بازدید 2905

ایران گرم‌ترین کویر دنیا را دارد

کد خبر: ۴۴۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴ 01 November 2014
پروفسور کردوانی گفت: در صورتی که مسئولان کشورمان روی کویر سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند گردشگران زیادی را از جایجای دنیا به ایران بکشانند.

به گزارش تسنیم، پروفسور پرویز کردوانی با بیان اینکه ایران از نظر گردشگری و جاذبه‌های طبیعی رتبه دوم را بعد از امریکا دارد اظهار داشت: امریکا با 50 ایالت در آلاسگا زمستانی با دمای منهای 80 درجه زیر صفر دارد و در همان روز در ایالت دیگر می‌توانید وارد آب شوید و شنا کنید، ما هم اینجا با 2 هزار کیلومتر الوند و دماوند را از یک طرف و چابهار را از طرف دیگر داریم.

وی اضافه کرد: ایران انواع آب و هوا و مناظر مانند کوه، جنگل، دره، دشت، کویر، آبشار و دریا دارد در حالی که سراسر اروپا کویر پیدا نمی‌شود ولی متأسفانه ما در ایران به کویرهای خود نمی‌رسیم درحالی که چیزی که می‌توانیم به کمک آن گردشگر خارجی را وارد ایران کنیم کویر است چرا که فقط گوشه‌ای از سرتاسر امریکا کویر دارد.

پروفسور کردوانی با باین اینکه باید به سراغ کویرنوردی برویم چرا که اروپا خودش مناطقی مانند گیلان و مازندران دارد تصریح کرد: طبق گزارشات بین‌‌المللی دو سوم دنیا منطقه مرطوب دارد یعنی دارای جنگل هستند لذا نمی‌خواهد روی گردشگری در جاذبه‌های شمال کشور برای ورود گردشگران خارجی سرمایه‌گذاری کنیم، بلکه آنها کویر و بیایان ندارند و باید روی این حوزه کار شود.

وی با بیان اینکه الان در دبی بیابان‌گردان را سوار ماشین‌های مخصوص می‌کنند و دور می‌زنند و 1000 دلار می‌گیرند، ما هم می‌توانیم از این حوزه، اقتصاد گردشگری را راه بیاندازیم، نمکزارهای کویر ایران مثل گل قالی بسیار زیباست به نظرم مسئولان باید به کویر سفر کنند تا این جاذبه‌ها را از نزدیک لمس کنند و با توان بیشتری برای کویر کار کنند.

کردوانی با بیان اینکه در هر فصل هر کس از جای دنیا بیاید می‌تواند 4 فصل ایران را تجربه کند خاطرنشان کرد: امریکا مثل کویر ما ندارد فقط بولیوی کویر ما را دارد، در عین حال ما گرمترین نقطه دنیا و بزرگترین کویر دنیا را داریم که می‌تواند جاذبه خوبی برای گردشگران دنیا باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل