بازدید 8257

آمریکا در پیدایش داعش نقش داشته است

کد خبر: ۴۴۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷ 01 November 2014
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه آمریکا در پیدایش داعش نقش داشته است، گفت: ایران از روز نخست بحران در منطقه به صورت علمی با این موضوع درگیر بوده و آمریکایی‌ها در آن زمان نظاره‌گر این وضعیت تاسف بار بودند.

به‌گزارش ایسنا؛ علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه سفر به فرانسه در گفت‌وگو با شبکه خبری یورونیوز در پاسخ به سوالی درباره همکاری ایران با آمریکا و همپیمانانش برای مقابله با داعش، گفت: متاسفانه در پیدایش این پدیده شوم تروریستی آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی و منطقه‌یی‌اش نقش داشتند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران از روز نخست بحران در منطقه به صورت علمی با این موضوع درگیر بوده است، گفت: آمریکایی‌ها در آن زمان نظاره‌گر این وضعیت تاسف بار بودند، اما بعد از سربریدن دو خبرنگار آمریکایی توسط داعش و فشار افکار عمومی آمریکا این تصمیم را گرفتند که مبارزه را شروع کنند.

وی ادامه داد:  بنابراین ما به دلیل این که تعدادی از به‌وجود آورندگان داعش عضو این ائتلاف هستند، عملا نمی‌توانیم اعتماد کنیم چون یک تناقض جدی بین کسانی که خودشان آن را به‌وجود آوردند و حالا می‌خواهند مبارزه بکنند، وجود دارد.

بروجردی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه به تازگی شرکت بویینگ بعد از سی و پنج سال حاضر به معامله با ایران شده، آیا این نشان از روند کاهش تحریم‌ها یا گشایشی در رابطه ایران و آمریکا است، ادامه داد: بعد از موافقت‌نامه ژنو مذاکرات روی فضای روانی حاکم بر روابط ایران و آمریکا و ایران و غرب و کل منطقه تاثیر گذاشت، البته متاسفانه برخی از کشورهای منطقه به آمریکا فشار می‌آورند و برخی از کشورهای اروپایی در مخالفت با این روند اقدام می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، درباره این که آیا ایران حاضر است جای روسیه را برای صادرات گاز به اروپا بگیرد، افزود: تامین گاز از طرف ایران برای اروپا یک بحث قدیمی است و تا حالا آمریکایی‌ها مخالف بودند، از طرف دیگر مطلع هستید حتی در بحث ادامه خط لوله‌ای گاز ایران به ترکیه و سپس اروپا، آمریکایی‌ها فشار وارد می کنند که این اتفاق نیفتد، بنابر این در این مقطع هم فکر می‌کنم سیاست آمریکا همان سیاست گذشته در جهت مخالفت با یک چنین پدیده‌ای باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار