بازدید 6914

تفاوت لایحه و طرح نظام جامع رسانه دولت و مجلس

کد خبر: ۴۴۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ 01 November 2014
رئیس کارگروه هنر و رسانه مجلس گفت: رسانه ها می توانند با انعکاس اخبار، جامعه را پا به پای مسئولان نظام حرکت دهند و اگر در این زمینه قانونی وجود نداشته باشد ممکن است این فرصت به تهدید تبدیل شود.

نصرالله پژمان فر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با آخرین جلسه کارگروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جلسه اخیر در رابطه با بررسی نظام جامع رسانه بود تا بتوانیم یکی از خلاءهای موجود در رسانه یعنی عدم وجود قانون در فضای رسانه ای کشور را برطرف کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این جلسه با حضور اعضای کارگروه، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، گفت: طی این جلسه نماینده وزارت فرهنگ برای ارائه نقطه نظرات دولت در قالب ارائه لایحه به مجلس فرصتی خواست.

وی افزود: ما نیز برای مشارکت بیشتر مجلس و دولت این فرصت را دادیم تا ظرف مدت کوتاهی که نمایندگان در سرکشی به حوزه های انتخابیه خود به سر می برند، دولت لایحه خود را آماده ارائه به مجلس کند.

پژمان فر ادامه داد: اگر به هر دلیلی دولت عزمی برای ارائه این لایحه نداشته باشد و حرکتی در این راستا انجام ندهد مجلس طرح خود را اجرایی خواهد کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در ادامه به تفاوت میان طرح نظام جامع رسانه مجلس و لایحه نظام صنفی رسانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و عنوان کرد: وزارت فرهنگ بر روی لایحه سازمان نظام صنفی رسانه متمرکز شده است که رویکرد اصلی آن مباحث تبلیغاتی است که ما نیز این مبحث را در نظام جامع رسانه داریم.

وی افزود: ضوابطی که در مجلس در طرح نظام جامع رسانه آورده ایم قانونی برای تمامی رسانه های مکتوب و دیجیتال است تا به صورت معین حیطه اختیارات و فعالیت های آنها مشخص شود.

رئیس کارگروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه به رسانه ها باید به عنوان یک فرصت نگریسته شود، خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند با انعکاس اخبار، جامعه را پا به پای مسئولان نظام حرکت دهند و اگر در این زمینه قانونی وجود نداشته باشد ممکن است این فرصت به تهدید تبدیل شود لذا تدوین یک آیین نامه و نظام جامع می تواند مسیر هدایتی برای کار رسانه ها باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل