.
وقتی خانواده های کوچکی چند ساله مایه دار میشوند فرهنگشان بجای رشد ضعیفتر میشود و جنون گریبانگیر این آقازاده های اختلاس خور میشود که متاسفانه اکثر مواقع جان مردم عادی در خطر میفتد- من پیشنهاد میکنم خانواده ها مورد بررسی قرار بگیرند و اگر طی چند سال پیشرفت کرده اند (نوش جانشان) کلاسهای مجانی با هزینه بیت المال برای رشد فرهنگی اعضای خانواده برای آنها تشکیل شود البته اول مجلس تصویب بکند، فرهنگ رانندگی ، فرهنگ مدیریت بر شرکتها و جامعه و همچنین فرهنگ زندگی با انسانها و همنوعانش
مسئیه اصلی تناسب جرم و مجازات است! درسته که تمام تصادفات(اصولا هر جرم به ظاهر یکسان) از لجاظ کمی یکسان هستند اما از لحاظ تاثیر اجتماعی متفاوت عمل می کنند .بنابراین سیستم قضایی و قاضی بایستی دارای اختیارات کافی باشند تا مجرم را بر این مبنا مجازات نماید. و لازمه این امر هم وجود قوانین عرفی است.
سلام، ضمن تشکر از مطلب خواندنی شما.
عنوان مطلب اشتباه است. ظاهراً منظور این است: "آیا مجازاتهای فعلی برای پیشگیری از جرایم راهنمایی و رانندگی مؤثر هستند؟"
فقط اعدام مممممممممممممممممممممممممممم
چرا اینقدر به این تصادف گیر دادین؟ چرا اینقدر رو ماشین طرف زوم کردین؟ سالی چندین هزار نفر در این مملکت به همین علت کشته میشوند چند درصد ماشینشون لکسوس یا اسپرتیج هست!!! دلیل تصادف هم کالا ربط به فرهنگ رانندگی و جاده های غیر استاندارد دارد...لطفا انقدر به بچه پولدار بودن طرف گیر ندین اصل مشکل چیز دیگست که ربطی به ثروت مادی ندارد بلکه......
بله. من دوست آلمانیم ماشینش بخاطر تخلف یک ماه توقیف شد. تازه 500 eu هم جریمه. با نمره منفی. بخاطر اینکه دوربین ازش عکس گرفته بود و مست بوده.
اگر معنی شخص محارب در جامعه کسی هست که خوف و وحشت در جامعه ایجاد می کنه، آیا این افراد که اینجوری در بزرگراه ها اینطور زندگی افراد رو به تباهی می کشن مصداق محارب نیستند؟
باید کسانی که بیش از 200 کیلو متر میرن و سرمایه ای بالاتر از 200 میلیون دارند را 1 میلیارد جریمه کرد!
چرا الکی به ماشین گیر میدی در اکثر تصادفات پراید یاپژو پارس حتما هست شاید نویسنده محترم این مقاله چون خودش نمیتواند این ماشینها را بخرد ناراحت هست
روزی این همه تصادف پراید میشه در جا میمیرند بدبخت ها. حالا دلمون باسه یه مشت بچه پولدار بسوزه ؟! ماشین ایرانی که بچه های میتونند بخرند با یه عالمه قرض و بدهی نصف این سرعت ها رو هم نمیتونه تحمل کنه. یه سر به بهشت زهرا بزنید ببینید قطعه ها چهطوری دارن از جوان ها پر میشدند.
چرا الکی به ماشین گیر میدی در اکثر تصادفات پراید یاپژو پارس حتما هست شاید نویسنده محترم این مقاله چون خودش نمیتواند این ماشینها را بخرد ناراحت هست
چرا می گی راننده لکسوس مست بوده؟چرا تهمت می رنی؟با کدام دلیل با ابرو مردم بازی میکنی؟برای رفتن از سهروردی به جردن باید از دم اتی ساز رد شد؟هر چیزی دلت می خواد می نوسیش؟
در کشورهای بزرگ دنیا این اتفاقات جرم است نه تخلف. در سابقه طرف درج می شود و برای همه موارد آن را مد نظر قرار می دهند. اما اینجا دیه را بیمه می دهد و خلاص....از پایه غلط است. از پایه.
كاري كه اين اقا كردن مثل اين ميمونة كه يه نفر مست با أسلحه بياد تو خيابون شروع كنه تيراندازي،. حكم اين شخص إعدامه ولي اگه با ٢٠٠ تا سرعت بزنه به يه نفر و بكشه، ديه!!!!
تو اروپا و أمريكا هم اين افراد زنداني هاي طولاني مدت ميرن
بارک الله لکسوس که بقول یکی با دو تن وزن به اسپورتج زده سرنشینش چیزیش نشده!!! جان انسان بی ارزش تر از آن است که درموردش بحث شود. سرنوشت انسانها را خود همین انسانها تعیین میکنندو ارزششان نیز توسط انسان دیگری تعیین میشود..نمیشود کاریش کرد بالاخره «انسان »بازنده است .می خواستم بگویم خوش بحال حیوانات که اتومبیل سوار نمیشوند ولی دیدم که سرنوشت انها نیز در دست انسانهاست.
سلام . پلیس همش دنبال افزایش عمومی جریمه است. نمیشه جریمه ها با توجه به نوع ماشین هم تغییر کند. مثلا پیکان با سرعت غیر مجاز 140 تا بشود 100 هزار تومان، لکسوس بشود 300 هزار تومان. روش خوبیه ها. رییس پلیس جان بهش فکر کن. منبع خوبیه داداش.
مجازات قتل غیرعمد درتصادفات رانندگی صرفا جریمه نقدی نیست ششماه تا دوسال حبس داره اگه راننده مست باشه به حداکثرمجازات یعنی دوسال حبس محکوم میشه /لطفا چاپ کن تابی/
تمامی افراد برایه خانواده هایشان قهرمان هستند و این قضیه هیچ ربطی به موقعیت اجتماعی این شخص ندارد. .......... به نظر من مهم ترین عامل بازدارنده ، کنترل آنی هست، همونطوری که دوربین کنترل سرعت همه جا هست پس میشه خیلی سریع چنین مواردی را کشف و متوقف کرد و گرنه جریمه سنگین همیشه بازدارنده نیست.
نگران نباشید احتمالا بعد تعطیلات آزاد میشن شاید فرزند یکی از مقامات باشند. مردم عادی که اینگونه نیستند اینان غیر عادیند
به نظر من رانندگی در حالت مستی باید مشابه قتل عمد حساب بشود و به نظر من تابناک باید دادگاه این آقازاده را دنبال و مردم را از نتیجه دادگاه مطلع کند که مبادا این مسئله هم مشمول زمان شده و این آقازاده با یک جریمه نقدی سبک مشکلش برطرف شود و هیچ کس هم نفهمد که چه شد...
این رفتارهای جنون آمیز تو هر قشری رخ میده مگه تا حالا پرایدهایی رو ندیدید که با سرعت جنون آمیز تو بزرگراه لایی می کشن؟ مشکل اصلی حضور ضعیف یا بهتره بگم عدم حضور پلیس در بزرگراهها است بخصوص در ساعات شب. شبها پلیس به جای اینکه حضورش رو شدید تر کنه اصلا حضور نداره. چرا روی پل صدر همه مثل انسان رانندگی می کنن؟ چون تنها جاییه که فعلا پلیس بصورت درست وحسابی اونجا رو کنترل می کنه. بقیه بزرگراهها رو ول کرده به امان خدا.
سلام :
آقای" تابناک" به تیتری که زده اید توجه کند:
( آیا جرایم راهنمایی و رانندگی برای چنین تصادفاتی کافی‌ست؟)
تا در جامعه افراد صاحب نظر و دست به قلم مانند شما ها هستند ، انتظاری برای بالا رفتن فرهنگ (شما تعمیم بدهید به فرهنگ تمام امور جامعه ) را نباید داشت ،
علاوه بر مضحک بودن تیتر ، حاشیه پردازی های شماها ازجمله نوع اتومبیل و نوع خیابان و پولدار و بی پولی راننده و عابر وکشته شده و متوفی و ایجااد انحراف در افکار به سمت استفاده مشروب و مواد مخدر ... دردی را دوا نخواهد کردعزیزم .
اگر چه متأسفانه این روز ها هدف پر کردن صفحات و بر نامه هاست و باید به جکم خبر نگار و یا نویسنده بودن سوژه ای تهیه کرد و یک چیز هائی هم نوشت .
من ۲۰ کیلومتر پارسال اضافه سرعت داشتم (بجای ۹۰ کیلو متر سرعت من ۱۱۰ کیلو متر بود) پلیس سوئد ۳۰۰۰ کرون جریمه کرد و ۶ ماه هم گواهینامه من توقیف شد. البته دادگاهی هم شدم. یک همچین قانونی باید در ایران وجود داشته باشه.
با سلام
به نظر من جریمه مالی مناسب نیست
جریمه هایی از قبیل مرحوم شدن از خدمات اجتماعی و یا حتی تبعید چند روزه یا هفته به لب مرز پست دادن کنار سربازان گمنام
و یا حتی کار کردن در کنار برادران رفتگر شهرداری ویا حتی خدمت چند وقته در کهریزک و ...
جریمه باید بازدارنده باشد
فقط اعدام
تخلف رانندگی بایستی مجازات های بسیار سنگین تری داشته باشد.متاسفانه با بیمه شدن خیال راننده راحت شده و بی خیال مردم هستند. کارشناسان و مسئو لان بایستی از شیوه های دولت های غربی در کاهش جرائم استفاده کنند . سالی حدود 25000 کشته یعنی هر سال سو نامی و بمب و جنگ!!!!
در همین اثنا که شما داشتید سر مقتولین و بچه پولدارها دعوا می کردید . اون کشته ها زنده شدن و رفتن خونه شون . اینا را بخیال ... موضوع اصلی اینه که تابناک خبرهای اینجوری را تا 100 تا کامنت مجاز میدون امامطالب مهم و خاص را اجازه نمیده بیشتر از 2-3 کامنت داشته باشه .بنده خدا ترسیده درش رو ببندن .
الان مشکل اینه که طرف لکسوس داشته یا مشکل رانندگیشه؟همه چیو با هم قاطی می کنین چرا!!!
ناکام؟
مطمئنی ناکام بودن؟؟؟(هم از هم دیگه و هم از غیر هم دیگه؟؟؟؟)
تابناک تایید کن. می خوام منفیامو بشمارم. تو رو خدا تایید کن
این نوع از رانندگی برابر قتل عمد باید حساب گردد
ربطی به ماشین پولدار وغیر پولدار نداره .وقتی یه پراید هاچ بک میخری .طرز فکرش میگه جون مثلا ماشینم اسپرته باید توی خیابونا مثل ماشینهای رالی از همه ماشینا جلو بزنم والا افت داره.وهمین جور ماشینای پولدارا .....طرز فکر خرابه ...
برای پدراین پسر مست مشکلی نیست اگر زندان برود با پولش زندان پسرش را میخرد مشکل برای فقرا است
تازمانیکه با متخلفان برخورد جدی نشه و طرف حتی بعد از قتل با ارائه بیمه و نهایتش دادن دیه براحتی دوباره رانندگی کنه متاسفانه شاهد افزایش جرائم هستیم.
مهم این است که عدم رعایت قوانین در کشور ما به یک خرده فرهنگ تبدیل شده و این موضوع ارتباطی به فقیر و غنی ندارد.باید احترام به قانون را نهادینه کنیم تا شاهد این حوادث دلخراش نباشیم
دوست عزیزی که این مقاله نوشته خیلی یه طرفه فقط حمله به گران قیمت بودن ماشین های در سطح شهر کرده ... مشکل اساسی بی فرهنگ بودن رانندگان در رانندگی است وگرنه این طرف بجای لکسوز ماشین پراید هم سوار بود همین طور رانندگی می کرد
50 سال حبس
در کشورهای پیشرفته دنیا معمولاً جریمه بر اساس وضعیت مالی شخص متخلف تعیین می گردد
البته این نه نخستین بار است که حادثه‌ای از این دست رخ می‌دهد و نه متاسفانه آخرین بار، "بلکه در سالهای اخیر، همزمان با ترقی اقتصادی قشر کوچکی از جامعه در دوران بحران اقتصادی و گسترش فقر در کشور"، روز به روز بر حجم خودروهای گران قیمتی که در خیابان ها رفت و آمد می‌کنند افزوده شده تا کورس گذاشتن با این خودروها در بزرگراه‌ها و خیابان ها، تبدیل به تفریحی نوظهور برای قشر جوانان مرفه شود.
این دفعه پرایدی نبود که بعضی کیفیت ماشین را بهانه کنند
فرهنگ ما منحط است!
بسم الله الرحمن الرحیم
تعجب آوره که شخصی قانون کشور را بر زبان آورده و اینگونه مورد هجمه قرار گرفته در حالیکه همین جمله توسط وزیر راه استفاده شد و آب از آب تکان نخورد!
رجوع کنید به قوانین مصوب مجلس ، تصادفات رانندگی غیر عمد است حتی اگر ماشین را سرقت کرده باشند و راننده مست باشد و گواهینامه نداشته باشد و از محل فرار کند که این آخری از همه خنده دارتر است زیرا همین آقای همتی در زمان صدارتش بر بیمه ایران کاری کرد که مجلس تصویب کند بزنید و بکشید و فرار کنید دولت دیه را پرداخت می کند!!
حالا چرا عصبانی هستید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر