بازدید 3695

اظهارات رضایی از انگیزه دشمنان ایران و اسلام

ایران به این دلیل که دارای حرف نوبی است در دنیای مدرن امروز و از پیوند اسلام و سیاست و مردم در کنار همدیگر حرف می‌زند که این ایده بسیار جذاب است؛ یعنی دموکراسی و اسلام.
کد خبر: ۴۴۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲ 01 November 2014
محسن رضایی گفت: جای هیچ شکی نیست که ایدئولوژی های مختلف از یک طرف و همچنین قدرت های بین المللی از طرف دیگر تلاش می کنند که ازشکل گیری یک قدرت جدید به نام اسلام جلوگیری کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه مجازی آستان مقدس امام خمینی (ره) در مورد فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد وحدت میان مسلمانان جهان، اظهار کرد: تعدادی از این قدرت ها افزون بر این که نمی خواهند اسلام قدرت بگیرد به دنبال این هستند که انرژی های معنوی و فکری مثل انقلاب اسلامی که می تواند این قدرت را به ظهور برساند جلوی این قدرت را هم بگیرند.

بنابراین هم اسلام و هم ایران هر دو امروز در معرض فشارهای بین المللی است، ایران به این دلیل که دارای حرف نوبی است در دنیای مدرن امروز و از پیوند اسلام و سیاست و مردم در کنار همدیگر حرف می‌زند که این ایده بسیار جذاب است؛ یعنی دموکراسی و اسلام.

وی افزود: جهان اسلام هم به این دلیل که منابع عظیم نفت و گاز دارد، برداشت قدرت های بین المللی این است که اگر اینجا توسعه پیدا کند دیگر نفت و گاز به خارج از اینجا منتقل نخواهد شد، همه نفت و گاز منطقه را خود جهان اسلام مصرف می کند.

وی گفت: به هر حال انگیزه های مشترکی علیه ایران و اسلام است که اجازه ندهند وحدت به وجود بیاید، جریانات تکفیری که امروز در منطقه می بینیم هدف اساسی آن این است که از یک طرف چهره نامطلوب و غیر انسانی از اسلام نشون بدهند که مذاهب دیگر را تحریک کنند و آنها را متحد کنند علیه اسلام و از طرف دیگر درون جهان اسلام نفرقه به وجود بیاوردند یعنی داعش و تکفیری های امروز حربه ای شدند برای این که مذاهب دیگر را علیه اسلام متحد کنند و درون اسلام را به تفرقه بکشانند.

وی افزود: یک نکته بسیار حساب شده ای است که طراحی شده و این جریان دروغی بیش نیست .ما وظیفه داریم همانطور که از ابتدای انقلاب پرچم وحدت را در جهان اسلام برداشتیم این پرچم را زمین نگذاریم ولی به معنی نیست که ما از ایرانی بودنمان و از اعتقادات اسلامی مان دست بکشیم. ما باید هم هویت اسلامی مان هم هویت ایرانی مان را حفظ کنیم، با استدلال با منطق در صحنه های بین المللی از خودمان دفاع کنیم در عین حال پرچم دار وحدت هم باشیم مهم این است که ما از طریق منطق، از طریق راههای بشر دوستانه بتوانیم آیین اسلام را تبلیغ کنیم و ترویج دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار