بازدید 9257

بانک مرکزی:مخاطب با اعمال تخفیف تسویه حساب نموده

کد خبر: ۴۴۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ 02 November 2014
با تشکرسرویس با بینندگان  مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.

طرح مشکل:
اینجانب به کد متقاضی 16718 در 85/02/28 اقدام به خرید یک خودروی پژوه از شرکت لیزینگ سرمایه گذاری بانک ملی نمودم. با سود بالغ بر 24 درصد  اینجانب با مشکلات فراوانی با تاخیر ومصیبت که خودرو در اژانس کار می کرد بالاخره پدر اینجانب به این شرکت  به دلیل مکاتبه با ضامن ها مراجعه نمود  ونسبت به تسویه حساب اقدام نمودم به زعم اینکه این شرکت وابسته به بانک ملی است و اقساط معوق وجریمه آن مطابق قوانین بانکی  اخذ می گردد  ماشین را فروخته به این شرکت دادم که اسناد ان موجود است ، پس از تسویه   زمانی که برای اخذ گواهی مراجعه کردم دیدم  در شرکت دعوا است وافراد متعددی به دلیل اخذ مبلغ مازاد شکایت دارند.اینجانب با مراجعه به حقوقی اعلام نمودند بعدا مراجعه نمایید اگر مبلغ مازادی اخذ شده باشد عودت می دهیم ،بعدا در مراجعه ضمن اینکه از حرف خود سرباز زدند گفتند این محاسبات درست است ماشین 11 میلیونی را 16 میلیون تومان به بنده فروختند و9 میلیون تومان از من جریمه دریافت کردند ،بنده به سازمان بازرسی شکایت کردم  استفتای از علما را طی نامه ای به شرکت منعکس نمودم که این مبلغ دریافتی شما حرام هست خندیدند راهیم کردند،به خدا زمانی که به ضامنم نامه نوشتند از ترس آبرویم ،بلافاصله ماشین را به 11 میلیون فروختم و9 میلیون را به حسابشان واریزکردم ،مسیر زندگیم عوض شد.به خدا قسم افرادی که به این شرکت مراجعه می کنند به زعم اینکه اینها بانک  هستند هرچه می خواهند را پرداخت می کنند ،اخذ مبلغ مازاد بنا به نظر مراجع در پیوست حرام بوده ،اشکال شرعی داشته و جایز نبوده است .

پاسخ:
باسلام
احتراما ،بازگشت به نامه شماره 113/211/ت مورخ93/06/22 درخصوص تقاضای مخاطب محترم به اطلاع می رساند،نامبرده درتاریخ89/09/15با اعمال مبلغ 4/200/000ریال تخفیف جرائم،ازشرکت لیزینگ سرمایه گذاری ملی تسویه حساب نموده است.

اداره روابط عمومی
عزیز حاجی علیاری       مهدیه نعیمی تبریزی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان