بازدید 8188

عملیاتی شدن تعرفه های درمانی از ۱۵ آبان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۱۵ آبان تعرفه های جدید درمانی در بخش خصوصی و دولتی عملیاتی می شود و همه پزشکان باید براساس کتاب ارزش های نسبی سلامت عمل کنند.
کد خبر: ۴۴۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳ 01 November 2014
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۱۵ آبان تعرفه های جدید درمانی در بخش خصوصی و دولتی عملیاتی می شود و همه پزشکان باید براساس کتاب ارزش های نسبی سلامت عمل کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر حسن هاشمی در جلسه با مدیران عامل و نمایندگان شرکت های بیمه خصوصی و دولتی با تاکید بر این که قانون باید اجرا شود، اضافه کرد: با ساماندهی تعرفه ها و عملیاتی شدن آن از 15 آبان پزشکان نیز باید در عمل همراهی خود را نشان دهند.

وی با بیان این که وزارت بهداشت اجازه نخواهد داد پزشکان غیر از تعرفه های مصوب طبابت کنند؛ افزود: در بیمارستان های دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی سخت ترین شکل برخورد خواهد شد چون گرفتن مبلغی خارج از تعرفه های مصوب رشوه است.

وزیر بهداشت با بیان این که همواره آماده پذیرش پیشنهادهای جدید هستیم، گفت: اجرای دقیق کتاب ارزش های نسبی سلامت و رسیدن به نقطه مطلوب و اجرای دقیق اخلاق پزشکی زمان می برد اما باید همه با هم به این سمت حرکت کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که در حوزه سلامت هیچ کس نمی تواند خودسر عمل کند، گفت: سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، سازمان امور مالیاتی، قوه قضائیه و تعزیرات پای این مصوبه دولت در اجرای تعرفه های جدید خواهند بود.

دکتر هاشمی درخصوص وضع تعرفه های استانی نیز افزود: در مورد استان ها تاخیر شده است اما باید هرچه زودتر ارقام به شورای عالی بیمه اعلام و تعیین تکلیف نهایی شود.

در پایان جلسه وزارت بهداشت با شرکت های بیمه خصوصی و دولتی مقرر شد کارگروه مشترکی از بیمه های پایه و تکمیلی برای همکاری بیشتر این دو بیمه تشکیل و به زودی جلسه دیگری برگزار شود.

وزیر بهداشت همچنین در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به این که آیا با اجرای کتاب ارزش های نسبی سلامت و افزایش تعرفه های درمانی، پرداختی مردم از جیب افزایش خواهد یافت؟، گفت: مردم افزایش پرداختی نخواهند داشت اما مجلس شورای اسلامی باید برای افزایش سطح پرداختی بیمه مردم فکری کند.

ضرورت هماهنگی بین بیمه پایه و تکمیلی

وزیر بهداشت، بر ضرورت هماهنگی بیشتر بین بیمه های پایه و تکمیلی تاکید کرد و گفت: همه ما در حال آماده شدن برای اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت هستیم.

آقای هاشمی در نشست هم اندیشی مدیران عامل و نمایندگان بیمه ها ، افزود: در اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت ؛ انتظار دولت، مجلس و همه دست اندرکاران این است که با همدلی و همکاری کامل این مرحله با موفقیت اجرا شود و تا پایان سال به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

وی با تشکر از بیمه های تکمیلی درخصوص توافق خوبی که با روسای بیمارستان ها پیش از این داشته اند، گفت: با بیمه های پایه هم جلساتی را در قالب شورای عالی بیمه برگزار کردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این درخواست مردم است که بیمارستان هایی که با بیمه های تکمیلی قرارداد دارند با بیمه های پایه هم قرارداد منعقد کنند.

در جلسه امروز مدیران عامل بیمه البرز، ایران، رازی، دانا، پارسیان، بیمه سلامت، ما و تامین اجتماعی و نیز معاونان و قائم مقامان بیمه آرمان، پارسیان، آسیا، نوین، کوثر و نمایندگان سندیکای بیمه و همچنین رییس سازمان نظام پزشکی حضور داشتند.

آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت نیز با اشاره به دو دستور کار این نشست گفت: «بررسی عقد قرارداد بین بیمه های تکمیلی و پایه» و «طرح تحول نظام سلامت و ارتباط آن با بیمه های تکمیلی» دو دستور کار این نشست بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی